2 Tahun Kemudian
(Di MATA)
E. Leon : yakin kamu mau berhenti?
BoBoiBoy : oh ayolah Paman, kan tak selamanya Boy di sana, nanti Boy bakal balik kesini kok suatu hari nanti.
E. Leon : beneran ya.
BoBoiBoy : iya, Boy janji Paman.
E. Bakar : sudahlah tu Leon, kan nanti dia bakal balik kesini lagi kok.
E. Geetha : iya tu Leon, sabar aja, tengok tu yang lain kan juga mau balik.
Zaky : tau tu Ejen Leon, kami juga mau balik kalik! Masak sedihnya cuma sama Boy aja sih.
Luna : tau tuh? Jahat lah Ejen Leon ni!
Tevin : Haih, merajuk pulak kamu berdua ni.
Vincent : alah, biasa je lah tu, emang selalu macam tu mereka.
BoBoiBoy : kan Boy bisa latihan sendiri kat sana, kan nanti Boy mau balik ke Kota Hilir dan mau Latihan juga nanti kat sana! Kami pergi dulu ya Paman Leon, Paman Bakar, Paman Karya, dan Aunty Geetha!
Rizwan : hati-hati ya Dek.
BoBoiBoy : iya Bang!
Zaky : cieee yang khawatir pada Adiknya ni!
Rizwan : Zaky!! *marah*.
Zaky : hehehe? Gurau je Bang.
BoBoiBoy : Dah lah tu! Kami pergi dulu ya! Bye semua!! *melambaikan tangan pada Mentor-mentor dan Abang Angkat nya*.
PL. PB. PK. AG : iya, bye bye!
Dan mereka bertujuh pergi ke Stasiun Kereta Api masing-masing.
Saat sampai mereka seperti pura-pura tidak kenal supaya tak terkantoi dah.
Saat Ali Sampai
Ali : Adik yakin ke nak ke Pulau Rintis sorang-sorang?
BoBoiBoy : eh mana ada sorang-sorang, aku ditemani Bang Roby kot, betul tak Bang?
Roby : hmm betul tu, jangan risau Ali, Abang bakal jaga Boy, sampai ke Pulau Rintis dengan selamat Abang janji.
Ali : yelah Bang, Ali percayakan Boy sama Bang Roby ye.
Roby : oke.
"Kereta akan berlepas sebentar lagi harap tak ada yang ketinggalan diluar, karena Kereta akan segera melepas".
Roby : haa! Kita dah dipanggil tu, jom Boy, Bye Ali! *memegang tangan BoBoiBoy*.
BoBoiBoy : Bye Bang Ali! *lambaikan tangan pada Ali, dan melihat ke Kawan² Ejen nya yang masuk ke kereta sebelah* Bye korang *dalam hati*.
YOU ARE READING
Past Memory BoBoiBoy and Keit [Slow Apdate]
FanfictionDi Book Ini akan menceritakan tentang asal mula BoBoiBoy menjadi Keit, menjadi Jendral di Tapops, dan kisah perjalanan yang panjang di kehidupan dia dari usia dia masih terbilang terlalu muda. Dan Cerita ini adalah awalan sebelum di BoBoiBoy X Ejen...