Permulaan

28 2 0
                                    


                    Permulaan

1 tahun yang lalu

[Kita flashback sedikit hahahaha selamat membaca!]

"Nad,you boleh tak jelaskan ini apa??"kata Tengku Erryan menunjukkan gambar dia bersama Tengku Hariz di majlis perkhawinan.

    Nadia,yang tersenyum kini berubah air mukanya.Rakan,mereka yang tahu seakan meninggalkan mereka berdua untuk berbincang perkara serius.

    "No respon huh?I asking you what the hell this picture Nad..are you betrayed me??"tanya Tengku Erryan air mata jantannya tidak tertahan melihat Nadia orang yg dia sayang mengkhianati dirinya.

   Nadia,hanya terdiam menangisi perkara yang dia ingin elak adalah kejadian ini.

   "Yan,i..dengan dia..bukan berkahwin atas dasar suka.."kata Nadia.

    Tatkala,Erryan hanya terdiam telinganya tidak mendengar perbicaraan kekasih hatinya itu tapi sesuatu bisikkan dia dapat dengar.
   
'Kau buat apa percaya perempuan macam Nadia ni boleh khianati you sampai you patah hati..Erryan you know the true your father leave you and your family cause  the slut..and why you need a love for?Do you want this happen again?Wake up everywoman not yours..they will betrayed you again..' kata satu bisikan ego memberitahu dirinya.

   Satu pegangan,tangan buatkan dia kembali ke alam realiti.

   "Yan,please jangan tinggalkan i.."kata Nadia memohon dengan kekasihnya faham perkhawinan itu adalah aturan keluarganya   bukan atas dasar cinta.

    Erryan,melihat jemari Nadia yang ada tersarung  cincin kahwin di jemari manisnya.Dia,merenung mata Nadia buatkan Nadia tidak terkata.

 

"Jangan pegang tangan saya sesuka hati i not yours anymore..saya bukan sesiapa bagi awak..kita putuskan hubungan ni..kau bahagiakan sahabat i tu..pengkhianat!?"kata Tengku Erryan terus menepis jemari Nadia dengan kasar dan Tengku Erryan bangun dan ke kaunter membuat pembayaran dan berlalu dari situ.

    Reaksi Tengku Erryan yang berubah jadi sedingin salju buatkan semua sahabatnya terdiam.
   
Tatkala,Cik Anna yang sesat di tempat yang belum dia kenal merenung hari sudah malam.Beg bagasi dibawa pun dia letak di tepi saat dia duduk di perhentian bas yang tiada orang.

     Dia,melihat satu mesej di Whatsapp dan pada masa yang sama dia tetiba terdengar ada satu kereta terlibat dalam kemalangan yang berlaku di depan matanya.
   
    Dua orang penunggang motorsikal yang mat rempit jatuh cedera  terbangun dan melihat kereta jenama  Jaguar XKR warna hitam terbalik keretanya dan Cik Anna yang melihat kejadian itu ternampak dua orang mat rempit itu bergegas pergi seperti tiada yang berlaku.Meninggalkan mangsa,kemalangan di dalam kereta.

   Cik Anna,segera berlari ke arah kereta Jaguar XKR warna hitam dan dia melihat minyak kereta mula tertumpah.Anna,segera membuka pintu kereta dan ternampak seorang lelaki cedera parah mencuba membuka tali pinggang keledarnya.

     Anna,membantu lelaki yang tidak dikenalinya itu mereka berdua berjalan jauh dan dua tiga saat kemudian kereta lelaki itu meletus terbakar dan meletup.

   Anna,melindungi Tengku Erryan yang sudah ingin kehilangan penglihatan dan lemah  akibat kecederaan serius dan Anna bersusah payah menolong Tengku Erryan yang berat dan tinggi itu.

Tengku Erryan,jatuh rebah dan Anna segera menepuk pipi lelaki itu supaya kesedarannya kembali namun sia sia.Pantas,Anna menelefon ambulans dan saat itu Tengku Erryan yang hampir kehilangan kesedarannya memandang Anna menelefon ambulans.
 
