Kapitel 2

85 12 8
                                    

(Antons perspektiv)
Vi hade åkt den och det var mest mysigt om jag får va ärlig 😉 När vi gick av höll vi fortfarande hand och Isak hade armen rund Alicias midja.
-Vi åker frittfall, säger isak och kollar upp mot toppen. Jag känner redan hur det börjar pirra i magen och sväljer hårt.
-Naa, vet inte om jag... "
-Jaah den åker vi! Säger Alicia och avbryter mig.
-Alltså jag är höjdrädd... " fortsätter jag. Stephanie tar min hand och ler.
-de lugnt Anton, vi gör det här tillsammans, " jag kollar rakt in i hennes ögon och kan inte säga Nej.
- Kej då.. säger jag tillslut.
-YEEES! Säger Isak med uppspärrande ögon.
-Om vi går in i spökhuset sen😼 "
Isak vänder snabbt blicken mot mig igen men ser mer skräckslagen ut nu.
-Aa okejdå... säger han sakta och drar iväg oss mot frittfall. Vi står i kö och är strax framme.
(Stephanies perspektiv)
Jag ser hur nervös Anton är, jag kollar upp mot han (eftersom han e så lång)
tar mina armar runt honom innanför hans jacka. Ville inte vara för närgången men jag tyckte så synd om han, visste inte hur han skulle reagera men han kramade bara om mig och lutade sitt huve mot mitt huve. Bredvid oss stod Alicia och Isak och busade, han stod och kittla henne.
- Slutaah isak slutaaaaah! Hörde man Alicia säga bland allt skratt.
-Om jag får en kram? " Sa isak och räckte ut armarna.
-tvek på den.." Säger Alicia retsamt och märker hur isak börjar kittla henne igen.
-Okejejjh isak slutaah du får en kram" försöker hon säga bland allt skratt och kramar om honom. Nu var det vår tur. Vi satte oss på samma sida, jag bredvid Anton och Isak bredvid Alicia.
Anton tog tag i min hand.
-Släpp inte förrän vi har gått av okej?
-Vad händer om jag gör det då?" säger jag retsamt.
-Gör bara inte det okej? du fattar inte hur sjukt höjdrädd jag är😥"
-Jag ska inte släppa jag lovar, säger jag och ler. Han ler tillbaka och blundar svagt. Plötsligt åker den upp i hög hastighet och jag skriker allt jag har. Isak skrattar förfullt och Alicia också. Anton skriker men skrattar åt hur dum han är att ge sig på att åka den. Han vågar inte kolla ut så han väljer att kolla på mig. När vi är vid topp blir han nervös och slutar skratta, jag känner hur han trycker min hand hårdare och hårdare.
-Anton, lugn. Han vänder blicken mot mig och innan vi åker ner så tar han min andra hand också.
-Stephanie, jag vet att vi inte känt varandra så länge oså å du kanske tycker att det är konstigt men jag... " Han hinner inte säga mer för den åker i hög hastighet ner.
-Vad Anton? Skriker jag.
-GILLAR DIG! Skriker han tillbaka.
Jag blir lite chockad men endå glad eftersom jag gillar honom också, men jag väljer att låta det bli tyst efteråt så jag svarar med ett leende. Nu har vi gått av frittfall och Anton säger inte alls mycket, han går iväg och går bredvid isak istället. Varför pratar han inte med mig, han sa ju inte ett enda ord efter det? han kolla inte ens på mig efter det.
-Nu drar vi till spökhuset rå? Säger Anton och knuffar till isak.
-mmmm men vi kan väl..
-inga ursäkter nu va? Svarar Anton.
Isak suckar. Vi började gå mot kön in till spökhuset, vi hade tur och kön var inte jätte lång. Nu var det vår tur.. Vi gick in osäkra och sakta. Det var mörkt och små kyligt, och så var det sån där musik som finns i skräckfilmer... Jag kände hur nån plötsligt tog tag i mitt ben och skrek. När jag kolla ner på golvet ligger en person helt blodig och en vit sönderriven klänning. Jag skriker och känner gråten i halsen. Anton tar tag i min arm och drar mig mot honom och kramar mig hårt.
-Lugn, jag finns här okej? Säger Anton och torkar bort en tår som faller ner för ena kinden. Jag nickar och kramar honom hårt. Vi går längre in i spökhuset men nu håller Anton om mig och jag känner ingen rädsla, jag känner mig trygg. Helt plötsligt hör jag Alicia skrika och slänga upp sig i isaks famn. Isak gapskrattar och fångar henne. Det kommer en blodig zombie mot mig plötsligt och skriker. Jag skriker dubbelt så högt och slår till zombien, reflex ehehe.
Anton kollar chockat på mig men börjar gapskratta. Personalen ber oss att lämna men jag tror inte nån av oss ville vara kvar där inne längre..😂
-Kom, Säger isak snabbt och drar iväg Alicia. Jag och Anton går bakom dem tysta en bit ifrån varandra. Steelt.
Anton stannar upp helt plötsligt och tar tag i min hand. Han lägger fram lite pengar på bordet och får 3 tennisbollar att kasta ner flaskorna med. ( sånt ställe där man kan tävla för typ nallar, chokladaskar å massa skit aa där var vi 😅) Han kastar första tennis bollen och prickar översta flaskan. Andra tennisbollen han kastar prickar han alla flaskor. Mannen räcker honom en stor nalle och Anton tar emot den. Han drar iväg med mig en bit och räcker den till mig.
