-Ne puteți spune prin ce ați trecut în călătoria dumneavoastră în Coreea de Nord?
- Călătorie ? O așa o vedeți dumneavoastră eu pe de altă parte o văd ca o trecere dintr-un univers paralel. Unul în care frica ,foamea chiar și moartea în fața publicului erau chestii normale iar bunătetea și ajutorul de la o persoană străină îți aducea moartea.
-Nu dorim să îți aducem traumele înapoi doamna Yeo dacă nu vă simțiți în regulă sau dacă nu aveți încredere vă mai putem lăsa timp să vă obișnuiți.
-Să... mă obișnuiesc?! Am trecut prin lucruri cu care nu te poți obișnui , care poate mulți oameni nici nu își imaginează . Știu că sunteți curioși despre viața mea acolo ,ei bine dacă se poate numi viață nu vă pot garanta că vă pot explica totul o dată dar vă voi povesti pentru început despre sora mea mai mare Yeo Gi -ppeum .
Era atât de plină de viață o și atât de frumoasă , parul ei lung și negru ochii migdalați și plini de viață corpul ei frumos și inima ei ce mi-a oferit bunătate. Cred că ea era singura pe care încă frica nu a orbit speranța pentru o zi mai bună și o schimbare în viețile noastre ce nu însemnau nimic pentru putere. Gi -ppeum era măritată cu un mare om de afaceri ce avea câteva legãturi cu familia Kim aparent , niciodată nu vroiam să știu cu adevărat , mai mult de frica pedepsei, moartea era eliberarea din greul pe care il înduram dar pedeapsa oh pedeapsa era altceva era chiar iadul pe pământ . Sora mea avea și doi fii care nu au apucat nici măcar să ajungă la vârsta de 14 ani ,cel mare murise deoarece se uitase la un film american nu știu de unde facu-se rost un coleg de la școală pentru că doar acolo aveau acces la internet fiind o școală de elită îl raportase că deținea marfa de contrabandă. Cel mic care a murit la doar un an după fratele lui fiind arestat pentru că avea o Biblie la el ,pe care el o găsise în școală în baie dar lumea nu îl credea spuneau că doar mințea dorind să scape de arest. După ce îl arestase chinurile de acolo,foametea , frigul și bătăile ,,educative" îl slăbise și îl omorâse în mai puțin de o lună. Cu toate astea mama lor a rãmas puternică și a continuat să lupte cu zâmbetul pe buze deși câteva riduri și cearcăne se impregnase pe chipul ei .
Trecuse doi ani de la moartea fiului ei mic și era 8 iulie ziua în care liderul revoluționar Kim Il-sung murise.Ea nu prea mâncase în ultimele luni și chiar în aceea zi îi venise și menstruația care îi oferea dureri îngrozitoare. Spun toate aceste detalii pentru a înțelege situația în care se afla pentru că nu știu dacă cunoașteți dar în acea zi zâmbitul , vorbitul cu voce tare, dansul și consumul de alcool erau restricționate voi ca și turiști trebuia să vă închinați la picioare liderului revoluționar Kim Il-sung care era păstrat într-un mormânt de sticla și dacă nu respectai aceste aspecte erai trimis în lagăre de muncă în cel mai rău caz sau executat în fața publicului.Stiu că majoritatea începe cu ce este mai bun dar să trăiești nu tot timpul este cea mai ușoară pedeapsă.
Eram în centru în Phenian și ,,sufeream " pentru Kim Il-sung și deoadată Gi -ppeum a țipat de durere iar oameni din jur au amuțit așteptând ca polițiști să ajungă la ea .
- Cu ce drept ați deranjat și ați insultat pe marele nostru lider revoluționar ?
-Vă rog să mă iertați dar durerea pierderi liderului nostru ma afectat atât de tare încât am urlat după acesta neputând să mă abțin.- Înțelegem durerea pierderi acestuia deoarece și nouă ne este foarte greu dar datorită noului nostru lider Kim Jong-un putem încă să ținem vie amintirea și lucrarea lui . Dar lipsa de respect a dumneavoastră trebuie pedepsit și pentru că astăzi suntem binevoitori și pentru a arăta liderului că nu pedepsim grav pe cei ce îl iubeau vă vom da doar 3 luni în lagărul de muncă.
-Vă mulțumesc bunătatea voastră nu are limite.
Și acum îmi amintesc cum plângea deși ea spunea că au avut milă , că pedeapsa putea fi aplicată mai dur dar pentru a arăta că este puternică și că nu renunță la speranță a îndurat 3 luni în care deși îmi povestise cu teamă în glasul ei au fost înfometați, bătuți, ținuți cu șobolani și cu gândaci în aceeași încăpere au avut doar un rând de haine pe care le spălau o datã cu ei atunci când saptămânal îi adunau în câmp și îi stropeu cu furtunul ea a tot sperat și și-a păstrat bunătatea .
Când o eliberase arăta așa de rău hainele pe care le avea erau cu 2 marimi mai mari parul ei lung își pierduse strălucirea dar tot avuse puterea să-mi zâmbească. Nu știu ce o făcu-se așa puternică dar știu că asta ma ambiționat să fac ce am făcut pentru ea și pentru toți cei dragi nouă.
Vremea trecuse ea se îngrășase la loc își revenise cu totul fizic vorbind dar soțul ei mi-a povestit că încă mai erau nopți când plângea și se trezea speriată. Cam după 5 ani de la cele întâmplate în aceeași zi pe 8 iulie ea a murit . A fost executată în fața mea ochii ei își pirdeau încet strălucirea dar cu lacrimi în ochi mi-a spus- Voi ajunge la bãieți...mei.
Dându-și sufletul l-am vazut pe vecinul ei pe care știam că îi propuse-se cu vreo două săptămâni înainte să se culce cu el ea refuzându-l cât putuse de politicos dar el fiind un om mândru și arogant a tot insistat deși ea il refuza cu tot sufletul . Aflasem mai târziu că el a denunțat-o că cică suna-se în altă țară și fărã vreo avertizare poliția a luat-o și a executat-o în fața lumi.
Femeia povesti-se tot timpul cu lacrimi în ochi și stând cu mâinile în jurul abdomenului , durerea din glasul ei se simțea dar terminându-și povestea sa ridicat de pe scaun zambind sa uitat la noi și a spus:
- Pentru astăzi este suficient data viitoare vă voi povesti depre Gan Yong-nam .
- Cine este el ?
Ea nu a răspuns doar a plecat pe ușa metalică . Noi ne uitam nedumeriți despre identitatea acelei persoane când ea sa întors și a spus cu o voce ciudată
- Este timpul să îmi arãt recunoștința liderului revoluționar Kim Il-sung .
Aceasta este prima dată când încerc să scriu ceva de genul vă rog sã aveți răbdare cu mine și să îmi spuneți părerea despre primul capitol .
Vă multumesc și vă iubesc dragi mei !
Chees.
CITEȘTI
Umbrele Trecutului
Mystery / ThrillerYeo Ma -eum este o femeie pentru care viața este doar o lupă. Sărmana femeie fiind născută în Coreea de Nord a învățat că lumea este mai rea decât s-ar crede că încrederea în alți îți poate fi fatală și că orice îți poate semna foaia de execuție. ...