    "Hello?Saya perlukan ambulans dan Doktor dengan  segera ada seorang lelaki berumur 20 ke atas kemalangan dekat Jalan Muda Hashim"kata Cik Anna dan panggilan dimatikan sebaik saja talian telah diketahui.

"Encik?Aduh dia ni nak pengsan aku tak tahu nak telefon ibu bapa dia kat sini pun aku tak kenal orang tambah lagi aku tunggu si Amel datang belum tiba..ish..Encik..sabar eh ambulans on the way ke sini..Encik"kata Anna dalam satu nafas.

    Tengku Erryan,melihat dan kepanikkan Anna di depannya sebab Tengku Erryan hampir pitam.Tengku Erryan menarik pergelangan Anna buatkan Anna berhenti
berbicara.

    "Dalam..poket baju saya ada dompet dan ada surat kecil..that my family phone..Miss no name.."kata Tengku Erryan memberitahu kepada Anna sebelum dia pengsan.

  Tengku Erryan,melihat Anna dalam penglihatannya mula kabur dalam pandangannya.Pegangan,tangan digenggam erat.

      Satu degupan rasa tidak diketahui menerpa.

  Dgup!Dgup!Dgup!

      "Miss no name?Dia panggil aku?Nama saya  Anna!Encik?Dia dah pengsan pula.."kata Anna dan mengambil dompet lelaki yang pengsan di sebelahnya.

     Surat kecil ditemui dan Anna menelefon salah seorang ahli keluarga lelaki itu.Dan,selepas dia telefon siren ambulans datang Anna setia menunggu dan ahli pengusung bergegas ke arah Tengku Erryan yang pengsan cedera parah.

•••
 

"Cik?Terima kasih sebab tolong Sepupu saya kalau tak i dont know what happens to him.."kata Tengku Aisyah padanya.

     "Sama sama..Cik..saya pergi dulu..ada hal lain.."kata Anna memberitahu sepupu lelaki tidak dikenalinya tadi.

     Tengku Aisyah tidak sempat menanya siapa nama gadis itu melihat kepergian gadis biasa itu.

     Sebuah panggilan,membuatkan Tengku Aisyah menjawab panggilan dari keluarga sepupunya itu.

 "Asalamualaikum..Aunty Feiya Erryan..dia dioperation ..hope semuanya tak apa apa..yeah..perempuan tu yang tolong dia..she really quite special..hmm"kata Tengku Aisyah tertarik ingin menemui gadis tadi.

   Selepas,panggilan tamat dia memandang ke arah dinding dan ternampak cctv di hospital buatkan dia tersenyum akan sesuatu.

 "Kalau,i tak tahu nama dia..aku akan cari siapa identiti perempuan tu..she really like angel..untunglah kalau Erryan tau hal ni..i know dia akan cari perempuan tu sampai dapat.." kata Tengku Aisyah tersenyum dan mendapatkan infomasi yang berguna.

Skip
Satu bulan kemudian
Tengku Erryan,yang dalam proses penyembuhan entah kenapa dia teringatkan kejadian waktu dulu.

   Telefon,dikeluarkan dan dia menelefon seseorang.

 "Hello?I nak you cari seorang perempuan..ni.."kata Tengku Erryan berbicara dengan seseorang.

 "Baik,Tengku saya akan cari infomation dalam hal ni..yeah make sure Tengku sentiasa sihat lepas ni..see you later.."kata
Encik Alex yang merupakan spy dan infomation hacker terkenal.

"Miss no name,kita akan jumpa lagi i'm for sure.."kata Tengku Erryan tersenyum dingin.Memandang pemandangan di luar hospital itu.
   

Anna yang menukar pakaian pun balik naik dengan sahabatnya Amylia.

"Kau okay ke ni?Muka macam cemas je kenapa?" tanya Amylia.

"Takde apa apa jom kita balik" kata Anna segera memakai seatbeltnya.


BERSAMBUNG

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 16 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Tuan Erryan!Where stories live. Discover now