Deniz?
Gözgöze geldiğimizde onunda şaşırdığını farkettim.Onun burda ne işi vardı?Onunda mı arkadaşıydı.Yada sevgilisi?Aslı güzel kızdı sonuçta.
Düşüncelerimden sıyrılıp lavaboya gittim.Lavabodan çıktıktan sonra duvara yaslanmış Deniz'i gördüm.
"Ne var?"dedim.
"Burada ne işin var?"dedi."Arkadaşımın doğum gününe geldim.Asıl senin ne işin var?Yoksa beni mi takip ediyorsun?"dedim.Tamam biraz ukalalaşmış olabilirim.
Yaklaştı ve fısıldar gibi konuştu."Bende sevgilimin doğum gününe geldim."dedi ve sırıttı.Donup kalmıştım.Sevgili mi?
Sırıtarak yanımdan uzaklaştı.Bende Begüm'ün yanına gittim.
Pastayı kestikten sonra sıra hediyelere gelmişti.Deniz yanımda duruyordu.Kızgındım.Neden bilmiyorum ama kızgındım,kırgındım.
"Güzel kız"dedim sessizce.Deniz bana yan gözle bakarak;
"Öyledir."dedi.Sıra bana gelmişti.Hediyemi verip Aslı'ya sarıldım ve doğum gününü kutladım.
Sıra Deniz'e geldiğinde tam arkamı dönüp gidecektim ki duyduğum şeyle olduğum yerde kaldım.
"Doğum günün kutlu olsun kuzen."dedi Deniz."Teşekkür ederim."dedi Aslı'da.
Beni kandırmıştı.Ama yinede neşem yerime geldi.Sert bir şeye çarptığımda kafamı kaldırdım.
"Bakıyorum da pek sevinçlisin."dedi.
"Evet.Arkadaşımın doğum günündeyim neden mutlu olmayayım ki."dedim ve şirince gülümsedim.Bana 'ciddi misin'bakışı attıktan sonra yanımdan havalı havalı ayrıldı.***
"Seçmeli derslerini seçmemişsin.Seval Hoca seni bekliyor..."dedi geçen gün bana seçmeli derslerimi seçmemi söyleyen mavi gözlü çocuk..
"Tamamen aklımdan çıkmış.Çok kızar mı?"dedim telaşlı bir şekilde.
"Sanmıyorum ama sen yinede şimdi git."dedi.Tam gidecekken kolumdan tuttu.
"Bu arada ben Özgür."dedi ve elini uzattı.Bende elimi uzattım ve elini sıktım.
"Bende Hayal."dedim.Gülümsedi.***
Seçmeli derslerimi müzik,yüzme seçmiştim.Birde amigo kızlar.Ama seçmelere katılmam gerekiyordu.
Sınıfa doğru giderken biri kolumdan tutup beni duvara yasladı.Tahmin edin.Sizce kim olabilir?
"Ne yapıyorsun?"dedim ve kollarının arasından çıkmaya çalıştım.Ama başaramamıştım.
"O çocukla bir daha konuşmiycaksın?"dedi.Öfkeliydi.
"Kimden bahse..."sözümü kesti."Özgür'den."
"Sadece bana seçme..."duraksadım.Ona neydi benim hayatımdan!
"Sanane ya!"dedim sesimi hafif yükselterek.Oda biran duraksadı.Beni mi kıskanıyordu?
"O çocuğun ne bok olduğunu bilmiyorsun."dedi.
"Bunu umursamıyorum.Sadece bana birkaç şey söyleyip gitti."dedim.
"Elini tuttu."diye haykırdı."Sadece tanışmak içindi."dedim ve onu ittirdim.Sınıfa doğru ilerledim.Arkama baktığımda onu göremedim.***
Müzik sınıfına doğru ilerledim.Müzik seçmelisini seçmemin nedeni gitar çalabilmem ve sesimin güzel olduğuydu.Sınıfa girdiğimde piyano çalan bir kız ve flüt çalan bir çocuk görmüştüm.Bir kapı daha vardı.Burada gitar göremediğim için o odaya ilerledim.
Allah'ım bu çocuk heryerde karşıma çıkmak zorunda mı?
"Deniz?"dedim ve sandalyelerden birine oturdum.Demek o da müzik seçmelisindeydi.Odaya göz gezdirdim.Evet!Gitar vardı.
"Ne?"dedi.Odun işte insan olsan'efendim' dersin.
"Sende mi müzik seç..."
"Evet."diye lafımı kesti.Bana bakıyordu.Ama dikkatli bakıyordu.Kafasını aniden başka bir yöne çevirdi.Bende önüme döndüm.
Sıkıcı bir dersin ardından okul çıkışında Begüm'ü beklemeye başladım.Gelince birlikte eve gittik.***