-Men anton nu slösar du ju pengar på mig" säger jag och kollar på nallen.
-Man kan inte slösa nåt på dig" svarar han med ett leende.
Jag kastar mig över honom och kramar honom hårt.
(Isaks perspektiv)
Jag drar med mig Alicia och pekar på kärlekstunneln.
-Vill du åka? frågar jag henne och kollar in i hennes ögon medan jag tar hennes hand.
-Klart jag vill👼 svarar hon med ett leende.
Vi sätter oss i en liten kanot i kärlekstunneln. Jag sitter bak och hon sitter bredvid mig. Det är rätt tyst i början men jag lägger min hand på hennes.
-Alicia jag säger det här kort för att inte göra nåt stort av det här. Jag gillar dig. " Säger jag kort och väntar på svar.
-jag gillar dig med. Svarar hon kort tillbaka. Precis när hon svarat det kommer vi längre in i tunneln där de sätts på kärleks musik och romantiska ljus lyser upp. perfekt stämning. Jag börjar kittla henne och vi välter nästan hela kanoten.
-ISAK! DU KOMMER JU VÄLTA HELA KANOTEN" Skriker hon med en skräckslagen röst. Jag börjar skratta och kramar istället om henne. Vid slutet ser jag kameran som tar kort..
-Alicia! Säger jag snabbt och hon vänder blicken mot mig. Jag närmar mig och låter våra läppar mötas. Blixten från kameran lyser rakt in i kyssen och när den slutar lysa släpper jag kyssen och ler mot henne, hon ler tillbaka och hennes kinder blir små röda, skit gulligt. Vi går av kanoten och går till stället där man kan se bilderna. Där står Stephanie och Anton och pekar på en bild. På bilden är det en pussbild på dem i en kanot.
-hahah eh hur kom ni före oss? Säger jag förvånat men små skrattar.
-Jadu 😏" svarar Anton och har armen över Stephanies Axel.
Strax efter ser jag bilden med mig och Alicia, jag är så stolt att ha henne. Undra om vi är tillsammans nu, det är vi väl? hoppas det iallafall 😉.
Stephanie och Anton köper iphone skal med deras pussbild på och jag och Alicia gör det samma.
(Stephanies perspektiv)
Det har börjat bli kväll, jag känner hur kallt det börjat bli och jag har bara ett linne på mig. Har armarna i kors för att värma mig på bästa sätt. Anton drar av sig din tjocktröja och räcker den till mig.
-Här "
-Men annars kommer du ju frysa...
-Nej, hellre det isåfall, ta den nu.. "
-Nej Anton ta den du. "
-Nej jag tvingar dig" säger han med ett leende.
-Säker? säger jag och kollar på tjocktröjan
-Men jaa!! Säger han och trycker in den på mig haha.
Jag sätter på mig han stora tjocktröjan som går ner till fingertopparna och nästan ner till knäna.
-asso herregud vad gott den luktar😍
han blinkar med högra ögat, ler och kramar om mig. Vi åker några fler bergochdalbanor och sedan är det dags att åka hem. Vi stod vid utgången.
-Neej, ni kan inte åka nu? Stephanie du bor så långt borta, vi kommer inte ses på länge ju 😥" säger Anton oroligt och håller mina händer. Jag svarar inte, vänder bara blicken ner mot mina fötter.
-Kan inte vi åka hem till personen som bor närmast då? Föreslår Isak medan han står och fladdrar runt med Alicias händer😂.
-Mina föräldrar är inte hemma inatt! vi åker hem till mig! Om det går bra för er såklart och om ni vill? föreslår Anton med ett stort leende.
-Man kan ju alltid fråga" Säger jag och Alicia i mun på varandra.
Vi hade fått svar om att vi fick så vi satte oss i tåget och åkte. I tåget halv somnade jag i Antons famn, vi delade hörlurar och lyssnade på musik tillsammans och Alicia och Isak satt som vanligt och busade med varandra. Plötsligt stannar tåget.
-Men dom kan inte vara seriösa! säger Anton och suckar 😪
Jag vänder mitt huve mer mot honom och böjer fram mitt huve så att våra läppar möts, efter ett tag släpper vi taget och jag kryper ner i hans famn igen. Jag går in på instagram, och när jag scrollat ner en bit ser jag en bild Anton lagt ut. Pussbilden på oss. Med texten: Jag älskar dig sjukt, aldrig känt så här bra med nån❤️" Han märker nog att jag sett hans bild för när jag sneglar på han ser jag hans leende. Jag vänder mitt huve igen och ger han en snabb puss.
-älskar dig💋
Tåget börjar åka igen och jag hör isak skutta upp och ner
-wigagogof
Han kramar om Alicia när han skuttat klart och pussar henne på pannan.
När vi kommer fram tar Anton fram några madrasser och lägger dem på golvet, han bäddar upp sängarna och sen så gosar vi ner oss under alla täcken.
-Godnatt💋 viskar Anton och pussar mig på pannan. Alicia och Isak ligger som en ihop kramad boll och sover redan, Antons armar är runt min midja och mina ögonlock blir tyngre och tyngre 💤

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 01, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ny vän, nya drömkillarWhere stories live. Discover now