Dalam pesawat

1.3K 10 0
                                    


Sudut pandangan (point of view) Arun

Aku merupakan seorang Pengurus Besar dalam sebuah syarikat teknologi di Kuala Lumpur, berusia dalam lingkungan 40 tahun dan berbangsa India. Setiap tahun, aku perlu menghadiri sesi latihan tertentu di luar negeri. Tak menjadi masalah bagi aku kerana aku masih bujang. Selalunya, aku merupakan wakil tunggal dari syarikat aku tetapi kali ini aku ditemani oleh Pengurus lain dari bahagian jualan. Aku diberitahu bahawa Izreen akan mengikut aku untuk pergi ke Kuching, Sarawak. Seingat aku, Izreen ni seorang wanita yang bertudung yang baru je beranak tahun lepas. 

Aturan hotel dan penerbangan kami diuruskan oleh pembantu aku. Aku sempat berjumpa dengan Izreen beberapa hari sebelum kami bertolak dan nampaknya dia tak sabar nak keluar negeri, katanya macam bekerja sambil bercuti. Kami akan tiba pada hari Ahad dan persidangan akan bermula pada esok harinya dan akan bermalam di sana untuk beberapa hari. 

Tiba di lapang terbang, aku nampak kelibat Izreen yang memakai gaun panjang yang agak nipis. Dia memakai tali pinggang di bahagian tengah pakaiannya yang menyerlahkan teteknya. Kami duduk bersama kerana pembantuku telah menempah tiket penerbangan dan membuat tempahan kami di hotel yang sama.

Semasa kami menaiki kapal terbang dan menghampiri tempat duduk kami, aku Izreen membongkok dan secara tak sengaja, tangan aku menggesel punggungnya. "Sorry, Izreen. I  tak sengaja." Izreen seolah-olah tidak keberatan, "It's OK. Tempat duduk ni kan sempit." Korang tau je lah Air Asia, tempat duduknya tak banyak ruang dan kami rapat antara satu sama lain. Kadang-kadang, peha kami bersentuhan tapi yang aku tak tahan tu, tetek Izreen ni tersembul dalam gaun yang nipis tu. Mungkin sebab dia ni baru je beranak dan sebab itulah tetek dia bulat semacam. 

Sekali lagi, secara tak sengaja, tangan aku tergesel teteknya. Sebab nak hilangkan rasa janggal, aku pun borak-borak kosong dengan dia. "Trafik teruk betul masa nak pergi airport tadi, abang Grab tu lalu jalan jauh." kata Izreen.  Pelik, kenapa suami dia tak hantar tadi. "Ye ke? Itu lah. Grab ni kadang-kadang ikut sangat Waze tu." Dalam hati aku, macam ada peluang je dengan Izreen ni. "U nampak cantiklah pakai gaun macam ni." Izreen kelihatan segan mendengar pujian aku. "Bukan selalu dapat pakai gaun macam ni, kalau dekat pejabat memang tak dapatlah sebab gaun ni nipis, sejukkk." "Laa, kalau sejuk dekat office, U bagitaulah II boleh tolong hangatkan." kata aku. Izreen ketawa kecil, "Nak hangatkan macam mana tu Arun?". "Adalah.. Lain kali kalau U sejuk U bagitau I OK?" Izreen ni macam melayan je, macam ada peluang ni. Sepanjang perjalanan ke Kuching, kitorang borak-borak dan bergurau, nak test tengok Izreen ni melayan ke tak.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 04 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Tudung KorporatWhere stories live. Discover now