Küçük yaşlarda evin bütün sorumluluğu yüklenmiş bir çocuktum. İki tane kız kardeşim var, birisi Helin diğeri ise İzgi İzem'di. Annem bize para kazanmak için neredeyse her gün farklı işlerde çalışıyor, bizi okutmaya çalışıyordu. Nihayet ben ortaokulu bitirmiş, güzel bir okulda eğitim alıyordum. Babamı soracak olursanız, kendisi annemi aldatmış, kumar oynamaya bayılır ve alkol alırdı. Ama babam boşanmak istemiyordu. Ben ve kardeşlerim artık dayanamıyorduk, babamızdan nefret eder hale geldik. Ben babama karşı çıkmaya çalışıyorum ama her seferinde annem durduruyordu. Biz böyle yaşamaya dayanamıyorduk ve anneme o gün bir söz verdim: 'Ben 18 yaşına gelince sizi bu evden alıcam ve babamın bulamayacağı bir yerde olacağız,' dedim."ve ben nihayet 18 yaşına girmek üzereyim bir kaç yılım kaldı.
Annem gözlerimden yaşları silerek bana gülümsedi ve "Seninle gurur duyuyorum, evlat. Ama lütfen acele etme, sadece kendi gücünle değil, çevrendeki yardım ve destekle de hareket et. Bir aileyi güvende tutmak için tek başına mücadele etmek zorunda değilsin" dedi.
Bu sözlerle dolu bir gülümsemeyle anneme sarıldım ve onun huzurunu görmek beni daha da motive etti. Artık aileme daha iyi bir gelecek sağlamak için daha fazla çalışmam gerektiğini biliyordum. Okulumu tamamladıktan sonra, iş bulup para biriktirmeye başladım. Aynı zamanda, çevremdeki insanlardan yardım istedim ve desteklerini aldım.
Sonunda, 18 yaşına geldiğimde, annemi ve kardeşlerimi bu zorlu ortamdan çıkarmak için gerekli olan her şeyi hazırlamıştım. Birlikte yeni bir başlangıç yapmak için hazırdık ve artık hayatımızı kendi kontrolümüz altına alabilirdik. Bu süreçte annemin yanı sıra, kardeşlerimin de yanlarında olacağımı bilmeleri benim için önemliydi. Birlikte, güçlü bir aile olmaya kararlıydık.Yeni bir başlangıç için hazırlandığımız gün geldiğinde, annem ve kardeşlerimle birlikte eski evimizden ayrıldık. İçimde bir heyecan ve biraz da endişe vardı, çünkü bilmediğimiz bir geleceğe adım atıyorduk. Ancak annemin cesareti ve kararlılığı bize güç veriyordu.
Yeni bir yer bulmak ve orada yaşamak için biraz zaman harcadık, ancak sonunda güvenli ve sakin bir yer bulmayı başardık. Yeni yaşamımıza uyum sağlamak zaman aldı, ancak birlikte çalışarak ve birbirimize destek olarak başardık.
Yıllar geçtikçe, ailemiz daha güçlü hale geldi. Annem iş buldu ve kız kardeşlerim de okula devam ettiler. Ben de çalışmaya devam ederek aileme destek olmaya devam ettim. Zorluklarla dolu geçmişimize rağmen, birlikte aşabileceğimizi öğrendik.
Şimdi, ailemle birlikte huzurlu ve mutlu bir hayatımız var. Geçmişteki zorluklar bizi şekillendirdi, ama onlarla başa çıkmayı öğrendik ve şimdi geleceğe umutla bakıyoruz. Birbirimize sıkı sıkıya bağlı olduğumuz için minnettarım ve hep birlikte başardık.
Yıllar geçtikçe, ailemizin birlikte geçirdiği zamanlar bize güç ve mutluluk verdi. Birbirimize olan sevgimiz ve destekleyici tutumumuz bizi her zorlukta ayakta tuttu. Artık geçmişteki acıları geride bırakmış, birlikte geleceğe umutla bakıyorduk.
Kardeşlerimle birlikte büyüdükçe, onları desteklemek ve onlara rehberlik etmek benim için önemli bir sorumluluk haline geldi. Onların hayallerini gerçekleştirmeleri için elimden geleni yapmaya kararlıydım.
Annem ise, yaşadığı zorluklara rağmen güçlü duruşunu koruyarak bize ilham veriyordu. Onun özverisi ve sevgisi bizim için her şeyden önemliydi.
Birlikte yaşadığımız her an, birbirimizle olan bağlarımızı daha da güçlendirdi. Birlikte gülmek, birlikte ağlamak ve birlikte başarmak bizi daha da yakınlaştırdı.
