Prolog

11 0 0
                                    

21 September 2016

Dear diary,
hari ni first day aku posting dekat hospital! wish me luck!
takut sebenarnya dengan tempat baru tapi sampai bila kan?
harap kakak abang nurse semua baik lah!

...............................

"Hari ni first day kamu semua posting dekat emergency department. Saya harap kamu semua dapat buat yang terbaik. Tak perlu rush nak penuhkan cross sign. Masih ada lagi tiga bulan kita dekat sini.
       Saya tak nak dengar ada yang bodek doktor atau staff nurse sini untuk dapatkan sign. Sekarang boleh pergi dekat zon masing-masing. Good luck semua."

   Panjang lebar penjelasan diberikan oleh Madam Hanani. Dia CI kami. Aku sekadar menganggukkan kepala tanda mengerti. Gemuruh? Sejak semalam aku cirit-birit! Nervous sangat tu!

    Oh lupa pula nak perkenalkan diri. Nama aku Farha Asyraf. Oh tak. Asyraf tu bukan nama abah aku. Itu memang nama aku. Farha Asyraf binti Haziq. Unik bukan? Ya aku pun rasa macam tu.

     "Farha! Jom pergi observation ward. Kita tagging sana hari ni." bahu aku dicuit dari sebelah kanan. Itu lah Maya. Bestie aku. Untung badan kami dapat tagging tempat sama ni!

"Haa jom. Aku dah tak sabar nak cuci mata tengok abang MA handsome ni." Aku tergelak melihat Maya menjulingkan mata keatas. Meluat sangat ke tu? 

   "Gatal perempuan ni. Eh dah la. Jom gerak. Bising Madam nanti. Sakit otak aku dengar dia bebel tahu!"

  Kami berjalan beriringan menuju ke wad pemerhatian sambil bersembang kecil.

   Dear first day, please be nice yaaaaa!

















Hai gais! This is my first story. Hope you guys enjoy this. Ehemm actually tak payah enjoy pon takde masalah HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Sekadar mengisi masa lapang je ni 🤣 This story basically cerita pasal time I posting dekat hospital dulu. I taknak memori tu semua hilang maka terjadilah cerita ni. Tapi  I ubah sikit storyline dia.

Dear Crush!Where stories live. Discover now