Suasana di Bahrain International Circuit itu sangat meriah dan sesak dengan kehadiran ramai pengujung dari seluruh negara.
Tidak kira umur dan jantina.Tua atau muda. Lelaki ataupun perempuan semuanya turut berada di litar itu untuk menyaksikan perlumbaan antara pelumba-pelumba terkenal.
FORMULA 1 BAHRAIN GRAND PRIX 2024
Acara yang amat dinanti-nantikan oleh seluruh negara bakal bermula sebentar lagi.
Para komentator turut bersedia apabila kereta formula 1 daripada Team jenama terkenal sudah mula mengambil tempat di litar perlumbaan.
Ngauman enjin kereta mula kedengaran menandakan para perlumba sudah pun bersedia.
" Brand new seasons , Brand new dawn for Formula one. It's the Bahrain Grand Prix and It's lights out and here we go ! "
Bendera putih dijatuhkan.Kereta-Kereta tersebut dengan laju membelah angin.
" Brilliant starts then for Aeden Lewis and Zyan Lawrence already trying to get past Henry Leclare and Noah Arhean's but It's Lewis on the inside ahead of a Noah Arhean's slight stays in third place on the inside."
" now with Zyan Lawrence there's a little bit of a kerfuffle going on through turn two but Lewis makes into the lead !"
" and the Lawrence has got half a car length.Now the whole car length ahead of Henry Leclare and now he's been challenged by Kevin Madison."
" Lewis into turn four from Arhean sites Lawrence on the inside.Now of Kevin Madison and then comes Henry and George."
Setelah beberapa pusingan dibuat. Kini tiba lah detik-detik yang paling mendebarkan bagi penonton dan juga para kakitangan pasukan iaitu FINAL LAP.
Para penonton sudah mula berdebar bersama dengan sikap ingin tahu itu mula melonjak-lonjak.
Kedengaran ngauman enjin yang datang mendekat itu membuatkan para penonton mengalihkan mata mereka ke arah bunyi tersebut.
Sebuah Ferari Sf-24 membelah angin dengan laju.Pelumba yang terkenal dan juga memegang nombor 16 itu kian menghampiri garisan penamat bersama dengan tiga buah kereta yang turut bersaing ingin merebut tempat pertama juga turut berada di belakangnya.
Suara sorakan dan juga sahutan nama pelumba itu kian memenuhi litar tersebut.
" Aeden Lewis who's won five in formula one before from pole is gonna win from pole again and start the season off with celebrations for Ferari."
" Aeden Lewis wins the Bahrain Grand Prix and It is a one-two finish for the Noah Arhean comes home in second.Zyan Lawrence as to his podium tally , he comes home in third. "
" Let's Go~ Let's go ! Come on that's exactly how we should start this season come on ! One two baby ! " jeritan kegembiraan seorang Aeden Lewis memenuhi radio yang menghubungkan komunikasi antara dia dengan juru bimbingannya.
Berhenti sahaja kereta tersebut. Jejaka itu melompat keluar dari perut kereta tersebut dan belari ke arah seorang lelaki tua.
" I did It ! I did It ! " serunya dengan gembira. Lalu memeluk lelaki tua yang bergelar bapanya.
" Congrats son ! " balas lelaki tua itu dan juga mantan pelumba kereta terkenal yang dikenali sebagai Adrien Lewis.
Pelukan tersebut dileraikan lalu Aeden berlari ke arah podium yang disediakan.
Para wartawan , jurnalis dan juga reporter juga turut berada di situ.
Piala emas diangkat tinggi. Senyuman kemenangan terukir dibibirnya bersama lekukan di kedua belah.
AUTHOR NOTE• Since this is my first story...Jadi saya nak tanya apa pendapat korang tentang cerita ni ?
• Alhamdulilah saya berjaya siapkan chapter ni dalam masa beberapa jam , setelah terdelete chapter satu yang saya publish sebelum ni. Kalau ada typo atau tersalah grammar tu faham ii je lah hahaha.
• jangan lupa vote dan komen tau !! Terima kasih !!
• By the way cerita ni slow update tau memandangkan saya akan menduduki spm untuk tahun 2024 ni. Kalau saya ada masa saya update.
YOU ARE READING
𝐀𝐄𝐃𝐄𝐍 𝐀𝐑𝐀𝐋𝐘𝐍𝐍 | OG
Romance𝐔𝐍𝐃𝐄𝐑 𝐅𝟏 𝐒𝐄𝐑𝐈𝐄𝐒 𝐕𝐎𝐋 𝟏 ⋆.ೃ࿔*:・ 𝐀𝐞𝐝𝐞𝐧 𝐋𝐞𝐰𝐢𝐬 & 𝐑𝐡𝐞𝐚 𝐀𝐫𝐚𝐥𝐲𝐧𝐧 in editing