Şimdi, geçmişteki acıların yerini mutluluk ve huzur aldı. Ailemle birlikte her yeni günü kutlamak, hayatın en büyük zenginliklerinden biri oldu. Geleceğe dair umutlarımız ve birbirimize olan sevgimiz bizi her zaman ileriye taşıyacak. Birlikte geçirdiğimiz her anın değerini bilmek, hayatın en büyük ödüllerinden biri oldu.Geçmişteki zorluklara rağmen, aile birliğimiz bizi güçlü kıldı ve hep birlikte her zorluğun üstesinden geldik. Kardeşlerim eğitimlerini tamamlayarak kendi hayallerine doğru ilerlediler. Helin, bir çocuk psikoloğu olarak çalışmaya başladı ve çocuklara rehberlik etmeye başladı. İzgi İzem ise sanatla ilgili bir kariyer yapmayı tercih etti ve başarılı bir ressam olarak adını duyurdu.
Ben ise, aileme destek olmaya devam ederek kendi işimi kurmaya karar verdim. İnsanların ihtiyaç duyduğu bir hizmeti sunarak hem kendi geçimimi sağladım hem de aileme daha fazla yardımcı olabildim.
Annem, yaşadığı zorluklara rağmen hiç pes etmedi. Kendi gücü ve kararlılığıyla ailemize örnek oldu ve sonunda hayatında istediği mutluluğu buldu. Belki de yeni bir aşkla tanıştı veya kendi işini kurarak bağımsızlığını kazandı.
Geleceğe dair hep umutlu olduk ve birlikte her zorluğun üstesinden geldik. Artık geçmişteki acıları geride bırakmış, birlikte mutlu bir hayat sürdürüyoruz. Ailemiz, birlikte geçirdiğimiz her anın değerini biliyor ve birbirimize olan sevgimizle her günü kutluyoruz. Helin, çocuk psikoloğu olarak çalışmaya başladıktan sonra, çevresindeki çocuklara ve gençlere destek olmayı kendisine misyon edindi. Özellikle zor zamanlardan geçen çocuklara umut ve güç vermek için çabaladı. Mesleğiyle birlikte gönüllü olarak da çeşitli yardım kuruluşlarında çalışarak, dezavantajlı çocuklara ve ailelere destek sağladı.
Kendi deneyimlerinden hareketle, çocukların duygusal ihtiyaçlarını anlamak ve onlara uygun rehberlik sunmak konusunda uzmanlaştı. Ailemizin en büyük destekçisi olarak, her zaman yanımızda oldu ve kardeşlerimle birlikte büyümemizde önemli bir rol oynadı.
Helin'in kararlılığı ve sevgisi, ailemize güç ve umut verdi. Onun özverisiyle birlikte, geçmişteki zorlukların üstesinden gelmeyi başardık ve birlikte daha güçlü bir geleceğe doğru ilerledik.Bir akşam, ailemiz birlikte evdeyken telefon çalmaya başlar. Hepimiz sessizliğe bürünürüz, çünkü kimse telefona bakmak istemez. Çünkü genellikle bu tarz aramalar babamın sinirli olduğu zamanlarda gelirdi ve her zaman hoş olmayan tartışmalara sebep olurdu.
Telefon çalmaya devam ederken, annem sessizce bize dönerek "Telefona bakmayalım, sadece sessizce bekleyelim" der. Hepimiz bu fikre katılırız ve sessizce otururuz, telefona bakmaz, birbirimizin gözlerine bakarız.
Telefonun çaldığı süre boyunca kalbimiz hızlı hızlı atar, endişe dolu bakışlarla birbirimize bakarız. Sonunda, telefondaki çalma durur ve sessizlik geri gelir. Bir süre sonra, annem kalkar ve bize sakinleştirici bir gülümsemeyle "Her şey yolunda, sadece sessiz kalmaya devam edelim" der.
Bu durumda, aile olarak birlik ve dayanışma içinde olduğumuzu hissederiz. Telefonun çaldığı o anlarda bile birbirimize destek olabileceğimizi anlarız. Birlikte geçirdiğimiz her an, bizi daha da güçlü kılar. Annenin yanında olduğumuzu bilmek, içimizi biraz rahatlatır, ancak babanın mesaj atmaya başlaması endişelerimizi artırır. Annem sessizce telefonuna bakar, ama yüzünde endişeli bir ifade vardır. Sonra bize dönerek, "Bu mesajı görmeyelim, sadece birlikte olduğumuzu ve güvende olduğumuzu hatırlayalım" der.
Babamın mesaj atmaya devam ettiği sürece, sessizliğimizi koruruz. Birbirimize sıkıca sarılırız ve birlikte olduğumuz için şükrederiz. Annem, babamın mesajlarına yanıt vermemeye kararlı olduğunu belirtir ve onunla iletişime geçmememiz gerektiğini vurgular.
Bu süreçte birbirimize destek olmak ve birlikte güçlü kalmak, ailemizin en büyük gücüdür. Mesajların susmasıyla birlikte, biraz rahatlarız, ancak yine de birbirimize yakın kalırız. Güçlü bir aile olarak, birlikte her zorluğun üstesinden gelebileceğimize inanırız.