Bir an ne olduğunu anlayamadım ve "pardon?" Dedim.
Genç kadın "ismin artık Vera güzel kızım"dedi. Niçin beni bu kadar önemsediğini bir türlü anlayamadım. "Neden bu isim? Kulağa çok tuhaf geliyor açıkçası yanlış anlamazsanız sebebini öğrenebilir miyim" diye sordum. Kadının sol gözünden bir damla yaş aktı. Anlam vermeyerek kadının yüzüne baktım ve "ağlamayın lütfen" dedim. Kadın gözyaşlarını tutamayınca bende dayanamayıp sarıldım.Hayatımda ilk kez bir anne sıcaklığı hissetmiştim,ilk defa şevkatle saçlarım seviliyordu. O kadar güzel bir histi ki sanki cennette gibiydim. Bir süre öylece sarıldıktan sonra kadının göz yaşlarını sildim.
Kadın anlatmaya başladı "bundan 6-7 sene önce ben hamileydim ve eşim beni evden kovmuştu bende sahile indim ve yürüyüş yapmak istedim ancak sancım gelince ordan geçen bir kadının yardımı ile teknede doğum yaptım. Kadın evinin yakın olduğunu ve bana bir battaniye getireceğini söyleyip yanımdan uzaklaştı. Ben ise kucağımdaki küçücük bebek ile denizin ortasında bir tenkenin içerisindeydim ve o anki psikoloji ile..." Diye devam ederken hıçkıra hıçkıra ağlamaya devam etti.
Lütfen devamını da anlatın dedim.
Kadın biraz sakinleştikten sonra "o küçücük yeni doğmuş bebeğimi terk edip kaçtım" dedi. İçimde ona karşı büyük bir nefret büyüdü. Çünkü bende terk edilmiş bir çocuktum ve kim bilir o bebek şimdi nerelerdedir diye düşünüyordum. Anlık bir sinirle oturduğum yerden kalkıp Ali amcamın yanına gittim.Kadın arkamdan seslendi ama dinlemedim. Beni bu yaşıma kadar Ali amcam büyüttü. Kendisi 50'li yaşlarda karadenizli bir adam. O da benim gibi sahil kenarında yaşar, balık tutarak geçimini sağlardı. Benim tek varlığım Ali amcamdı. O gece sürekli kadını düşündüm. Kokusu bir türlü burnumdan gitmiyordu. Ama ona çok kırgın ve kızgındım. Çünkü bir bebeğin hayatını yerle bir etmişti. Umarım o bebek birgün benim karşıma çıkar ve ona sahip çıkarım diye düşünüp durdum. Ben bunları düşünürken Ali amcam dışarıda balık tutuyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VİTA DURA
Teen FictionVera isimli Bir kızın sokakata doğması ile başlayan serüvenini ve ismi latincede olma şüphesi olan her durumdan kaçınmak demektir. Kitabımızın ismi olan Vita dura ise yine latincede "zor yaşam" anlamına gelmektedir. Okurken keyif almanız için elimd...