Part 1

1K 33 3
                                    

Seol High School . Sekolah No .1 Korea . Hanya budak kaya dan anak dato datin saja yang dapat masuk ke sekolah ni kerana biayai sekolah SHS (Seol High School ) sangat mahal .Di SHS , terkenal dengan tempat ramai pembuli tetapi ! Terdapat Queenka yang terkuat , tercantik dan teragung di SHS iaitu Fwu Hira . Sesiapa yang mendengar namanya mesti akan gerun . Kecuali , tidak kepada Kingka SHS iaitu Geng EXO . Dalam geng tu terdapat 12 lelaki kacak dan yang paling terkacak di SHS ialah Park Chanyeol . Bergitu juga sama dengan Fwu Hira cuma satu sahaja yang tidak sama . Fwu Hira tidak boleh dikalahkan oleh Park Chanyeol kerana dia seorang yang sangat cantik sehingga dapat mencairkan hati semua lelaki , jenis bersikap tegas terhadap pembuli dan macam macam lagi . Boleh dikatakan Fwu Hira itu wanita yang terhebat di SHS . Dia juga selalu menyertai pelbagai acara yang diadakan seperti sukan , nyanyian , tarian dan macam macam lagi . Cuma satu yang tidak digemari oleh Fwu Hira iaitu Guru Guru sekolahnya selalu menyuruh dia menjadi ketua pengawas , ketua itu , ketua ini . Guru tidak pula memarahi Hira kerana semua guru sudah masak dengan sikap Hira yang suka memarahi atau menegur orang cara kasar . Dia tidak suka menjadi KEPEREMPUANAN tapi dia suka KETOMBOIAN .

Hari Isnin . Seperti biasa perhimpunan di pagi hari . Hira lah orang pertama yang akan beri ucapan di atas pentas kerana pelajar pelajar SHS  tidak takut akan guru mahupun guru besar.pelajar pelajar di SHS semua takut akan Hira walaupun Hira seorang wanita yang mempunyai babyface .

"Good morning everyone , hari saya ada laporan yang diamanahkan oleh guru besar kepada saya
.Next week in Friday , we gonnahave a dance party at school in 7 o 'clock to 11 o'clock .So , everyone has to find your partner . Okay , thats only i wants to say and thank you . " kata Hira penuh bersemangat . tiba tiba salah seorang daripada pelajar di bawah menjerit "your welcome !!!You so cute lah ! can you be my partner ??"setelah lelaki itu habis cakap , ramai orang ketawa .aku bersuara "DIAM !!"serta merta dewan itu menjadi sunyi setelah suara kuat Hira bergema satu sekolah . Semua guru pulak ketawa akan pelajar pelajar kerana dimarahi oleh Hira , Hira berkata " Guru sekalian , sepatutnya guru menunjukkan teladan bukannya ikut sama seperti pelajar pelajar tidak berdisiplin . Kini pelajar pula ketawa Hira berkata dengan garau "Saya harap semua boleh diam , tidak perlu ketawa akan orang " marah Hira . Hira bersuara lagi " OH SEHUN , thank you sebab puji saya and saya tak nak awak jadi partner saya sebab ramai peminat awak nak jadi partner awak . Dan kalau awak nak cakap apa lagi sila naik ke atas pentas ." "Sebelum akhiri perhimpunan saya mahu bertanyakan kepada guru , ada apa apa yang nak di beritahu ?" . Seorang guru lelaki berjalan ke pentas untuk memberitahu seperkara . Hira setia di atas pentas kerana semua pelajar takut sangat kalau Hira ada di atas pentas semasa perhimpunan kerana waktu perhimpunan , Hira bagai seekor naga singa yang sangat garang .Setelah beberapa puluh minit perhimpunan bersurai .

Di kelas Gred All A (GAA)

Kelas yang paling istimewa adalah kelas GAA kerana The SHS queenka and kingka duduk sekelas . Dalam kelas itu hanya mempunyai 20 orang pelajar sahaja . Kelas yang paling banyak pelajar ialah kelas Gred A B (GAB) .

Pelajaran dimulakan seperti biasa , bla blaa bla bla guru mengajar apa entah .

WAKTU REHAT
masi di kelas .

"wow wow wow. . .eh Hira ! berani you malukan I kat semua orang tadi ! " marah Sehun , ahli geng EXO . "sayang . . .you tau kan i macam mana kalau time assembly ? i tak suka orang bising macam you tadi ! tak hormat langsung ! tepilah !" marah Hira menolak Sehun .

to be continue . . . . .

============================
im introduce my self . my name is miss z . if i wrong type please inform to me and hope this story not too boring . Thank you .

FIRE DEVIL COUPLEWhere stories live. Discover now