Hoofdstuk 6 - Angst

1.8K 118 11
                                    

Gefluister

"Mon Amora"

"Je bent zo prachtig als je slaapt."

Ik probeer mijn ogen te openen.

Beelden van hem en David flikkeren langs elkaar.

Voor een moment lijkt het alsof hij daar staat.

'David?' vraag ik slaperig. 'Hoelang sta je hier al?'

Mijn ogen openen meteen als ik David's gezicht zie.

Er bevindt zich een enorme snee op zijn wang.

'Wat heb je met je gezicht gedaan?' vraag ik onbezorgd terwijl ik hem verder inspecteer.

'Het is niets. Gewoon een schram' probeert hij rustig uit te brengen.

Ik sta op en probeer de snee beter te zien door naast hem te staan.

'Het lijkt alsof er iemand met een groot mes is langsgegaan' zeg ik terwijl ik met mijn vinger de snee volg.

'Het is maar een schram, Mila' hoor ik David zeggen met een lichte irritatie in zijn stem.

David rolt met zijn ogen terwijl ik zucht.

Dit gaat de verkeerde kant op.

'Dus, waarom heb je me wakker gemaakt?' vraag ik nadat ik weer op het bed ga zitten.

'Ontbijt wordt over een uur geserveerd. Ik hoop dat je me wilt vergezellen?' zegt hij met een glimlach.

'Ja, waarom ook niet' zeg ik.

Ik merk nu pas op dat mijn maag knort. Misschien heb ik dan toch best wel honger?

Ongemerkt kijk ik om me heen. Ik lig in hetzelfde bed als gisteravond.

'Badkamer is daar' zegt David terwijl hij wijst naar een deur dat zich links achter het bed bevind.

Weer frons ik mijn wenkbrauwen. Ik draai nog steeds hetzelfde kloffie als gisteravond.

'Kleding ligt in de kast schuin voor je' hoor ik David zeggen.

Alsof hij mijn gedachten kan lezen.

'Als je iets niet kunt vinden, roep me maar'

En met dat gezegd hebben draait hij zich om en loopt de kamer uit.

Als hij de deur achter zich dicht heeft gedaan, spring ik uit het bed richting de kledingkast. Ik ben echt benieuwd wat daar allemaal in hangt.

Vol verbazing open ik de deuren van de kast waar onderaan nog 2 grote lades zitten. Wow, dit is echt ongelofelijk.

Er hangen allerlei kleuren jeans, truitjes, jurkjes en zelfs schoenen.

Wonderbaarlijk is alles in mijn maat.

Logica

Ik schuif af en toe wat kleding weg om zo de perfecte outfit te vinden. Ook pak ik wat ondergoed en baan dan mijn weg naar de badkamer.

Probeer ik nu echt zo mijn best te doen om er goed uit te zien voor David?

Ja, ik moet toegeven. Hij is echt knap en probeert echt zijn best te doen om voor me te zorgen.

Ook de badkamer is net als de rest van de kamer. Dezelfde kleuren en structuren zijn gebruikt in het tegelwerk. Er hangt een grote spiegel waar onder een wasbak hangt. Verder staat er een wat grotere douche en een bad.

Als dit alleen al in mijn 'kamer' is, hoe zal de rest van dit huis eruit zien? Moet ik het wel een huis noemen? Deze plek is net een villa! Misschien dat ik na het ontbijt even een rondleiding kan krijgen.

His Blood Red Eyes (NL)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu