Part 3

542 22 2
                                    

Di kelas GAA.

"ehem !! ehem!! . Ada pengumuman . Aku , Xi Luhan , couple dengan Fwu Hira . mulai hari ni , hira girlfriend aku . jangan kacau dia !! kalau tidak siap !! " luhan memeluk hira . "Luhan , let me go . " hira bisik kepada luhan . "ouh..sorry ."luhan malu .

semua orang menepuk tangan dan sokong hubungan mereka kecuali ...

Chanyeol , kai dan sehun terkedu .

(kenapa !!! hira !! aku nak kat kau juga . .sampai hati kau luhan . kau tengok , hubungan korang tak aman ! ) kata hati chanyeol , kai dan sehun .

keesokan harinya...

"sayang , kau ni nampak muram je hari ni kenapa ? " luhan duduk di kerusi tepi hira lalu mendekatkan dirinya dengan hira . "mari sini aku bisik " luhan mendekatkan mukanya dengan muka hira . "aku kalau period memang macam ni .... hehe.senyap tau jangan bagitau orang ." hira tunduk malu . Luhan kiss pipi hira . "okay sayang. aku janji ." Luhan memegang tangan hira . "XI LUHAN !!!you stole my first kiss !! " hira bangun dengan marah lalu pergi ke pintu kelas.

mr.lee datang ....

"Hira , jagakan kelas . saya ada mensyuarat ."mr.lee terus berlalu pergi . "sayang ! nak duk tepi kau . " Luhan menarik tangan hira manja . "gedik" hira senyum."sayang! kau nak pergi mana?"luhan membuat muka sedih . "sekejap la, aku nak bagi tugasan kat korang . baru aku ingat Mrs.Daren ada suruh . lek a...."hira pergi ke depan kelas . "semua ambik buku geografi sekarang ! "hira menempik . semua terus mengambil buku kecuali Geng exo termasuk luhan . " asal kau orang tak ambik buku ? " hira menepuk meja chanyeol . " suka hati kitorang lah , kita tak yah lah buat geografi . Kau pergilah date dengan luhan kat meja kau " kai membuat muka menyampah . hira terus mengambil rotan di atas meja guru dan menghalakannya ke arah kai ." baik kau ambik buku tu sekarang , " hira memberi amaran . boleh katakan exo takut jugaklah sikit dengan hira masa kat kelas sebab guru kelas bagi kebenaran ambil rotan tu denda siapa pun yang nakal . " nasib aku sayang lagi kat kau ." kai menekup mulutnya kerana terlepas cakap . " kau sayang aku ke ? tak perasan pulak aku ."hira membuat muka . semua terus diam dan terus membuat kerja masing masing . " ha ! apsal diam ?! takut ?! " hira terus kembali ke mejanya . Luhan memandang Hira sambil mengenyit mata nakal . muka hira blushing .

Rehat ,

Ken berlari ke arah hira menghulurkan sekuntum bunga ros merah . "untuk awak ." muka ken merah menahan malu orang memandang . " ken ... aku minta maaf . Aku dah ada orang lain . Tapi don worry , aku terima bunga kau kita jadi kawan nak ? " hira berkata perlahan . " sia....siapa ? " ken bangun melihat hira . "Luhan . " kata hira simpati . "kenapa mesti dia ?" ken menahan air mata . "dia confess kat aku dulu .." Hira mengambil bunga ken . "kalau dia mainkan awak ? " ken melihat anak mata hira . "a....aku ... kenapa kau tanya soalan tu ? " muka hira tampak merah menahan marah atau sedih dia sendiri tidak tau ."sebab saya banyak kali nampak dia selalu peluk orang lain ." ken tertunduk . "A...apa ? ...kau bohong kan ? tak lawak lah ." hira memukul lembut dada ken . "tak , saya tak bohong . Baru pagi tadi saya nampak masa awak pergi tandas . "ken menjawap perlahan. hira terlepas bunga yang dipegangnya lalu dia terus berlari ke atas bumbung sekolah .

