Orang Kedua

0 0 0
                                    

Selapas sahaja gambar itu diangkat,mak dan kami semua yg berada di situ tidak boleh berkata-kata dan terkejut dikeranakan gambar itu melekat satu sama lain.Aku melihat kepada mak,mata dia berkaca-kaca menahan air mata.Selepas tahu tentang siapa yang menghantar S.A.N.T.A.U dan suara siapa yg mak aku dengar dalam mimpi tu,perawat tu berkata bahawa ayah aku juga termakan dengan perempuan ni.Dia termakan ape hentah lupa😅.

Perempuan tu juga membuat ayah aku nampak mak aku macam tak buat ape" macam duduk saja" dia buat muka mak aku jadi hodoh di mata ayah aku,dan pada satu hari tu,aku mak dan adik ikut dia nk pergi mana hentah,lepas tu kitaorang ada lalu satu sekolah tiba" dia cakap macam ni:

Ayah:ni lah sekolah anak  Za (btw nama perempuan tu za,tapi kitaorang panggil mek za🤣)

Mak:sekolah sapa?

Ayah:sekolah anak Za yg putih sekali kat pejabat tu,yg isteri nombor 2.(putih sekali konon,padahal mek za tu hitam dah la pendek hadehhh🤣🤣🤣)

Mak:oh

Ayah:kesian dia,suami dia tak ambik tahu pasal dia.

Mak:oh

Selapas beberapa hari macam tu,masa tu dah masuk 2020 kira awal tahun la.Ayah aku kena pergi pejabat sebab ada pengurus besar nak datang tengok hasil tanaman jadi dia kena pergi,mak aku suruh la adik aku mintak nk ikut sekali,lepas adik aku mintak ayah aku pun bagi ikut.Jadi kitaorang ikut la termasuk mak aku sekali,masa mula" sampai mek Za tu tengok aku ngan adik aku dia tanya la anak sapa(padahal dia tahu je kitaorang ni anak sapa) lepas terus ayah aku cakap anak dia.

Lepas beberapa minit macam tu mak aku pun datang dekat aku ngan adik aku,dia lambat sebab apa hentah,mula mak aku salam je dengan mek Za tu dan mek Za tu pun terkejut dengan kedatangan mak aku.
Lepas beberapa minit macam tu,masa tu yg lain semua pergi layan pengurus besar yg datang tu tapi dia je tak pergi dan tiba" dia.....

To be continued

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 02 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Anugerah Disebalik Ujian Yg Menimpa S2Where stories live. Discover now