Prolog

6 0 0
                                    

Air matanya mengalir laju di pipinya.
Kasut tumit tingginya satu lagi patah.Menyebabkan kakinya sakit.

Aku segera mencapai kasut tumit tinggi ku dan meneruskan larian.
Aku menyeka air mata ku.Aku ingin lari jauh dari nya!

Aku akhirnya berkaki ayam berjalan di atas tar.Ke mana langkah tuju ku.Aku juga tidak tahu.

Aku berada di suasana yang menyeramkan.

Aku melihat ke sana ke sini untuk mencari kereta namun satu pun tiada.

"Where,are you going,my babygirl?Urusan kita belum selesai lagi" ujar suara garau itu beritahu dari kejauhan.

Ivy,segera meneruskan lariannya.

Manakala,Fazil yang merupakan pemandu kepada King Vandiro pun memberitahu tuannya perlahan.

"Tuan Iro saya rasa kita salah masuk jalan ni?Tuan pasti ke ini jalan yang disebut oleh setiausaha Tuan petang tadi?" tanya Fazil yang memandu kenderaan Honda City warna putih dengan perlahan lahan.

King Vandiro yang menutup mata selama 2 jam kini membuka mata dan merenung tajam Fazil di depannya.

"Kau ingat aku ada masa ke nak hafal semua jalan?Dah 7 hari berturut turut aku berkerja tanpa henti.Malam ni merupakan meeting pertama datang ke majlis King's Empire and  aku sebagai wakil keluarga Vandiro turun padang atas arahan ayahanda aku.Kalau kita salah jalan kita turn balik tu pun nak aku ajar ke?"ujar King Vandiro ke arah Fazil yang sedang memandu perlahan sambil melihat telefon mencari gps.

Fazil,menelan air liurnya apabila mendengar arahan tuan mudanya itu.

"Maafkan saya tuan.Kalau tuan nak hukum saya nanti saya redha je maaf atas kesilapan saya.Tuan lambat sikit ke majlis tu"kata Fazil perlahan lahan beritahu seraya mahu U turn.

Tiba tiba,Buk!

Fazil,yang memandu kereta terus menekan brek kereta apabila dia sendiri terkejut melihat seorang wanita pengsan di depan kereta dan dia terlanggar sedikit wanita itu tadi.

King Vandiro,yang fokus memandang Ipad di tangannya memandang Fazil yang kaku di depannya.

"Kau langgar siapa malam malam ni?"ujar King Vandiro.

"Tuan..ada seorang perempuan pengsan  kat depan tu.Apa kita nak buat ni?Saya ada terlanggar dia sedikit tadi" kata Fazil dengan muka pucatnya itu memandang ke arah King Vandiro.

King Vandiro menghela nafasnya.
Dia membuka pintu kereta dan diikuti oleh Fazil di belakangnya.

Mereka berdua melangkah ke arah seorang perempuan yang pengsan di hadapan mereka.Ada darah dan baju gadis itu ada koyak sedikit.

"Kau bertanggungjawab atas kejadian ni.Nanti aku bagi kau hukuman.Lain kali bawa kereta malam malam macam ni hati hati lah.Tengok kau dah menyusahkan aku pula" kata King Vandiro sempat menjeling ke arah Fazil di sebelahnya.

King Vandiro teragak agak menyentuh lengan gadis itu.Mencuba membangunkan dia namun tiada tanda gadis itu sedarkan diri.

"Dia dah mati ke Tuan?" tanya Fazil risau.

King Vandiro sempat menjentikkan jarinya ke dahi Fazil.

"Stupid,dia pengsan je bukannya mati kau ni pun" kata King Vandiro segera mencempung gadis itu.

Fazil,yang berdiri kaku di situ melihat sendiri tuannya mencempung gadis tak kenali masuk ke dalam kereta mereka pun segera masuk ke dalam perut kereta setelah dia berikan amaran keras oleh King Vandiro.

"Fazil,what are you waiting for?Cepatlah,majlis tu dah nak mula dah" kata King Vandiro dengan tegas.

Tanpa mereka ketahui ada seorang lelaki melihat kejadian itu.

Penumbuk dilepaskan pada pokok yang tidak bersalah.

"Tak guna!Dia terlepas!Aku akan cari kau sampai dapat Ivy!Kau milik aku sorang!" kata Yoo dengan memandang kereta honda city warna putih itu berlalu pergi dari kawasan itu.

Wani,yang menilik jam di pergelangan tangannya memandang ke arah majlis yang ingin mula.

"Mana pula dorang pergi ni?Tak kan sesat?" kata Wani.

Gavriel,melangkah ke arah Wani yang kelihatan gelisah.

"What's the matter?You look anxious or something?"tanya Gavriel ke arah Wani.

"Bos belum sampai macam mana ni?"kata Wani risau memandang ke arah Gavriel.

"Aku akan call dia.Jangan risau" kata Gavriel lantas menyeluk poket seluarnya.

Telefon Vivo Y24 dicapai.
Jemarinya pantas menekan lock skrin leret ke atas dan terus mendail nombor telefon King Vandiro.

Dua tiga saat tiada yang menyahut.

"Mana kau pergi ni Van" kata Gavriel lantas keluar dari ballroom majlis itu.

Baru sahaja dia ingin membuat panggilan kedua sudah ada suara garau berdekatan terdengar.

"Are you looking for me?" tanya King Vandiro dengan nada dinginnya.

Gavriel,memandang ke arah King Vandiro yang baru sampai.

"Kau gi mana Van.Wani risau tahu tak" kata Gavriel ke arahnya.

King Vandiro,selamba menunjuk ke arah Fazil di sebelahnya.

"Salahkan dia aku lambat sikit" kata King Vandiro lalu pergi masuk ke dalam ballroom yang semakin ramai ada orang tertinggi hadir pada malam itu.

"Nanti aku minta jawapan dari kau Fazil" kata Gavriel lantas pergi masuk ke dalam ballroom.

Fazil mengeluh perlahan.

"Kalau bukan kerana ingin balas budi Tuan Vandiro dengan Tuan Gavriel dah lama dah aku berhenti jadi pemandu keluarga ni.Nasib akulah malam ni" kata Fazil lantas pergi ke ruangan tandas.

Manakala,Ivy yang baru sedar dari pengsan.Perasaan akan sesuatu.Dia berada di sebuah bilik yang tak dikenali.Kepala yang sakit dipegang.Tiba tiba dia terkaku dan merasakan ada bandage di kepalanya.

"Aku kat mana ni?" tanya Ivy seraya ingin bangun namun dia berhenti apabila ada gari di pergelangan tangannya.

"Cik muda dah sedar?"tanya seorang bibik ke arahnya.

Ivy,memandang ke arah bibik itu.

"Saya kat mana ni?Kenapa saya digari macam ni?"tanya Ivy ke arah bibik itu.

"Cik muda berada di Villa King Vandiro.Tuan muda ada pesan Cik muda tak boleh pergi mana mana tanpa Tuan muda.Pukul 10 malam macam tu nanti Tuan muda jenguk Cik muda.Ini makanan dan minuman Cik.Nanti dah habis saya ambil dulang dan pinggan itu ya.Selamat menjamu selera Cik muda" kata Bibik itu lalu meninggalkannya keseorangan.

Ivy,yang masih dalam proses lagi menghela nafasnya.

'Ya Allah dugaan apa lagi aku kena hadap ini'kata Ivy menjerit di dalam hati kecilnya.










Bersambung..




You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 24 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

King Vandiro The SeriesWhere stories live. Discover now