1. Het waardeloze begin

42 2 3
                                    

Heel groep 8 zit in de kring. De juf begint iets te vertellen maar niemand let op. We zijn met de musical bezig. Roos zit naast me. Ze zit met haar stomme script te friemelen. 'Tjsak!' Met een beteuterd gezicht kijkt Roos naar het nietje dat los zit. 'Ja, Roos! Geef maar hier dat script!' Zegt de juf. 'Ga jij de nietmachine maar halen'. De klas lacht. 'Ga jij de nietmachine halen huhuhuu!' Lacht Joep terwijl hij de stem van z'n juffrouw na probeert te doen. 'Joep! Ga jij maar mee met Roos!' Zegt de juf 'met jou ben ik vandaag wel even klaar! Je bent al de hele dag aan het klooien!'. Joep kijkt met een boos gezicht naar de juf en loopt dan heel wild achter Roos aan.
Even later zit Roos (met een nieuw nietje) weer naast me.
Ik heb geen zin in de musical. Weet je waarom niet? Omdat ik een of andere nerdo moet spelen met breitels en een dikke bril. Ik moet maar 1 ding zeggen: 'ga alsjeblieft met je tengels van mijn vet gave rekenmachine af!' Maar dan heel bekakt. Probeer het maar.
Roos heeft een veel leukere rol. De hoofdrol. Ze is een populair meisje dat de baas is van haar eigen clubje. 'De Popu Girlz'. Wauw! Perfecte naam. Roos en ik hebben een betere: 'De Popu B*tchesss'. Omdat de andere popu's Sanne en Charlotte zijn en dat zijn echte trutten. Maar onze naam mocht niet van de juf. De musical is trouwens ook door haar geschreven. Maar er klopt geen moer van want rekenmachines zijn niet vet gaaf. Of klopt alleen mijn rol niet? Uhhhh verwarrend...
'Roos! Wil je alvast je liedje gaan oefenen?' Vraagt de juf. Roos kijkt haar angstig aan met een blik van 'moet dat nu?'. De juf knikt. Waarschijnlijk kan mijn juf dus ook al gedachtes lezen. Ik denk stiekem dat mijn juf een tovenaar is...
Roos pakt haar script en begint er alweer aan te friemelen. 'Niet doehoen!' Sis ik 'we hebben dit geoefend! Je kunt het!'. Roos kijkt me aan. 'Jonas! Start de muziek!' En ze klapt in haar handen alsof ze een Spaanse danseres is...

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 30, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Mijn naam is PipWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu