Chapter 2: Trapped?

1.2K 40 44
                                    

𝐓𝐡𝐞 𝐝𝐨𝐨𝐫𝐬 𝐰𝐞𝐫𝐞 𝐬𝐥𝐨𝐰𝐥𝐲 𝐨𝐩𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠.....
𝐘𝐨𝐮 𝐬𝐚𝐰 𝐭𝐡𝐞 𝐬𝐜𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐢𝐭 𝐬𝐡𝐨𝐰𝐞𝐝 𝐲𝐨𝐮 𝐰𝐞𝐫𝐞 𝐨𝐧 -18 𝐟𝐥𝐨𝐨𝐫

You slowly went out but the view infront of you shocked you. You felt shivers down your body.

It was your own floor. Your apartment infront of you. Your neighbours's door and everything, every single detail was same.

Only it was dark. No single light was seen.

Before you could react the elevator's door closed. You saw the display screen from out, it showed it was going up.

𝐈 𝐚𝐦 𝐝𝐫𝐞𝐚𝐦𝐢𝐧𝐠? 𝐈 𝐫𝐮𝐛𝐛𝐞𝐝 𝐞𝐲𝐞𝐬 𝐚𝐧𝐝 𝐥𝐨𝐨𝐤𝐞𝐝 𝐚𝐠𝐚𝐢𝐧.

Even though everything was looking exact same but the darkness scared you.

𝐈 𝐬𝐥𝐨𝐰𝐥𝐲 𝐰𝐚𝐥𝐤𝐞𝐝 𝐭𝐨 𝐦𝐲 𝐚𝐩𝐚𝐫𝐭𝐦𝐞𝐧𝐭. 𝐓𝐨𝐨𝐤 𝐦𝐲 𝐤𝐞𝐲𝐬 𝐚𝐧𝐝 𝐨𝐩𝐞𝐧𝐞𝐝 𝐢𝐭, 𝐥𝐮𝐜𝐤𝐢𝐥𝐲 𝐢𝐭 𝐨𝐩𝐞𝐧𝐞𝐝. 𝐈 𝐡𝐞𝐬𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐭𝐨 𝐰𝐚𝐥𝐤 𝐢𝐧 𝐛𝐮𝐭 𝐬𝐭𝐢𝐥𝐥 𝐝𝐢𝐝.

The design, structure was identical.

𝐈 𝐭𝐫𝐢𝐞𝐝 𝐭𝐨 𝐬𝐰𝐢𝐭𝐜𝐡 𝐨𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐥𝐢𝐠𝐡𝐭𝐬 𝐛𝐮𝐭 𝐟𝐚𝐢𝐥𝐞𝐝 𝐭𝐨 𝐝𝐨 𝐬𝐨.

To know more about this mysterious place i walked out.

𝐈 𝐰𝐚𝐬 𝐬𝐭𝐚𝐧𝐝𝐢𝐧𝐠 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐡𝐢𝐧𝐤𝐢𝐧𝐠 𝐡𝐨𝐰 𝐢𝐧 𝐚 𝐛𝐥𝐢𝐧𝐤 𝐨𝐟 𝐞𝐲𝐞 𝐢 𝐫𝐞𝐚𝐜𝐡𝐞𝐝 𝐨𝐮𝐭 𝐡𝐞𝐫𝐞......𝐬𝐮𝐝𝐝𝐞𝐧𝐥𝐲 𝐢 𝐡𝐞𝐚𝐫𝐝 𝐚 𝐯𝐨𝐢𝐜𝐞.

𝐀 𝐛𝐮𝐧𝐜𝐡 𝐨𝐟 𝐛𝐨𝐲𝐬 𝐰𝐞𝐫𝐞 𝐥𝐚𝐮𝐠𝐡𝐢𝐧𝐠 𝐚𝐧𝐝 𝐬𝐡𝐨𝐮𝐭𝐢𝐧𝐠.

𝑨𝒚𝒚𝒚𝒚𝒚......𝒚𝒐𝒖 𝒄𝒉𝒆𝒂𝒕𝒆𝒅....𝒆𝒗𝒆𝒓𝒚𝒐𝒏𝒆 𝒉𝒆 𝒄𝒉𝒆𝒂𝒕𝒆𝒅 𝒏𝒐𝒘 𝒉𝒆 𝒘𝒐𝒏'𝒕 𝒈𝒆𝒕 𝒕𝒉𝒆 𝒓𝒆𝒎𝒂𝒊𝒏𝒊𝒏𝒈 𝒎𝒆𝒍𝒐𝒏 𝒑𝒂𝒏𝒈

You were able to hear their coversation properly.

𝐓𝐡𝐢𝐬 𝐭𝐡𝐨𝐮𝐠𝐡𝐭 𝐦𝐚𝐝𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐡𝐚𝐩𝐩𝐲 𝐛𝐞𝐚𝐜𝐮𝐬𝐞 𝐬𝐨𝐦𝐞𝐨𝐧𝐞 𝐰𝐚𝐬 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐞𝐧𝐭 𝐡𝐞𝐫𝐞 𝐰𝐢𝐭𝐡 𝐲𝐨𝐮 𝐚𝐧𝐝 𝐲𝐨𝐮 𝐰𝐞𝐫𝐞𝐧'𝐭 𝐚𝐥𝐨𝐧𝐞.

𝐒𝐡𝐨𝐮𝐥𝐝 𝐈 𝐠𝐨 𝐚𝐧𝐝 𝐜𝐡𝐞𝐜𝐤? 𝐀𝐇𝐡!! 𝐧𝐨 𝐲/𝐧 𝐝𝐨𝐧'𝐭, 𝐦𝐚𝐲𝐛𝐞 𝐢𝐭 𝐢𝐬 𝐭𝐫𝐢𝐜𝐤 𝐭𝐨 𝐟𝐚𝐥𝐥 𝐢𝐧 𝐬𝐨𝐦𝐞 𝐤𝐢𝐧𝐝 𝐨𝐟 𝐭𝐫𝐚𝐩? 𝐎𝐫 𝐬𝐡𝐨𝐮𝐥𝐝 𝐈 𝐫𝐞𝐚𝐥𝐥𝐲 𝐠𝐨?

When deciding, my brain clicked on a thought.

"𝐎𝐦𝐨 𝐈 𝐚𝐦 𝐬𝐜𝐚𝐫𝐞𝐝, 𝐢𝐭 𝐢𝐬 𝐭𝐡𝐞 𝐝𝐚𝐲 𝐰𝐡𝐞𝐫𝐞 𝐚𝐠𝐚𝐢𝐧 𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧 𝐰𝐢𝐥𝐥 𝐠𝐨 𝐦𝐢𝐬𝐬𝐢𝐧𝐠."

𝐎𝐡! 𝐘𝐞𝐬!!! 𝐈 𝐜𝐥𝐞𝐚𝐫𝐥𝐲 𝐫𝐞𝐦𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫, 𝐭𝐡𝐞 𝐥𝐚𝐝𝐲 𝐬𝐚𝐢𝐝 "𝐚𝐠𝐚𝐢𝐧 𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧" 𝐰𝐡𝐢𝐜𝐡 𝐦𝐞𝐚𝐧𝐬 𝐡𝐞𝐫𝐞, 𝐢𝐧 𝐭𝐡𝐢𝐬 𝐩𝐥𝐚𝐜𝐞 𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫𝐞 𝐩𝐞𝐨𝐩𝐥𝐞 𝐚𝐫𝐞 𝐩𝐫𝐞𝐬𝐞𝐧𝐭 𝐭𝐨𝐨 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐡𝐞 𝐯𝐨𝐢𝐜𝐞𝐬 𝐈 𝐡𝐞𝐚𝐫𝐝 𝐚𝐫𝐞 𝐫𝐞𝐚𝐥...

𝐆𝐨𝐬𝐡!! 𝐓𝐡𝐚𝐧𝐤 𝐲𝐨𝐮 𝐠𝐨𝐝𝐝!!!

I started walking down the stairs,
turning on my phone's flashlight and followed listening to the group's voices.

You walked up to -17th floor.

You couldn't believe your eyes....

𝐈 𝐬𝐚𝐰......

𝙷𝚎𝚕𝚕𝚘 𝚎𝚟𝚎𝚛𝚢𝚘𝚗𝚎! 𝙷𝚘𝚙𝚎 𝚢𝚘𝚞 𝚊𝚛𝚎 𝚎𝚗𝚓𝚘𝚢𝚒𝚗𝚐 𝚝𝚑𝚒𝚜. 𝙿𝚕𝚎𝚊𝚜𝚎 𝚟𝚘𝚝𝚎!
𝚆𝚑𝚊𝚝 𝚍𝚘 𝚢𝚘𝚞 𝚝𝚑𝚒𝚗𝚔, 𝚠𝚑𝚘𝚖 𝚍𝚒𝚍 𝚢/𝚗 𝚜𝚊𝚠 𝚊𝚗𝚍 𝚐𝚘𝚝 𝚜𝚑𝚘𝚌𝚔𝚎𝚍?

𝗘𝗟𝗘𝗩𝗔𝗧𝗢𝗥 | 𝗦𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝗲𝗲𝗻 𝗳𝗳Where stories live. Discover now