flickan

1 0 0
                                    

Ljudet av hennes lugna andetag får rummet att stanna. Hennes blonda hår som åker ut över kudden hennes ljus blåa ögon som träffas av ljuset som reflekterar den klarblåa färgen.
Hon ligger på rygg. Hennes siden linne följer hennes magra kropp. Bröstkorgen åker upp och sen ner. Hennes ljusrosa läppar formar ett perfekt leende. Hon vänder sitt ansikte mot mig.

- hej viktor. Säger hon

- hej sovit gott, säger jag

Hon sätter sig upp i sängen. Hon vänder ryggen mot mig för att i nästa stund ställa sig upp. Hon går till diskhon och häller upp vattnet i kaffe maskinen. Flickan tar sen ner kaffe pulvret och häller två skoper.

- va det bra så, säger hon med ett leende på läpparna.

- ja tack, säger jag

Hon trycket på start. Hon rottar runt i skåpen. Vart är dom kom ihåg vart la jag dom, hör jag henne säga.

- skåpet över spisen, säger jag till flickan

- tack, svarar hon

Hon tar ner två kaffekoppar medans jag kliver upp ur sängen. Jag Letar i byrån efter cigg paketet.

- vill du ha, frågar jag medans jag sträcker fram cigg paket mot henne.

- aa tack viktor, säger hon med hennes fina leende.

Hon häller upp kaffet i våra koppar. Går in i kylen tar fram mjölk, häller mjölken i kaffet stänger kylen. Går till sockret. Tar 2 teskedar socker i båda kopparna.

- va det bra så? Frågar hon

- ja tack, svarar jag på hennes fråga.

Flickan tar kopparna i var sin hand och börjar gå. Jag ställer mig upp tar på mig min morgonrock och följer efter.

- kan du tända min cigg tack, säger flickan

Jag sträcker ut tändaren och tänder eld. Jag sätter min cigg till munnen och tänder. Ett rök moln kommer ut från hennes munn. Jag drar in den giftiga röken o lungorna den bränner till. Smärtan är skön. Flickan lutar huvudet bakåt och tar ett till bloss.
Hon är flickan i mina drömmar.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 11 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

novellerWhere stories live. Discover now