#píšu30

1.5K 108 19
                                    

Někteří z vás možná mají alespoň minimální ponětí o (nejen) Instagramové „výzvě" #fotím30.

Pokud mezi ně patříte, můžeme vám říct, že #píšu30 bude (snad bude) fungovat na podobném principu, přirozeně v rámci Wattpadu.

Jestliže jsou pro vás tyto sociální sítě na sdílení fotek obědů a večeří španělskou vesnicí, nebo jste #fotím30 nezaregistrovali, stačí si přečíst následující (zajisté naprosto srozumitelné a nechaotické) vysvětlení.

K #píšu30 se můžete připojit v podstatě kdykoli a na jak dlouho chcete (z prezenčních listin a neomluvených hodin nemusíte mít strach).

Základem celé věci je třicet námi připravených témat, od kterých by se vaše kreativní mysl měla odrážet. V žádném případě nemusíte psát popořadě a už vůbec vás nenutíme využít všechna! Seznam (nacházející se v druhé „kapitole") jsme se pokoušeli sestavit tak, aby si na své přišel jak milovník fantasy, tak i klasický romantik.

Myslím, že to celé nejlépe pochopíte na příkladu:

Dejme tomu, že si já, jakožto pisálek, který má chuť psát, ale nápady na téma nepřicházejí, rozhodnu pro téma číslo 6 – Srdcové eso. V průběhu odpoledne napíšu naprosto dechberoucí (nebo naprosto obyčejný a gramaticky špatný) příběh. Co s ním dál?

Máte dvě možnosti:

a) Můžete svůj příběh zveřejnit u sebe na profilu a nám následně poslat odkaz do zpráv. Bylo by vhodné napsat do tagů #píšu30 a také číslo příslušného tématu (v mém případě #téma6). My ho pak zkopírujeme a v původním znění (opravdu nefungujeme jako korektura) zveřejníme (s odkazem na autora) ve sbírce s ostatními příběhy jiných autorů k vámi vybranému tématu, kde si ho bude moci kdokoli přečíst a ohodnotit.

Pokud vám přijde zbytečné svůj příběh zveřejňovat u sebe, když se následně objeví u nás, máme pro vás možnost b). Příběh nám můžete zaslat na email pisu30@seznam.cz.

V tomto případě nezapomeňte uvést svůj Wattpad profil!

V obou případech, prosím, pro jistotu uveďte číslo tématu (zvlášť pokud se rozhodnete pro nadpis lišící se od toho našeho).

ZMĚNA! Všechny příběhy, prosím, posílejte na email, text z Wattpadu nejde kopírovat.

Nakonec by se možná hodilo říct, proč tohle děláme. Mě osobně při slohových hodinách bavilo sledovat rozdíly mezi několika příběhy na stejné téma. Málokdy se totiž stane, že se dva autoři shodnou a pojmou jedno zadání stejně.

A co to (snad) přinese vám? Doufáme, že to bude porovnání s (alespoň) desítkou příběhů od jiných amatérských spisovatelů a také skvělý způsob, jak si pohonit ego. A co víc, možná bude vaše práce tak dobrá, že někoho nasměruje na váš profil a dotyčný se následně stane hltačem vašich fantazií.

Pokud máte nějaký dotaz, nebojte se napsat do zpráv nebo na již zmiňovaný email!

Budeme se těšit na vaše příběhy!

@-Anive- a @deardie1

#píšu30Kde žijí příběhy. Začni objevovat