Kapitel 1!

35 1 1
                                    

Johannas perspektiv.

Jag kollar på klockan på min mobil och ser att den visar 01:30 halv två.
Att jag inte har lyckats somna än är nog det konstigaste som har hänt mig, jag brukar alltid somna direkt.
Jag vänder mig om och tittar på madrassen på golvet, Japp Linda sover fortfarande. Linda är min bästa kompis och hon och jag har pyjamas party hemma hos mig.  Jag tar mina hörlurar och börjar lyssna på One Direction och lyckas äntligen somna.

~några timmar senare ~

"Aaaaaaa!" skriker jag när någon hoppar på mig och jag ramlar ner från min säng med en person över mig. Jag försöker ställa mig upp och fick då se att det var Linda som hoppade på mig nyss.
"Hahahahaha!" skrattar Linda och försöker att säga något, men man hör inget fast man ser att hon försöker.
"Vad va det bra för?" frågar jag och försöker se sur ut men Lindas skratt smittar av sig väldigt lätt.
"Du vaknade inte av alarmet, du vaknade inte av att din mamma ropade att hon stack till jobbet och du vaknade inte av att Hampus kom och kastade en kudde på dig." svarar Linda. Jävla Hampus!
(Hampus är Johannas äldsta lillebror, hon har två riktiga småbröder och en bonuslillebror)
"Jaha,vet du hur varmt det är, kommer bli idag?"sa jag efter en stund. Linda såg ut att tänka innan hon svarade "25 grader" och log.
"Funkar dem här shortsen med den där tröjan på stolen och halsbandet jag fick av Julia? "frågar jag Linda. Jag är verkligen sämst på att bestämma kläder, jag måste fråga någon om det funkar att ha dem kläderna och det gör det alltid men ändå frågar jag. Jag är så smart.
"Ja det blir grymt. Skulle jag kunna få låna din svarta klänning med ett skärp" sa Linda och jag nickar och slänger klänning på henne. Efter att hon sagt Tack och vi har fixat oss
(sminkat oss,borstat håret och sånt) så springer vi ner till köket och äter frukost."Ska vi dra till centrum sen?" frågar Linda och jag nickar eftersom jag har hela munnen full av rostat bröd. Vi äter upp och går sedan till bussen som ska ta oss till skolan.
~Några timmar senare, skolan är slut ~
Jag och Linda åker hem till mig igen och packar min svarta handväska med pengar och annat praktiska saker t.ex. tuggummi och mobiler för att sedan åka buss till centrum.
Bussen är fem minuter sen och vi tar och sätter oss typ längst bak.
När vi väl är framme så springer vi direkt till Ginatricot och börjar kolla på deras kläder.
        ~  ~
"Tada!" Jag hade hittat en klänning och väntar nu på att höra vad Linda tycket om den.
"Perfekt! " sa Linda och log. Vi båda börjar skratta och jag byter om till mina kläder medans jag fortsätter att skratta och var sen på väg att gå och betala när jag går in i någon. Det är en kille med blont/mörkt blont hår tror jag, han har en vit keps på sig så ser inte direkt.
"Se dig för" sa killen som jag råkade gå in i och vänder sig om och ser på mig. Jag bara står och stirrar. Han är så jävla snygg.

Felix perspektiv.

Någon går in i mig helt plötsligt.
"Se dig för" sa jag medans jag vänder mig om och ser en ganska kort, men snygg tjej stå där.
Va Fan Felix, tänk inte det, du ha reda en flickvän! Den här tjejen gick in i dig vänta på ett förlåt och gå sen. "Hallå?  Ska du inte säga något, förlåt t.ex?" Frågar jag när jag märker att hon bara stirrar på mig. Mina kompisar börjar skratta åt det jag sa, men hon säger inget utan fortsätter att stirra på mig så jag vänder mig om och börjar gå med mina kompisar efter mig.
                            -
                            -
Så första kapitlet. Jag vet att det är jätte dåligt men det är min första imagine/berättelse så....
Hoppas iallafall att ni gillar den.

Você leu todos os capítulos publicados.

⏰ Última atualização: Dec 28, 2015 ⏰

Adicione esta história à sua Biblioteca e seja notificado quando novos capítulos chegarem!

Bara du och jag! F.SOnde histórias criam vida. Descubra agora