חוק אלן טיורינג

86 13 42
                                    

כמו שכתבתי בתקציר, יהיו כאן כל מיני עובדות רנדומליות לחלוטין או סתם סיפורים רנדומליים.


אז מי זה אלן טיורינג בעצם?

אלן טיורינג היה מתמטיקאי בריטי, ממניחי היסודות למדעי המחשב.

טיורינג הגיע להישגים יוצאי דופן בצד התאורטי ובצד המעשי של מדעי המחשב: בצד התאורטי הנחיל לעולם את מכונת טיורינג– מודל מופשט למכונת חישוב אוניברסלית, שמתאר את אופן פעולתו של המחשב, ואת מבחן טיורינג– מבחן הבודק האם למכונה כלשהי יש בינה מלאכותית שלא תאפשר להבחין בינה לבין אדם. 

טיורינג נחשב לאבי מדעי המחשב והבינה המלאכותית.

בקיצור, הוא היה גאון מתמטי.

ולא רק זה.

הוא גם היה דמות מרכזית במאמץ הבריטי במלחמת העולם השנייה:

 הוא היה אחד השותפים העיקריים לפיצוח "האניגמה" – מכונת הצפנה  של הצבא הגרמני – מאמץ שתרם תרומה מכרעת לניצחונן של בעלות הברית .

הוא גם פיתח מכונת פיענוח שכונתה "בומב", שמיכנה והאיצה את תהליך הפענוח של הודעות האניגמה המוצפנות.

הוא היה גאון מתמטי ועזר לניצחון בנאצים! אתם קולטים??

אבל הייתה בעיה אחת.

טיורינג מעולם לא הסתיר את עובדת היותו הומוסקסואל; 

אבל בבריטניה של ראשית שנות ה50 שררה אווירה פרנואידית והומופובית, במיוחד לאחר ששני הומוסקסואלים הואשמו בריגול וערקו לברית המועצות.

בינואר 1952 , החל טיורינג מערכת יחסים עם ארנולד מוריי, מובטל בן 19.

 זמן קצר לאחר מכן, נפרץ ביתו ומוריי סיפר לטיורינג שהפורץ הוא מכר שלו. 

טיורינג הגיש תלונה במשטרה, ובמהלך החקירה הודה במערכת יחסים מינית עם מוריי. 

בעקבות כך השניים הועמדו לדין והורשעו ב'חוסר מהוגנות חמור', עבירה לא מוגדרת ששימשה בין היתר להרשעת גברים שקיימו יחסים מיניים עם גברים, אך לא היו ראיות להרשעתם במעשה סדום.

 בגזר הדין ניתנה לו האפשרות לבחור בין עונש מאסר לבין המרתו במאסר על תנאי שיכלול טיפול הורמונלי לסירוס כימי, וטיורינג בחר באפשרות השנייה. 

הטיפול כלל זריקות הורמונים נשיים, על מנת לדכא את יצרו המיני.

  טיורינג שם קץ לחייו כעבור שנתיים, ב-7 ביוני 1954 , ככל הנראה בשל של ההורמונים (צמיחת שדיים, השמנה ודיכאון.).


אתם מבינים???

אחד הגאונים המתמטיים שהיו, מת בגלל הומופוביה!!

פאקינג הומופוביה!


ולסיכום, מה זה בעצם חוק אלן טיורינג, שהוא הנושא של הפרק?

וק אלן טיורינג הוא שמו הלא רשמי של חוק  שהתקבל בפרלמנט של בריטניה בשנת 2017, ולפיו הוענקה חנינה רטרואקטיבית לכל האנשים שהורשעו באנגליה ובווילס בעבירות על פי חוקים שאסרו יחסי מין הומוסקסואליים.

הכינוי לחוק ניתן על שמו של אלן טיורינג (1912–1954),מתמטיקאי מאבות מדעי המחשב , אשר הורשע ב-1952 על פי אחד מאותם חוקים.




כל מי שרוצה לקרוא על זה עוד מוזמן לכתוב בגוגל 'אלן טיורינג.

עובדות רנדומליותWhere stories live. Discover now