"Luna..."
Suaranya yang semakin dalam itu mula berbisik di telinganya beserta hembusan berat nafas lelaki itu.Matanya memandang kepada wajah lelaki itu.
'Ah...aku mimpi lagi ke ? Siapa dia ni ? Wow....handsome siak ! Ada jawline,mata jenis hunter dan berwarna coklat cerah...really ? He's my type !'bisik hatinya yang baru sahaja membuka kelopak matanya.
"Aku buat semua ni....untuk kerja"bisik lelaki itu namun dengan nada yang dingin dan tangan kasarnya mula menyentuh bahunya untuk menjatuhkan cardigan nipisnya.
Dia tersentak.
"Bukan...bukan mimpi ?!"tanya dia kenapa diri sendiri apabila merasai sentuhan itu.Dia memandang wajah lelaki itu bingung.
Namun lelaki berwajah beku mula membuka butang baju kemejanya yang berwarna putih itu.Dia tersentak lagi.Ini bukan mimpi !
"Stop it ! Sh*t !"jeritnya lalu menolak lelaki itu.Dengan laju dia bangun dari katil itu untuk melarikan diri.
Belum sempat dia mahu melarikan diri,lengannya telah ditarik semula dengan kasar.Dia terjatuh di atas katil.
"Kenapa lari ? Bukan kau nak sangat benda ni terjadi sampai kau menyelinap masuk ke dalam bilik aku pada waktu malam ?"tanya lelaki itu dengan nada sinis.
Dia dapat merasakan perasaan gerun mula menjalar dalam dirinya.
"Tak...aku...dekat mana ??"tanya dia kali ini dia memastikan cardigannya itu tidak terdedah dan sentiasa menutupi badannya.Lelaki itu memandang wajah Luna yang kebingungan itu.
Lelaki itu menyisir rambut hitamnya kebelakang dan mengeluh sebelum dia duduk menyandar di katilnya.Ianya seolah-olah membenarkan dia untuk melarikan diri sebelum dia mengubah fikirannya.Dengan kesempatan itu,Luna berdiri dan berlari keluar.
Matanya tajam melihat ke arah pintu yang tertutup rapat setelah wanita itu keluar.
Sigh
"Perempuan ni gila..."katanya.
Manakala Luna terus berlari menjauh dari bilik lelaki itu dalam lorong yang gelap itu.Setelah dia berasa lelaki itu tidak mengekorinya dan berasa sedikit selamat,dia terus berhenti dari berlari dan mula menenangkan diri.
"Weh...apa aku hampir-hampir kena rogol dengan lelaki kacak ?!"tanya dia pada diri sendiri.Pipinya mula menunjukkan rona merah.Dia mula menggelengkan kepalanya.Itu bukan apa yang penting!Sekarang ini dia masih bingung.Kenapa dia boleh tersedar dekat sini?
Setahunya.dia sedang menyiapkan skrip buku novelnya didalam laptop.Dia berjaga sehingga 3 hari berturut-turut kerana ideanya terlampau banyak untuk hentikannya.Dengan itu,dia ambil keputusan untuk berjaga supaya plot ceritanya itu tidak dilupakan.
Dan apabila novel hampir siap,tiba-tiba dia berasa sakit kepala.Dia cuba untuk bergerak ke arah meja dimana terletaknya telefon pintarnya berada namun kakinya terseliuh dan setelah itu dia tidak sedarkan diri.
Dia sedang berfikir dengan lebih dalam.Matanya terbuntang.
"I'm in my own novel ?! The f--- eh tak baik-tak baik"Dia mula menggigit jarinya sambil bermuntar-mandir di laluan gelap itu.Tak mungkin semua ini terjadi.
Dia ketawa untuk menenangkan hatinya."Aih ! Mustahil lah !"katanya sambil menghayunkan tangannya dihadapannya.Tapi...itu untuk menenagkan hatinya sahaja.
'Tapi kalau betul acane lak ??'bisik hatinya yang sudah mula overthingking.
"Kalau aku masuk dalam cerita aku sendiri...that's mean ada satu saja masalah.cerita ending aku tak buat lagi !!"katanya dan mula megusutkan rambutnya.Dia terkejut.Sejak bila rambut dia Panjang ?Warna hitam pula tu.
YOU ARE READING
My Own Novel
FantasyNo need to be so rush.Kalau nak baca,i must said thank you but but if bertentangan.i must said bye-bye. Its all about historical story maybe ? who knows~