Daniel terpaku di ambang pintu dengan air mata yang mengalir dan kening yang berkerut. Jantungnya berdegup kencang saat melihat Max sedang mendukung seseorang. Lehernya dipeluk oleh tangan yang putih manakala batangnya terbenam di dalam dubur orang itu. Daniel mengetap bawah bibirnya sambil mengesat air matanya.
"What the fuck yang kau dah buat ni, Max?" Daniel yang selalu memanggil kekasihnya itu dengan panggilan 'Hubby,' kini tidak lagi memanggilnya seperti itu. Dia mencerlung ke arah lelaki yang tidak tahu malu itu sehingga membuatnya menggeletar.
"Bae, aku fikir kau tak pulang hari ni..."
"Oh, supaya kau boleh berfuck di atas katil kita hah?"
Max menggeluarkan batangnya dari dubur lelaki itu dan menurunkannya dengan berhati-hati. Daniel tergelak sinis dan mengurut dahinya yang terasa sakit itu seketika. Wajah lelaki itu direnung dengan teliti. Dia tertanya siapa lelaki itu dan bagaimana mereka boleh berkenalan? Daniel terpaksa mengaku dalam hatinya yang lelaki itu sangat comel dan mampu membuatkan mana-mana 'Seme' ingin merasainya. Daniel berdecit kerana rasa cemburu mula merasuki jiwanya.
"Bae, aku boleh explain. Sebenarnya dia ni adik kepada kawan aku. Dia mengidap kanser dan dia nak rasa sex tu macam mana sebelum terlambat."
"Bullshit." Daniel mengggeleng.
"Please Bae, percaya cakap aku." Max cuba menyakinkan manakala lelaki itu sekadar tunduk dan menggangguk.
Daniel memandang mereka silih berganti kemudian tergelak dengan kuat. Sepanjang hidupnya, itulah kali pertama dia mendengar alasan yang paling tidak masuk akal dan menjijikan. Ia menjijikkan kerana Max sanggup menerima permintaan lelaki itu walaupun dia sudah berpunya.
"You know what, fuck you." Selepas memaki Max, Daniel mencerlung ke arah lelaki itu. "AND YOU." Kemudian dia bergegas keluar dari rumah dan dia tidak peduli namanya dipanggil oleh Max.
...
Daniel meramas rambut depannya sehingga kusut. Whiskey yang berisi di dalam gelas kaca dan bercampur dengan ketulan ais itu digoyangkan perlahan untuk menyamaratakan rasa minuman itu. Dia meneguk Whiskey sambil membayangkan wajah Max dan lelaki yang bersama dengannya itu. Hatinya sakit kerana dikhianati oleh Max padahal mereka sudah bercinta selama 5 tahun dan ia bukan waktu yang singkat. Benar ataupun tidak alasan yang Max beri itu, Daniel tetap merasa kecewa. Ada banyak Seme di luar sana yang boleh menunaikan permintaan lelaki itu tapi mengapa harus Max?
"Kenapa kau buat aku macam ni, Max?" Dahi Daniel berkerut setelah menghabiskan Whiskey itu. Dia meletakkan gelas di meja lalu mengeluh. Lelaki yang tiba-tiba berdiri di sebelahnya itu dilirik.
"Hai, seorang je ke? Boleh aku duduk kat sini?" Lelaki itu tersenyum manis.
Daniel mendengus kerana dia tidak mahu diganggu oleh sesiapa. Dia datang ke kelab malam itu hanya untuk menenangkan diri dan bukannya mahu mencari pasangan untuk One Night Stand.
"Kenapa ni, kau ada masalah ke sekarang? Aku boleh jadi pendengar kalau kau nak meluah apa-apa."
Daniel tersenyum sinis kerana lelaki itu berusaha untuk mendekatinya. Tapi dia rasa tidak ada salahnya jika dia ingin meminta pendapat dari lelaki itu. "Apa yang kau akan buat kalau seseorang nak bersex dengan kau sebab dia mengidap kanser dan dia nak rasa sex tu macam mana sebelum dia mati? Kau rasa kau boleh terima ke permintaan dia?"
Dahi lelaki itu berkerut. "Hm, mungkin?
"Mungkin, huh?" Daniel tidak berpuas hati dengan jawapan lelaki itu lalu dia bertanya lagi. "Kenapa kau terima?"
"Hm... mungkin sebab aku rasa kasihan dengan orang tu. Tapi kalau lelaki tu botak dan bermisai, aku tak nak." Lelaki itu tersengih.
"Macam mana kalau kau dah ada kekasih, kau masih nak terima ke permintaan orang tu?"
YOU ARE READING
5 Sense of Honey
RandomCerita ini tentang 5 kisah berbeza-beza yang dialami oleh 'Uke.' Enjoy!