Luhan P.O.V

mana hira nihh ? bosan betul lah couple dengan dia . Tapi yang bestnya dia tu comel dan aku boleh tumpang glamour . kalau dia tahu aku mainkan dia , boleh arwah aku .huii ! nasib aku dan dating dengan Hyomin sekejap .

aku nampak ken pergi ke meja hira lalu meletakkan sekuntum ros . ada kad tertulis .

[ saya minta maaf .Saya bukan niat nak sakitkan hati awak ...cuma memang saya nampak luhan curang dengan awak . Saya minta maaf sekali lagi .

From,
Ken . ]

aku terkedu . jadi memang hira dah tahu . mati aku ! Hira datang !!!alamak !!damnn!!

"sa...sayang , kau pergi mana ? aku cari tak jumpa pun ? " Luhan memegang tangan hira ."Kau SIAL !!! " hira menumbuk muka Luhan sampai berdarah . " kau kata tak mainkan aku ??!! Sial !! EXO !! kau semua dengar !! mulai hari ni aku takkan lembut lagi dengan kau semua !! dasar lelaki sial !! pergi jahanam !! " hira mengambil begnya , tetapi niatnya untuk balik terputus kerana pikir dirinya pengecut . Hira meletakkan beg nya dan ambil sesuatu . hira pergi ke Luhan dan membaling cincin yang diberikan oleh luhan dulu . " nah !! ambik balik cincin kau !! Sial punya exo !!" hira memarahi semua geng exo lalu pergi ka tandas hendak mencuci muka kerana kalau dia marah mukanya akan menjadi sangat merah , jadi dia pergi mencuci muka dengan air biar sejuk sikit mukanya . tiba tiba ada orang memegang bahu hira . "gwenchana ? " hira nampak jong suk terus memeluknya sambil menangis . "kyah , lee jong suk . Hina kah aku ? sampai dia nak mainkan aku . Aku tahu lah ramai tak suka aku . tapi perlukah main perasaan aku ? dah lah dia curi first kiss aku . " hira memeluk jong suk erat .

Lee Jong Suk P.O.V

aku nampak hira bertekak dalam kelas pastu keluar dari kelas. aku ikut dia . aku nampak dia basuh muka , aku pegang bahu dia . tiba tiba dia peluk aku . aku terkedu dan pada masa yang sama jantung aku berdegup laju .apakah perasaan ini ? aku membalas pelukan nya .

"dah lah .... lupakan dia . kau kan ada aku . aku tak mainkan perasaan orang . aku boleh jaga kau . aku sayang kau lebih dari nyawa aku . " aku memeluk hira lagi erat . " apa kau ni ? " hira melepaskan pelukan kami sambil ketawa . " dah dah jangan nangis . " aku mengelap air mata hira . " jong suk ? macam mana kau ada kat sini ? bukannya kau ada kat italy ke ? " hira membasuh muka nya . " papa kena tukarkan kat sini . anyway seronok duduk dekat sini . kau ada boleh layan aku . " aku mengenyit mata nakal pada hira . " hah ! tengok tu ! perangai byuntae dia mari dah !! " hira memaut lengan ku . "tak pe , nak byuntae dengan kau sorang je . " aku mecuit pipi hira . "jong suk , kau tahu kan . aku percaya kau sorang je kat sekolah ni . sebab kau tu BFF aku selamanya " hira membuat muka comel . " BFF , boyfriend forever kau eh ? " jong suk mengenyit mata . " dah lah jom aku tunjuk bilik guru . "

End P.O.V

hira balik ke kelas nya . "Wahh , ada orang ni kan baru putus dah jumpa pakwe baru . budak baru pulak tu ." Luhan mengejek hira . hira buat dek jer .

Mr.Ces masuk sambil membawa ... Lee Jong Suk ?!

"Kelas , hari ini kita ada budak baru . sila kenalkan diri . " kata mr.ces tersenyum lebar . "oh nae, Annyeonghasaeyo , irenem Lee Jong Suk imnimda . Saya ialah Boy Friend hira . he he . " jong suk mengenyit mata nakal pada hira . EXO hanya melihat sambil menahan geram .

To be continue

Rubyⓛⓞⓥⓔ

FIRE DEVIL COUPLEWhere stories live. Discover now