- Bala Hatun ve Osman Bey'in kızları Halime'nin ölümünün üzerinden yaklaşık 15 yıl geçmiş olmasına rağmen özellikle Bala Hatun olmak üzere ikisinin de acıları hâlâ yüreklerinde tazedir.
Halime, Kayı Obası'na yapılan Moğol ve Bizans'ın birlik olup verdiği baskında yanarak şehit olmuştur.
- Birgün tüm aile beraber otağada iken Kısmet Hatun otağa girer. Koşarak gelen Kısmet Hatun nefes nefese kalmıştır. Bala Hatun yareni Kısmet'e neden bu kadar telaşlı olduğunu sorar. Kısmet Hatun, Bala Hatun'a bir mektup geldiğini ve ivedilikle ona ulaştırılmasının istendiğini söyler. Bala Hatun, Osman Bey'den müsaade alır ve mektubu açar:
"Bizans ve Moğol'un verdiği baskında ölmedim. Bizans beni kendi himâyesine aldı ve beni bir prenses olarak yetiştirdiklerini zannettiler. Amma ben herşeyin farkında olduğumdan asıl oyunu ben kurdum. Yıllardır size gizli bir ad altından bilgi sızdıran bendim. Kite ve Atranos fetihlerinde size gizli geçitleri ben bildirdim. Şimdiye kadar yanınıza gelmememin sebebi size burada, Bizans'tan bilgi sızdırarak daha faydalı olacağımı düşünmemdi. Amma kaledeki bir muhafız beni ifşa etti. Gayrı kalede daha fazla kalmam mümkün değildir. İmdi bir mağaraya sığındım. İmdi size yerimi bildiremem. Bu hem sizin hem de benim için eyi olmaz. Bulduğum en eyi vakitte mağaradan kaçıp obaya gelecem. İmdilik bu kadarını bilmeniz kafiidir."
~Ertuğrul Gazi oğlu Osman Bey'in kızı
Halime Hatun...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geriye Dönüş
Historical FictionBala Hatun ve Osman Bey kızları Halime Hatun'un obaya verilen bir baskında yanarak şehit olduğunu düşünür. Fakat kızlarının yaşadığından habersizlerdir...