plak !
Jisung meringis kesakitan saat Mirae menamparnya.
" What's wrong with you ?! " Jisung bertanya , tampak menahan amarahnya.
" What's wrong with me ? I'm the one who should ask you , what the hell is wrong with you ?! " balas gadis itu.
Jisung terdiam. Rasanya Mirae sudah tahu rahsianya yang dia simpan rapat-rapat.
" Kau dah kahwin , tapi kenapa kau terima aku ? Kenapa kau mainkan perasaan aku ? Kenapa , Park Jisung ?! " ucap Mirae , menekan semua kata-katanya.
Memang , memang sorot mata Jisung saat proposed padanya itu nampak ikhlas. Bahkan memang ikhlas.
Jisung tersentak. Dia sayangkan Mirae namun dalam masa yang sama , dia sayangkan Sullyoon.
" Kau penipu Jisung ! Kau tipu aku dengan semua kata-kata manis kau. Kau buat aku rasa aku bodoh ! " bentak Mirae lagi. Tolonglah , dia cuma penat.
Tangan Mirae naik untuk menampar Jisung lagi .
grep
Jisung menahan tangan Mirae lalu melepaskannya.
" Aku minta maaf. Aku tahu aku egois. Aku sayangkan both of you. Sullyoon dan kau. Walau pada mulanya , aku jatuh dalam pesona kau , tapi , aku dipaksa kahwin dengan Sullyoon sebagai denda sebab aku dah putuskan pertunangan aku dan Wonyoung. It's all my faults and I know it. Aku tak marah kalau kau marah aku sebab aku deserves it. " ucapnya , lembut mencuba menahan amarahnya.
Jeda seketika sebelum Jisung menyambungnya kembali.
" Aku mula jatuh cinta pada Sullyoon lama kelamaannya. Dan tak lama , aku sedar , hati aku seperti terbahagi kepada dua. Separuh untuk dia dan separuh untuk kau " jelasnya lagi.
Mirae memandangnya tidak percaya.
" Tolong , maafkan aku "
Mirae memandang Jisung dengan air mata yang tidak henti-henti keluar.
" Pilih , aku atau Sullyoon "
Deg !
pendek lagii
YOU ARE READING
rejection . jisung
Fanfiction[ semi - baku ] they said , ❝ jangan jatuh cinta dengan park jisung ! ❞ but she replied , ❝ lambat , aku dah sakit hati dah ❞