Di kawasan pedalaman di Daerah Asajaya,yaitu sebuah kampung bernama Sungai Bilis Lot 2.Dan terletak dalam Negeri Sarawak.
Di sebuah rumah.
Kedengaran bunyi 2 beradik lelaki yang sedang bergaduh.Nak tau gaduh pasal apa,yok lihat.
Rexkenly:Oi,An?*Tendang pintu bilik.*
Leonard:Apo?*Masih mamai.*
Rexkenly:Berik manok ngan bebek makan?Apak nyuruh?*Menyepak kaki adiknya.*
Ya,keluarga empat beranak memang bela ayam dan itik.
Leonard:Ish?!!!!Klagik lok ah!*Tidak mempedulikan arahan abangnya.*
Di dapur,kelihatan seorang gadis lingkungan 15 tahun sedang main kucing sambil telinganya disumbat dengan earphone yang bersambung dengan phone di poket seluar.
Rexkenly:Oi,Mambong?Kau nanak nasik gik?Hari dah tengah hari tuk?
Maronica:*Pandang Rexlenly.*Hmm.Ye lah.*Terus buat apa yang disuruh.*
Ye,Maronica memang seorang yang menurut perintah adik gagah.
Rexkenly:Oi?!!!An?Bangun agik!???Berik manok ngan bebek makan sebelum apak balit.*Menyepak kaki adik bongsunya sekali lagi.*
Leonard:Mmmmmmmmhhhhhh?!!!!*Masih baring.*Ngaco na juak.
Tidak lama kemudian.
Bunyi orang bawa beg plastic berisi barang keperluan dapur.Ya,dia adalah E.Madir yang merupakan ayah mereka bertiga.
E.Madir:An!Manok ngan bebek dah berik makan kah!
Rexkenly:Belum pak.Nye gik tidoi ya.
E.Madir:*Masuk ke bilik dua beradik lelaki.*Dan!Bangun?Dah gik tidoi yo.Bangun ngan berik manok ngan bebek makan.
Leonard:Hmmmmhhh?!!!Aoklah2!*Mula bangun.*
Lepas itu,Leonard si adik bongsu pun buat tugas yang diarahkan.
Moronica:Wan?Berapo kong nanak nasik!
Rexkenly:Tanak jak 3 1/2 sio!?Yo pun betanyak juak.
Moronica pula hanya tersengih dan mula buat yang disuruh.Kelihatan E.Madir mengambil kunci motor.
Rexkenly:Megi,pak!
E.Madir:Apak maok ke kedey kejap.Mun Cik Aerie cari apak,padah ngan nye apak gi kedey kopi.
Rexkenly:Aok.
Selepas itu,terus start enjin motor dan terus berlalu pergi meninggalkan 3 beradik di rumah.Ya,mereka bertiga mempunyai pakcik.Tapi,pakcik mereka lagi ramai dari yang disangka.Kalau pakcik dah ramai,mesti makcik pun ramai kan?Pak cik mereka sebenarnya seramai 7 orang,dengan sepupu seramai 12 orang dan 10 daripadanya sudah berkhawin,2 orang mempunyai 6 orang anak,3 mempunyai 8 orang anak,2 mempunyai 7 orang anak dan lagi 3 mempunyai 9 orang anak.Ya,mereka bertiga adalah pak cik dan mak cik kepada 69 orang anak buah.(Uish!Bukan main ramai anak buah?)Mereka bertiga ada kalanya terpaksa jaga 16 orang anak buah dalam masa sehari.Cuba bayangkan,betapa penatnya mereka.Kalau saya(Author) boleh penat jaga 1 orang anak buah,dorang apatah lagi?
Berbalik kepada jalan cerita 3 beradik biasa yang akan bertukar jadi luar biasa.
Kelihatan 2 dari 3 beradik yang cuba menghantar 50 biji buah kelapa ke rumah Mos.
Mos:Ni bapak ko!Ade ambik nyior nye tek!
Rexkenly:Sikit de.Nye pegi kedey pagi tadik.
Leonard:Sampe kinek sik balik agik.
YOU ARE READING
Ape?!!!!MASUK TEROWONG MUNCUL DI DUNIA EJEN ALi?!.Biar Betul?EA3
FanfictionMenceritakan pengembaraan 3 beradik,yaitu Maronica(Si kakak yang mengalah dan bertimbang rasa terhadap adik lelaki kedua tapi takut terhadap adik bongsu),Rexkenly(Si adik yang takut pada kakak tapi berani terhadap adik bongsu dan takut belalang)dan...