Prolog

100 9 14
                                    

Chlapec, který přežil, aspiruje na pobyt v nemocnici Svatého Munga! Narcissa Malfoyová navržena na Merlinův řád!

Já a zase já, Rita Holoubková, jsem pro vás zjistila více!

Harry Potter zase předvedl jeden ze svých povedených kousků, když během jednání na Ministerstvu kouzel nečekaně navrhl Narcissu Malfoyovou, vdovu po známém Smrtijedovi, Luciusi Malfoyovi, na Merlinův řád první třídy za mimořádné hrdinství.

Těžko soudit, zda chtěl kouzelnickou společnost pobavit, nebo zda to myslel vážně. Pokud si za svým návrhem stojí, postel u Svatého Munga na něj čeká.

Svůj návrh odůvodnil činem, jehož měl sám být údajně svědkem. Přestože manžel, syn i sestra Narcissy Malfoyové byli Smrtijedi, ona sama Znamení zla nepřijala a v rozhodující chvíli údajně Toho, jehož jméno se dnes už jenom štítíme vyslovit, zradila.

„Ta žena mi zachránila život. Nebála se ohrozit při tom ten svůj, a to nemluvím o ohrožení, ve kterém se mohl ocitnout její syn Draco, kdyby se potom dostal Voldemortovi pod ruce," nechal se slyšet náš hrdina osobně.

Kolik je ale pravdy na historce, že mu skutečně Narcissa Malfoyová zachránila život? Měla skutečně takový podíl na definitivní porážce temnoty? Více na straně 3.


Narcissa seděla u stolu v jídelně spolu s Dracem a upíjela ranní kávu. Pohledem zavadila o čerstvé noviny. Stále se nedokázala přimět, aby zrušila předplatné Denního věštce, které po tolik let, vlastně po celou dobu jejich manželství, vyžadoval Lucius. Vždycky si jej četl při snídani. Ona sama tomu plátku nikdy příliš nefandila, teď do něj ale nahlédla, aby nějak zaměstnala své ruce i mysl. Draco se od smrti otce, stejně jako ona, uzavřel do sebe. Oba si po Luciusově sebevraždě potřebovali mnohé srovnat v hlavě, takže jejich společně strávený čas byl povětšinou mlčenlivý.

Vytřeštila oči na svoji fotografii, která se na ni povzneseně usmívala z titulní strany, uhlazená, elegantní jako vždy. Hned vedle jí mával mladý Potter, který naopak vypadal, jako kdyby právě vylezl z popelnice. Špinavý, poškrábaný, otrhaný, brýle nakřápnuté.

Nad jejich fotografiemi svítil titulek o Potterově údajné duševní chorobě. Když si přečetla důvod toho nesmyslu, zakuckala se kávou.

,Ten kluk se vážně zbláznil,' pomyslela si s poněkud hořkým úsměvem. Dojalo ji, když před Starostolcem nejenom svědčil v její prospěch, ale připojil i veřejné poděkování za záchranu života a veřejně jí přiznal životní dluh. Nebýt její přísné, aristokratické výchovy, nejspíš by se tam tehdy dojetím rozplakala. A teď to ten bláznivý nebelvír posunul ještě o laťku výš. Dvě vražedné kletby seslané Pánem zla na něm patrně zanechaly hluboké stopy. ,Jak toho bláhového mladíka mohlo napadnout, aby něco takového vůbec navrhl? Tohle Starostolec nikdy neschválí,' hloubala dál a přelistovala na stranu tři, která slibovala další informace.

Dočetla se tam ale jenom snůšku nesmyslů o tom, jak je Harry Potter nevyrovnaný a poškozený všemi traumaty, která utrpěl jako dítě a dospívající. O sobě si potom přečetla, že je chladná a vypočítavá mrcha, která se z doživotního vězení v Azkabanu, kam dle autorky jednoznačně patří, vykroutila jenom díky tučnému kontu zesnulého manžela a dovedné manipulaci s Chlapcem, který už dvakrát přežil. Podle Holoubkové ho měla vydírat oním životním dluhem. A na konci nechyběla nenápadná poznámka o tom, že sebevražda Luciuse nemusela být tak úplně sebevraždou.

„Ta Holoubková vážně klesá na úplné autorské dno," zavrčela vztekle a odhodila noviny doprostřed stolu.

„No, ale fotku ti vybrala pěknou, matko," pokrčil rameny Draco. „Já jsem naposled v novinách vypadal jako něco, co vysál a potom vychrchlal mozkomor. I když na Pottera nemám," dodal a nuceně se ušklíbl. Narcissa mu vrátila naprosto upřímný úsměv, vážila si toho, jak se kvůli ní Draco snaží být silný. Je pro ni skutečnou oporou.

Srdce v plamenechKde žijí příběhy. Začni objevovat