Eindelijk nu?

206 6 5
                                    

(Nogsteeds eind 2019)
POV Matthy:

Onze hoofden komen steeds dichterbij bij elkaar, en dan.. fk Raoul loopt de hal binnen om door te gaan naar z'n opname kamer. Floor laat los en doet snel een stap achteruit "Is alles oké?" Vraagt Raoul. "Ja hoor Roel d'r is niks." Antwoord ik terug. "Jaja denk t ook." zegt Raoul en knipoogt daarna. "We zijn VRIENDEN" zegt Floor. "Nouuuu.." antwoord Raoul. "VRIENDEN" zegt ze en ze loopt naar de woonkamer. Ik blijf nog even staan. Tuurlijk zijn we vrienden, we kunnen super goed met elkaar, maar ergens doet het toch een beetje pijn. Na een tijdje loop ik toch naar de woonkamer en vraag of Floor wat te drinken wilt. "Water" is het antwoord. Ik vul het glas met kraanwater en loop weer terug. Ik ga naast haar zitten op de bank, maar ik zit toch nog een beetje in m'n gedachten. Met wat er net is gebeurd met Raoul erbij. "Vrienden." Ik weet dat we vrienden zijn maar toch? Is er ergens niet een klein beetje kans? Net als Rob en Femke. Ach ja Floor ziet mij vast ook als 'een vriend' dus wat heeft het dan ook nog voor zin. Ik zit nogsteeds diep in m'n gedachten. Ik hoor heel iets vaags 't' en ik voel hele kleine schokjes op m'n schouder. Het word steeds beter, mijn gedachten steeds vager. "Matt? Is alles oké?" Vraagt Floor terwijl ik nog een beetje weg ben. "Mhm Ja" antwoord ik terug. "Zeker? Was je een beetje in je gedachten?" Vraagt ze. "Ja een beetje" lach ik en ze lacht mee. Ik doe maar gewoon alsof ik een beetje weg was, niet wetend of Floor hetzelfde zou hebben.

POV Floor:

Matthy is heel erg stil. Net was hij nog zo enthousiast maar nu? Nadat Raoul erbij kwam heeft hij bijna niks meer gezegd. "Heb ik hem gekwetst?" "Vind hij t niet leuk dat ik dingen zeg?" Denk ik. Het is zondag, Feyenoord speelt. De TV staat wel aan, maar ik ben er niet helemaal bij met de gedachtes. Ik heb echt het gevoel dat ik hem heb gekwetst, heel erg. Maar met wat? Wat heb ik gezegd wat hij niet leuk vond? Ik begin alles af te spelen in m'n hoofd. Niet zoveel later worden mijn gedachtes al gestoord door veel gescheld. Ik kijk naar de TV: 0-1. "Jemig Matthy je baalt nog meer dan iedereen in het stadion zelf." Lach ik. "Hè hè eindelijk reageer je is." antwoordt Matthy. "Eindelijk?" Vraag ik terug. "Ja, ik heb je nu al 4 keer gevraagd of je wat drinken wilde hebben." Lacht Matthy een beetje. "Ooh sorry nu was ik een beetje weg denk ik. Maar doe maar wat fris!" Matthy loopt naar de keuken en niet veel later komt hij terug met 2 glazen Rivella. Hij krijgt d'r straks echt nog een verslaving voor. Na de Rivella gaan we samen naar de pizzeria in het dorp, nee niet voor een date. Onze bestelling ophalen. We eten gezellig met m'n alle pizza, ik heb zelf een kleine kapsalon want ben niet zo van de pizza, Femke daarentegen wel. Die kan echt dagenlang uitkijken als we weer een keer pizza bestellen. Ook Matthy bestelt een kapsalon, maar dan een grote. Ik had niet zoveel honger, waardoor ik een kleine kapsalon neem. Daar heb ik de laatste tijd wel vaker last van, zal wel iets van buikpijn zijn. 

Na het avondeten en heel veel goede gesprekken gaan Matthy en ik naar z'n kamer. Ik weet dat mijn kamer er zelf ook niet bepaald schoon uitziet, maar zijn kamer ook zeker niet. En besef hun hebben nog een schoonmaakster, wij nog niet eens. En alsnog ziet ons huis er beter uit. Maar dat komt vooral door Femke 😜. "Jeetje Matt, je kan nog maar net je vloer zien." Lach ik. "Ach de schoonmaakster komt toch overmorgen weer" lacht hij terug. "Dat die schoonmaakster alles opruimt joh, dan mag ze wel meer betaald krijgen anders is ze over een maand nog niet klaar." Ik stap over de stapels kleding heen en ga op z'n bed zitten. Hij komt naast me zitten. "Is alles oké verder? Je was zo stil net." Vraag ik. "Oh ja hoor ik was even in m'n gedachten." Antwoord Matt.

Even later stappen Femke en ik weer in de auto, onderweg terug naar Utrecht. Ik rij, vol met de grote lampen aan. We zwaaien de jongens uit en ondertussen worden ze bijna verblind. We zetten wat muziek op zoals the Weeknd en Lana del Rey enzo. We zijn ongeveer halverwege en we zingen hard mee, ookal is t half 2. Het is even stil want Femke skipt paar liedjes. Zou ik het nu vertellen? Ja oké boeie. "Ohja Fem" "Ja?" Antwoord Femke. "Raad is wie er niet meer single is!!!"

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 09 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

How to lose a guy in 10 daysWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu