Prolog

6 0 0
                                    

"Kenapa kau nak letak jawatan Arjuna?" Wafiy melihat Kearah Arjuna dengan perasaan keliru. Entah apa yang difikiram Arjuna sehingga membuatnya ingin meletakkan jawatannya.

Seketika Arjuna mengeluh.

"Keluarga aku ada masalah Fiy.. Musuh-musuh ayah aku-" Arjuna menghentikan ayatnya.

"Kenapa? Fitnah apa lagi yang diorang buat? " Tanya wafiy dalam nada geram.

"Bukan fitnah sahaja yang diorang Bawak Fiy.. " Arjuna memegang kepalanya yang berdenyut hebat.

"Dah tu? " Tanya Wafiy.

"Sihir." Arjuna menjawab sepatah.

Seketika keadaan menjadi hening. Wafiy yang masih tidak percaya dengan apa didengari nya hanya mampu melihat kearah Arjuna dengan perasaan simpati.

"Aku tak tau aku nak buat apa lagi Fiy! Aku dah muak!" Tanpa Arjuna sedari air mata jantannya perlahan mengalir menangisi nasib keluarganya.

Wafiy dengan pantas memeluk erat sahabatnya itu.

"Lepaskan semua.Aku tau kau penat.. Sebab tu Allah datangkan aku untuk dengar masalah kau. " Wafiy dengan segera menenangkan Arjuna dari terus menangis.

Arjuna memeluk erat sahabatnya itu. Dan melepaskan Tangisannya dibahu Sahabatnya itu.

Setelah hampir sejam Arjuna menangis, akhirnya dia tertidur dibahu Wafiy.

"Aku tau kau penat Jun" Wafiy merebahkan Arjuna disofa sebelum dilapik kepala Arjuna dengan bantal dan diselimutkan Arjuna.

"Aku minta maaf Arjuna... " Wafiy melangkah keluar dari rumah agam milik Arjuna lalu dipandu keretanya laju keluar dari kawasan perumahan tersebut.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 05 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Berjuang Demi DirinyaWhere stories live. Discover now