Permulaan

22 2 1
                                    


                                  

                        Amaran!!! Novel ini tidak boleh diplagiat kerana ni idea daripada penulis sendiri.Novel ini dulu saya pernah cuba terbitkan namun kerana tiada ada rasa keyakinan itu yang baru sekarang ni baru terbitkan.

      Watak,latar tempat dan sebarangan adegan tidak boleh tiru ye.Nove; ini dicipta untuk memberikan pengajaran kepada pembaca di luar sana.Kanak kanak 12 tahun tidak dibenarkan membaca ini ya.Begitu juga dengan pelajar di luar sana.

                             Lagu ost: Mahadewa ft Immortal love By Judika   /   Hanya Kau Yang Mampu by Aizat Amdan mana jelah hahaha.
                                                                                              KU PILIH HATIMU {Ussy ft Andhika}

                                                                                                      PERMULAAN

     'Di dunia ini banyak perkara yang kita harus terima dan kita perlu lupakan dendam yang membara di hati inilah kisah aku,kau,dia dan dengannya dan tertulis sudah takdir Allah yang menentukan segalanya' kata Ariana Anna menulis ayat ini di dalam diarynya yang berwarna hijaubiru itu.

Tersenyum dirinya apabila mengingati kisah yang mengingati masa lalunya.

[FLASHBACK 5 TAHUN YANG LEPAS]

"Rryan!Jom,kalau kita dah lambat macam mana"ujar Hariz Farhan kepada sepupunya itu. Yang baru sahaja selesai kelas mengajar di kampus mereka.

  "Kejaplah,jangan terburu buru bukannya lari tunang kau tu"kata Rryan aka Reno kepadanya. "Tinggal 10 minit lagi aku nak jemput dia kau tahu tak"kata Hariz kepada sepupunya.

Kunci kereta ditekan bergegas dua jejaka itu masuk ke dalam perut kereta. "Tunggu.."kata Hariz perasankan sesuatu membuatkan Rryan mengangkat keningnya seakan tertanya kenapa kepada sepupunya itu.

  "Kenapa bukan kau nak cepat ke tadi?"tanya Rryan yang mula driver kereta ke destinasi yang ditujui. "Nametag kau aku tak salah tengokkan"kata Hariz yang duduk di sebelah penumpang tak lepas lepas memandang nametag di jaket bajunya sepupunya itu.

    "Ini semua salah Tuan Izzad lah ni.Dia yang last minute minta aku backup dia ajar student kat kelas dia kan dia masih teman isteri dia bersalin dekat wad ni dia tersalah bagi dekat perkerja baju tu Rryan pun jadi Reno kau rasa"kata Rryan yang fokus memandu kereta.

Hariz mengangguk kepala tanda faham. "Jadi semua orang kenal kau sebagai Reno Andra lah ni.Faham between kan bukan kau tak lama lagi nak sambung belajar kat luar negara family kau tak contact ke?"tanya Hariz.

  "Aku nak tak kena flight sana even aku pun tak tahu apa aliran yang  aku nak ambil.Ni kau jangan mengantuk pula nanti kita nak singgah dekat mana?"ujar Rryan kepada Hariz yang menguap tiba tiba.

  "Aku nak tidur kejap je nanti singgah kat kedai bunga sebelum pergi Airport"kata Hariz lantas membaringkan diri dan Rryan yang memandu kereta sempat memerhati sepupunya itu.

  Kedengaran berdengkur di dalam kereta tersebut. "Apalah nasib aku ada sepupu macam kau farhan"kata Rryan berbicara separa berbisik dan teruskan pemanduan.

 

>>>>>>>

Di dalam kapal terbang...

"Beb,kau tahu tak apa yang saya suka bila balik sini?"kata Ariana Anna menanya Diana di sebelahnya. "Hmm,jumpa Hariz"kata Diana Emma yang makin teka sahaja.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 07 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bunga Cinta The Series©Where stories live. Discover now