31 juni
POV Eleanor
Met onze hele klas staan we ongeduldig,zenuwachtig en zwetend in de gang te wachten op ons rapport.
Zenuwachtig klopt eigenlijk niet, want dat ben ik niet. Het is maar school. Ik sta naast mijn 2 beste vriendinnen Lin en Joan, we lachen alle drie met de stress van onze klasgenoten, wat een stresskippen.
Onze klastitularis roept ons in groepjes naar binnen, en uiteindelijk blijven wij drie en Kevin (de weirdo van de klas) als laatste over.
"Ik denk dat wij nu zijn", zegt Joan wanneer het vorige groepje de klas uitkomt.
"Ja tuurlijk sukkel, wij zijn nog maar de enigen met Kevin", grinnikt Lin.
Onze klastitularis Mevrouw Koppens verschijnt in de deuropening en kijkt ons streng aan.
"Dan maar de laatsten", zegt ze met een strenge toon.
We wandelen alle 4 rustig het lokaal binnen.(Half uur later)
"Alle drie gezakt!" Schatert Joan eruit.
"Dat noemen we nu echt friendship goals", antwoord ik met een knipoog.
"Ok dan gaan we plan B toepassen?" Vraagt Lin met een grijns.
Wat ze met plan B bedoelt is met het busje van haar oom direct wegrijden.
Als we alle drie een voldoende hadden waren we eerst nog naar huis gegaan om onze rapporten te laten zien,
maar we zijn alle drie gezakt (waarmee onze ouders echt niet mee kunnen lachen) .
Dus we hebben besloten om met het coole oranje busje dat Lin ooit van haar oom heeft gekregen heel Europa rond te trekken. Uit voorzorg hebben we al onze spullen die we nodig hebben in het busje gelegd, hebben we onze gsm thuis gelaten, zodat wanneer ze ons zoeken ons niet kunnen vinden via de locatie van onze gsm en we hebben nep paspoorten van een vriend van Joan gekregen. Zodat we 2 maanden van onze zomer kunnen genieten. We doen dit in het geheim omdat we anders deze zomer van die stomme school en taalkampen moeten doen.Een half uur later zitten we in het busje, met harde muziek op, wiebelend over de slechte wegen.
"Naar gaan we eerst?" Vraag ik.
"Dat weet ik niet, we doen het gewoon zonder plan, maar in het begin zo ver mogelijk", zegt Lin die aan het stuur zit.
JE LEEST
On the run
Teen FictionEleanor, Lin en Joan zijn drie 'badgirls'. Ze zijn 17 jaar en doen niets anders dan feesten en in de problemen komen. Tijdens de examens blijft dit hetzelfde, ze leren niet en wachten gewoon af. Integendeel tot hun ouders, ze zijn zeer streng als he...