Jag ville inte. Jag hoppades att det var en dröm. Jag kanske dagdrömde eller nåt. Detta fick inte hända, jag ville verkligen inte byta skola. Jag har jättesvårt att få nya kompisar och jag är rädd att inte passa in. Men det var liksom försent nu. Det var min första skoldag idag. Den började om 30 minuter.
Vad ska jag ha på mig? Jag känner stressen inom mig. Varför kan inte allt bara vara som vanligt? Allt blev så annorlunda när mamma träffade Tobias. Jag saknar pappa.
Jag står framför garderoben med mitt långa bruna hår. Mina ögon är blå.
- Är du klar gumman? Ropar mamma.
- Typ.. snart. Svarar jag.Egentligen är jag nog inte riktigt färdig snart men jag borde verkligen varit färdig nu. Jag står fortfarande framför garderoben och försöker välja en tröja. Den vita hoodien, eller kanske den rosa tröjan. Jag plockar fram den rosa tröjan och ett par jeans.
Det får duga, tänker jag.Jag borstar tänderna och sätter mig sedan framför sminkbordet. Vi ska köra om typ 2 minuter så jag får skynda mig.
Fort tar jag på lite mascara och läppglans. Egentligen hade jag velat sminka mig mer men det hinner jag inte idag.- Nu ska vi åka Jasmine!
Jag hör mammas snälla röst från köket. Jag svarar med ett kort "okej". Jag önskar att jag var taggad på skolan.
YOU ARE READING
Mobbad
Short StoryEn tjej vid namn Jasmine börjar en ny skola. Jasmine får många kompisar men blir även mobbad..