"odaklanın bayanlar"
Yukarı ve aşağıya...
"Kımıldamayın, bu sizin asaletiniz olacak"
Sağa ve sola...
"Bakışlarını çevirme Eliza, o tabloda asık surat görmeyeceğim"
Şimdi biraz da koyuluk girelim...
"Lilly bedenin titriyor, dikleştir duruşunu"
Lanet kadın, sus da çizimimi bitireyim.
"Sabrina lütfen biraz daha odak-"
"Bayan Amy sizi anlıyorum dansçılarınıza güzel bir tablo istiyorsunuz ancak duruşları gayet iyi ve odaklanamayan onlar değil benim, lütfen sessiz olun ve çizimi bitireyim."
"Ohhh, evet evet çok çok çok özür dilerim bayan Louer. Ben en iyisi çıkayım çok özür dilerim."
"Sorun değil, teşekkür ederim."
Kadın uzun paltosunu alıp ses çıkarmamaya özen göstererek odadan çıktı, duruşlarını bozmayan dansçıları teker teker resmediyordum, burası büyük bir eğlence şirketinin dans kulübüydü. Resim bitmek üzereydi ancak bir sorun oluşup duruyordu, kadının sesi yüzünden odaklanamıyordum ve o gittiğinden beri sessizce resmi tamamlamak kolaylaşmıştı. Bir kaç saatin sonunda dansçılar yavaşça dağılmaya başladı, bayan Amy resmi beğenmiş olacak ki gözleri parlıyordu ve adeta bir çocuk gibi heyecanla konuşup duruyordu. Dansçılar teker teker odadan çıkarken gözüm ona takıldı, çizimi yaparken en çok onun bedeninin üstünde oyalanmıştım. O kadar güzeldi ki bedeni, attığım her çizgide elimin altından kıvrılıp akıyor gibiydi. Kim olduğunu bilmediğim kız ayakkabılarını değiştirdi ve kısa, belinde biten montunu giyip odadan çıktı. Halen az önce açtığı kapı ile bakışıyordum. Eşyalarımı toparlayıp o kapıdan çıktım.
Eve gelene kadar zihnimi meşgul etmişti, hoş gerçi evdeykende aklımdaydı. Onu dans ederken görmek istiyordum, şarkı söylerken, sahnedeyken...
Bu toplu resim dışında 3 özel dansçı ile bir çizimim daha olacaktı, umdum. Aralarında o kızın da olmasını umdum. Yüzünü, balerin topuzundan çıkan saçlarını, zarif bedenini ama güçlü duruşunu çizmek bana büyük bir zevk vermişti, özellikle de oynadığı rolü çizmek...
☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽☽
"Hoş geldiniz bayan Louer. Buyrun bu taraftan. "
Bayan Amy bana dansçıların olduğu odayı gösterdi.
"Farkındayım odaklanmanızı çok bozdum geçen sefer. Sizi temin ederim bu defa böyle bir şanssızlık yaşamayacaksınız, elbette ki ben bir şanssızlık değilim ancak profesyonellerin içine karışılmaz ne de olsa..."
O yanımda konuşurken kapı aralığından içeriyi görmeye çalışıyordum, az sonra içeri gireceğim evet ancak merak duygum o kadar artmıştı ki onu görmek istiyordum.
"... O nedenle bugün sizi rahat bırakacağım söz veriyorum, çizim bittikten sonra orada olmak için bu kapının yanında bekleyeceğim. Sesimi çıkarmayacağım, bağışlayın heyecanlanınca çok konuşurum."
"Ahh evet farkındayım, sorun değil bayan Amy konuşmak güzeldir, bir de güzel sohbet oldu mu bitirilmek istenmez, bu özelliğinizi takdir ediyorum ki ben çok konuşmayı başaramam, belim dilim buradan geçiyor." Diyerek elimdeki kalem ve fırçaların olduğu çantayı gösterdim.
"Çok imreniyorum yeteneğinize bir de size." Diyerek bakışlarını ellerine çevirdi, aldığım iltifatla gülümsedim ve teşekkür ettim, biraz daha hoş sohbet yaparsak meraktan ölebilirdim bu nedenle odanın kapısını açtım, oradaydı. İçeriye girip eşyalarımı şövalenin yanında bulunan masaya bıraktım.