"Kak!" hanya anggutan menjadi nyautan.
"Tch! Angah!" suara kini menjadi tinggi sedikit.
"ha apa?" nyahut Az dengan nada malas.
"Nurul Azwaina Riyzliyz binti Anz Zanaisy Aryyan Riyzlie! Kau ni dah kenapa ha?!" Rieff menggoncang hebat tubuh kakaknya dengan ditambah pukulan di kepala kakaknya.
"Allah!" Az memegang kepalanya yang dipukul adiknya. "Kau ni kenapa gila?!" dengan itu, Az menolak tubuh Rieff sehingga jatuh ke atas lantai dan duduk di atas adiknya sambil menarik-narik rambut adiknya.
"Kau dah tak ada kepala ke nak hempuk kepala aku?!" Az mula naik hantu dengan Rieff yang berada dibawahnya sambil menahan kakaknya dengan mencekik kakaknya.
"Dah kau- aduh! Dah kau tak jawap- ah sakit! panggilan aku!" dia mencekik kakaknya yang berada di atasnya.
"Ugh! suka hati aku lah- Egh! uhuk! jangan nak menyibuk! uhuk!" katanya yang tersekat-sekat sambil menarik rambut adiknya.
Pergaduhan yang tidak dirancang itu berterusan sehingga semua isi rumah menyaksikan pertengkaran mereka.
"Allah! Budak-budak bertuah ni!" dengan itu, dua beradik itu merasakan telinga mereka dipulas-pulas.
"Ummi! Sakit Ummi!" Rieff mengaduh kesakitan manakala Az menajamkan ke arah Ad apabila menangkapnya tersenyum mengejek ke arah dirinya.
"Aik? Dah besar pun time-out ke?" dengan nada mengejeknya ke arah Az yang sedang mngelap superbike miliknya.
"Diam lah" Az menjeling ke arah Ad sambil tangannya mengelap body superbike nya dengan kasar.
"You shouldn't make a scene at house when there's guests, ma belle" dia menyangkung disebelah gadis itu.
"mind your own business and don't call me your beautiful." Az menjelingnya tajam.
"but you're beautiful, ma belle" dan dengan itu melayang ke mukanya satu tuala kecil. Ad hanya gelak dengan perlakuan gadis itu.
Ad sambung mengacau gadis Az dengan mengikut kemana sahaja arah gadis itu pergi. Berasa tertekan, Az memusing badannya menghadap jejaka yang sudah berada rapat dibelakangnya.
"Kau ni dah tak ada kerja ke nak kacau aku?" dengus Az dan dia baru tersedar bahawa dia sedang menghadap menghadap dada bidang Ad.
"Kerja? Hm.. Well aku owner café so aku boleh kerja bila-bila masa. Lagipun cuti sekolah kan? Aku cuti lah. Pekerja aku boleh handle" katanya sambil menyamakan ketinggiannya dengan Az.
"Owner? So kau sebenarnya ambil cuti sebab tak nak layan customer lah cuti-cuti ni? Dasar boss pemalas" Az terpaksa mendongak sedikit ke arah manusia yang lebih kurang 189 cm tinggi hanya untuk memandang wajahnya.
"Boss? How did you know i'm the boss? I've never mention that. You're smart, ma cherìe" Ad menepuk lembut kepala Az kerana impressed dengan gadis tu.
"First you called me belle and now cherìe? seriously?" mukanya tidak berpuas hati dengan jejaka satu ini.
"Suits you though. Beautiful and Darling. My beautiful darling " dia senyum senget selepas itu.
Kini Az tidak lagi dapat menyembunyikan muka merahnya.
Senyuman makin melebar apabila perasaan muka Azwaina yang memerah itu. "Blushing now, are you?" Adyyan mengusap kepala Az. "You're cute you know"
YOU ARE READING
His & Hers [OG] [hiatus]
FanfictionMuhammad Adyyan Nazzhanieff→ Pendiam? Misteri? Itu adalah sifatnya. Tiada sesiapa yang dapat menambat hati dia kecuali seseorang. Ramai perempuan mahukannya, tetapi ditolak dengan dingin. Nurul Azwaina Riyzliyz→ Seorang yang ceria, periang tapi han...