Hayatımızda bazı anılar vardır;utançtan yerin dibine girdiğimiz,sevinçten havalara uçtuğumuz,ağlamaktan gözlerimizin şiştiği anılar. Bütün bu anıları bana tek bir kişi yaşatmıştı; Narin. Hayatımda tatmadığım duyguları tattıran ve hayattan nefret etmemi sağlayan kadın.
İlişkimiz çok güzeldi. Tanışmamızdan tut çıkma teklifi bile ayrı güzeldi. Bütün anılarımız kalemle yazılmış gibiydi,olağanüstüydü.
Narin'le kitapçıda tanışmıştık. İkimizde aynı kitaba uzandığımız zaman. Elinin elimle temas ettiği ilk anda bile yıldırım çarpmıştı sanki.
★
"Ah pardon ama ilk önce ben okuyabilir miyim?" Tek kaşını kaldırıp bana bakmıştı siyah saçlı,mavi gözlü kadın.
"Neden?"
"Projem için gereklide"
"Liseli misin?" Formama bakarak söylemişti.
"Evet"
Raftaki kitabı eline aldı. Elimi tuttu ve önüne getirdi. "Avucunu aç" dediğini yapıp avucumu açtım. Kitabı elime bıraktı.
"Kitabı ezbere bilirim" şaşkın gözlerle ona bakmaya başladım.
"Sizden birşey isteyebilir miyim?"
"Tabii"
"Kitabı ezbere bildiğinizi söylediniz. Yorumunuzu kayıta alsam ve projem için kullansam bir sakıncası olur mu?"
"Olmaz küçükhanım. Lakin bir şartım var"
"Tabikide"
Elini uzattı.
"Tanışmaya ne dersin?" Uzattığı elini sıkarak konuştum.
"Tabii"
"Narin ben. Psikoloğum"
"Irmak bende. Öğrenciyim" Tuttuğum elini bıraktım.
"Sorması ayıp ama kaç yaşındasınız?" Gülümseyerek yüzüme baktı.
"24 canım" O an nasıl bir ifadem vardı bilmiyorum ama Narin komik bulmuş olacak ki gülmüştü.
"Aramızda 6 yaş var. Şaka gibi"
"Benim için bir sorun yok Irmak. Yaşın pek bir önemi olduğunu düşünmüyorum"
"Benim içinde bir sorun yokta. Değişik geliyor"
Gülümsedi. Kolundaki saate baktı ardından çantasını karıştırmaya başladı. Bende fırsattan istifade onu inceliyordum. Beline inen uzun siyah saçları,alnını kapatan kahkülleri,inci tanesi gibi olan mavi gözleri,burnunun ucundaki gözlük,beyaz gömleği ve siyah pantolonuyla yasaklı elmayı tadan Meryem gibiydi.
Çantasından bir kart çıkardı ve elime verdi.
"Buluşacağımız gün ve saati sen belirle" dedi ve elini saçlarıma atıp okşadı ardından çekip gitti. Ben ise arkasından bakakaldım. Bu ilk gidişiydi,son olmayacaktı.