Pap! Bunyi satu tamparan yang sangat kuat bergema seluruh Cafè. Pelanggan yang dari tadi bergelak ketawa menjadi senyap akibat kejutan budaya tersebut. Mata mereka kini tertumpu pada pasangan lelaki dan perempuan yang mana si gadis sedang berdiri dan mukanya merah padam.
"HOW DARE YOU!?" Jerit gadis tersebut.
"You told me I'm the one who cheat !? On what evidence you think that shit was true !?" Tengking wanita itu lagi.
Tanpa berganjak lelaki itu hanya ketawa perlahan dan menyilangkan tangannya.
"I didn't, but i saw." Ujar lelaki itu tenang.
"Dekat Skyfall Mall with an old man right? What was his name again?" Dia meletakkan jari dia bawah dagu seolah berfikir.
"Oh ya, ENCIK RASHID. " Dia menekankan suaranya di akhir hayat.
"His my boss!" Balas gadis itu laju, kali ini mukanya bertambah bengis.
"Ohhhhhh yaa bosss~" lelaki itu ketawa.
"Instead of kissing paper why would he kiss your lips then? Is that part of the job hun?"
Gadis itu terkejut. Terbuntang matanya apabila mendengar."Nak bukti? I do have a picture buttt i don't think it will be enough " lelaki itu mengeluarkan telephone-nya dan memainkan video pendek yang telah dirakam. Jelas di dalam video tersebut seorang gadis bersama seorang lelaki 50-an sedang bermesra-mesta tanpa batas.
Gadis itu terdiam sambil mengetap bibir. "Youu "
Lelaki itu menjongketkan bahu.
" So this is what you want me to pay" ujar gadis itu.
"FINE! I'll remember this. And YOU will regret this" gadis itu bangun dan keluar daripada Cafe tersebut. Selepas itu premis tersebut kembali seperti sedia kala seolah tiada apa yang berlaku 5 minit lepas.
Puas, itulah apa yang dirasakan lelaki itu. Hubungan 6 bulan yang mulanya manis dan berwarna kini dapat ditamatkan dengan sempurna.
Dia sudut kaunter, kelihatan seorang wanita sedang menongkat dagu tersengih melihatnya. Rupanya drama yang berlangsung dari tadi diperhatikan oleh wanita itu.
Sedang lelaki itu meneguk kopinya yang terakhir sepinggan kek red velvet singgah di atas mejanya.
"Err, sorry saya tak order ni"
"It's on the house" balas laju wanita itu.
"Ouh, er thank you"
"Saya kenal dia" ujar wanita itu pendek memecah kesunyian.
"Who?" Soal lelaki itu hairan.
"The girl, she came last week. Dengan lelaki lain" balas wanita itu.
"Sini?" Soalnya lagi. Wanita itu hanya mengangguk.
"Hah, that b*tch." Carut lelaki itu tanda tak puas hati.
"By the way, awak single ?" Soal lelaki itu bersahaja.
"Eh" wanita itu terkejut. Dia cuba untuk menenangkan diri.
"Yes, kenapa?" Soal wanita itu, walaupun dia sudah tahu jawapannya.
"Want to be my girlfriend?"
"Sure"
YOU ARE READING
My own love story
Humorlately ni banyak drama and novel with weak female lead, its kinda bored. so i make my own story with a little spice and boom shaka laka language: bm