When i was your man

209 19 5
                                    

Het is alweer 3 dagen geleden dat Robbie het uitmaakte. 3 dagen vol emoties. Woede maar vooral verdriet. Ik heb de grootste fout gemaakt, en ik weet dat het nu klaar is. Er is voor mij dan ook maar één uitweg. Naar bed gaan, zodat ik de situatie enigszins kan vergeten. Hetzelfde bed waarin ik nachten lang met Robbie spendeerde, waar we vaak knuffelend in slaap vielen en dingen deden wat het daglicht niet kan verdragen.

Hetzelfde bed, maar het voelt nu net iets groter. Het zijn de kleine dingen die me laten herinneren aan hem. Het is ons liedje op de radio, die niet meer hetzelfde klinkt. Omdat ik dan terug denk hoe goed je mee zong. Terwijl jij mijn hand vast had en jouw ogen mijn gezicht niet verlieten. Wanneer Koen, Raoul of Milo over je praatten. Elke keer was ik breed aan het glimlachen, en overspoelde me een gevoel van trots. Het enige wat het nu doet is mij neerhalen. Omdat mijn hart telkens breekt wanneer ik je naam hoor.

Ik ben te jong, te dom, om het te beseffen. Dat ik bloemen voor je had moeten kopen, en ook jouw hand vast had moeten houden, jou al mijn uren geven. Ik zou met je naar elk feestje moeten gaan, samen met jou gaan dansen, omdat je wilde laten zien dat ik je vriendje was.

Mijn trots, mij ego, mijn behoeften en mijn egoïstische manieren. Veroorzaakt een goede sterke mooie man zoals jij. Nu ben jij, mijn baby, aan het dansen met een andere man. En niet zomaar iemand. Het is Koen.

Alhoewel het pijn doet, zal ik de eerste zijn die zegt dat ik ongelijk had. Ik weet dat ik waarschijnlijk veel te laat ben om te proberen mijn excuses aan te bieden voor mijn fouten. Maar ik wil gewoon dat je weet: Dat ik hoop dat Koen bloemen voor je koopt, ik hoop dat hij je hand vast houdt, dat hij al zijn uren met jou doorbrengt, dat hij met je danst. Dat hij een goed vriendje is.

Doe alle dingen die ik had moeten doen toen ik je man was.

Zelfs na alles gun ik je de wereld, Robbie!

One shots - MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu