Prolog

33 3 0
                                    

Zea lebih pantas mengambil tempat dan melabuhkan punggungnya di atas kerusi terlebih dahulu.Hati Hanis terasa sangat panas,panas dan panas.

Melihat Zea sudah mesra berbual lantas tangannya lincah menarik kerusi dan akhirnya.

Punggung Zea dan lantai akhirnya bersatu.Tangan menekup mulut dari ketawa.

"Taufik!"

"Mama!"

Cepat-cepat Puan Zara menurun dari tingkat atas.Lantas tangan Puan Zara melekap di pipi milik Hanis.

Pangg

"Apa kau buat hah?" Tinggi suara Puan Zara.Menarik perhatian Taufik dan memegang bahu Hanis dengan lembut.Matanya bertembung dengan mata Zea dan menilik Zea dari atas hingga ke bawah.

"Mama,kenapa lempang isteri Zuan?" Tanya Zuan.Dah tahu tanya lagi.

"Habistu,yang jatuh ni siapa Zuan? Dia pun isteri kamu.Dia bawa anak kamu!" Tak mampu menahan Zea bangun dari duduk di lantai rambut yang terburai-burai di kemaskan.

Pangg

"Kenapa awak bela perempuan ni? Saya tak cukup bagus bagi awak? Cakap Zuan?!"

Tanpa disedari Zea perlahan-lahan pergi dari situ.Puan Zara mengejar langkah Zea.Air mata diusap dengan tangan.Kecewa Zuan lebih percaya Hanis.Mana janji manis yang dikatakan oleh Zuan?

Zuan hanya mampu melihat dan bayang-bayang Zea dan Puan Zara hilang dimata lantas di mengkuatkan cengkaman dibahu Hanis.

"Apa awak buat?" Menarik bahu Hanis dengan kasar.

"Kau cederakan dia? Jawap perempuan!" Perlahan tapi kasar. Perlahan-lahan air mata Hanis jatuh dipipinya.

"Tak guna kau nangis!" Dia meninggalkan Hanis keseorangan disitu.Biar dia rasa!

Maaf ada kesalahan typo atau tulisan .

Next kita tunggu

Tips
"Sya im miss you"

Byee you all...

Daisy's Taufik | OGWhere stories live. Discover now