1.

65 2 4
                                    

Pov: Naomi

Huh?! Ik heb het weer, het gevoel dat ik er niet helemaal bij ben. Ik zie en hoor niks op dat moment, het is heel eng. Ik heb het nog niet tegen mijn ouders vertelt dat ik dat gevoel heb, ik ben bang dat ze mij niet geloven.

"Oké, we gaan sparren!" zegt de sensei. Ik heb de gele band en moet tegen iemand met oranje, dat wordt moeilijk. We beginnen en ik heb het gevoel weer. Ineens sta ik aan de andere kant van de zaal. Ben ik nou weggelopen toen ik dat gevoel kreeg? Iedereen lacht. Ik ren zo snel ik kan de zaal uit, kleed me om en bel mijn vader.

Papa
Schat waarom huil je?

Ik
Niks pap, kom maar gewoon hier heen.

Papa
Naomi, ik ga niet eerder weg totdat jij mij vertelt wat er is gebeurd. Word je gepest, ben je gevallen?

Ik
Neenee. Niks van dat. Ik uuhm, ik heb de laatste tijd een heel raar gevoel.

Papa
Wat voor een gevoel?

Ik
Ik heb zo een gevoel dat ik een paar seconden niks hoor en zie. En net tijdens het sparren had ik dat ook en ben ik uitgelachen.

Papa
Schat, goed dat je bent weggelopen en mij belt. Wij gaan morgen even naar de huisarts en alles gelijk laten checken. Ik kom er nu aan, ja?

Ik
Is goed pap, love you

Papa
Love you too


Als Papa aan komt rijden krijg ik nog wat appjes van mijn beste vriendin, Tess. Ze stuurt mij wat filmpjes door en zet eronder "kijk, dit zijn de bankzitters. Beter ga jij ze ook kijken." "Ik kijk thuis wel" stuur ik terug.

Eenmaal thuis bekijk ik het filmpje en zie vijf jongens.

• 1 ginger
• 1 kalende man
• 1 linkse boomer
• 1 man net zo groot als een dwerg
• 1 man met autisme

Ik vind ze een beetje raar. Ook hoe ze over kinderen praten. Kun je niet gewoon aardig zijn tegen kinderen? Oh, een appje van Tess!

Tess
En hoe vind je het?

Ik
Ik weet niet, beetje arrogant? Vooral die jongen met die rode haren.

Tess
Haha, dat is Koen! Dat is een beetje zijn ego. Is toch grappig?

Ik
Grappig? Nee joh, wat een aso! Maar die kleine jongen met die bruine haren mag er wel wezen.. 😉

Tess
OMG ROBBIE? Ja he? Ik snap echt niet hoe hij nog geen vriendin heeft.

Ik
Geen vriendin? Mooie kans voor mij dan 😉

Tess
Jij durft niet eens mannen aan te spreken man, haha!

Ik
Nou! Niet zo doen jij! Bij hem wil ik wel een poging wagen haha. Ik ga slapen, spreek je morgen toet 😚

Tess
Slaaplekker pookie! Love you

Ik
MOREE 💝


Ik doe het licht uit en zet mijn wekker, ik moet er morgen vroeg uit, want ik moet werken. Als ik in bed lig besef ik dat ik zo'n fijne vriendin heb. Ik kan altijd naar dr toe en zij ook naar mij. Maar wat als ze gelijk had over Robbie?

-

Mijn wekker gaat om 07.00u. Ik begin vandaag extra vroeg, omdat ik naar de dokter moet voor dat ene onderzoek. Ik vind het best wel spannend. Ik trek mijn jumbo outfit aan en ga op de fiets naar werk. Het is maar vijf minuten fietsen, dus ik ben er zo.

Als ik pauze heb moet ik even snel mijn verslag afmaken voor mijn studie. Ik zit namelijk op de PABO en mag morgen stage gaan lopen op een basisschool!

Hèhè de werkdag is afgelopen, snel naar huis en gelijk door naar de huisarts. Ik kleed me snel om naar een normale outfit en ga daarna samen met mijn vader naar de dokter.

"Naomi van der Laken" hoor ik vanuit de wachtkamer. Mijn vader en ik lopen achter de dokter aan, naar het kamertje. "Dus Naomi, jij hebt last van wegvallen?" "Ja wegvallen kan ik het niet noemen, maar ik hoor en zie wel niks voor een paar seconden" antwoord ik. "Wij kunnen hier niks voor je doen, dus je krijgt een doorverwijzing naar het ziekenhuis".

Mijn vader en ik lopen het kamertje uit terug naar de auto. Ik heb het nooit zo met huisartsen, ik heb het idee dat ze maar wat Googlen. Maar ze hebben nu niet eens onderzoek gedaan en ik word al naar het ziekenhuis gestuurd?

Thuis aangekomen krijg ik een melding van YouTube. *Bankzitters hebben een nieuwe video geüpload* is de melding. Ik ga naar mijn kamer en klik op de melding. De video heet *Bankzitters drinken 50 verschillende shotjes in Rome*. Ik ben benieuwd waar deze video heen gaat.

Als de video is afgelopen hoor ik van beneden: "NAOMI ETEN" ik loop naar beneden en ga eten.

Na het eten besluit ik Tess even te appen, om te vragen wat zij van de nieuwe video vindt.

Ik
Heey de nieuwe video al gezien?

Tess
Jazeker! Rob is wel knap in die video eh? En die Limburgse chick, wtf?!

Ik
Ja omg Rob is another level in die video man. En die chick mag echt de flinke tyfus krijgen.

Tess
Ja maar dat kon je verwachten van een ljmburger. Die zijn allemaal kut. Ik ga slapen toet, ben moe van gister

Ik
Love you

Tess
MOREE 💗

Na het appen besluit ik een gedicht te schrijven. Ik heb de laatste tijd veel last van prikkels en besluit daar over te schrijven.

Eindelijk ben ik weer wie ik ben
Na al die onzekerheden waar ik nu voor weg ren
Uit die depressie
Kop omhoog,
Verberg de stress
Adem in en adem uit,
Tel anders tot zes

Ik doe de lamp uit en ga slapen, morgen ga ik naar de basisschool toe!

_________________________________________

949 WOORDEN!
Tips?

Iedereen heeft wel watWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu