CHAPTER 1

58 4 0
                                    

=͟͟͞͞˳˚॰°ₒ৹๐

Flash back

Kamu berdua ni kan macam kembar betul ya, untung la kamu Aaira dapat kawan macam Raysha, pandai pun pandai package kaya lagi" Miss jue menyakat Aaira

jauh dari sudut hati Aaira terasa dihina sungguh oleh miss Jue

" Miss ni manis betul mulut ya, saya yang beruntung kawan dengan Aaira, Aaira sorang je yang tahan peragai saya tau." Raysha memeluk lengan Aaira

Aaira hanya tersenyum manis kepada dua orang gadis dihadapannya.

Raysha menepuk belakang Aaira yang sedang ralit membaca novel. " Aaira jom teman aku makan, aku belanja kau makan nak tak?"

" Tak apa la Raysha. Kau pergi je la aku kenyang dah, atau kau ajak la roomate yang lain."

" ha kau dah kenyang ke ? kau ada dengan aku je dari tadi, kau makan apa Aaira?" Soal Raysha hairan, dia hanya berkepit sahaja dengan si minah ni.

" Kau nak makan, kau pergi je la makan, semak la paksa-paksa. Aku tak hamak pun duit kau tu" Sebaris sahaja nada Aaira tapi cukup membuatkan seseorang terasa.

" Kau kenapa Aaira? aku ada buat salah ke?,  aku mintak maaf la kalau kau terasa. Aku tak pernah berkira pun sebelum ni, aku cuma nak ajak kau makan je. Balas Raysha menarik tangan Aaira.

" Haih ye la ye la aku ikut ish " Aaira hanya menjuling mata ke atas malas mahu marah gadis ini,  bukan faham bahasa pun degil.

end flash back.

Raysha turun satu per satu anak tangga dan mengambil tempat di sofa . Kesemua ahli keluarganya sedang berkumpul,  dia diperhatikan bagai seorang banduan yang membuat kesalahan membunuh, tiada beza dengannya cuma kali ini kesalahannya yang berbeza.

" ayah dah booking ticket belajar dekat luar negara, kau duduk sini pun tak guna memalukan keluarga. Kau tak boleh ke jadi macam adik kau tu ? , bijak, pandai mengurus masa, padai jaga diri" Marah Encik Shahril sambil membanding dirinya dengan adik bongsunya.

" Raysha gagal jadi Kakak, tiada apa yang boleh dibanggakan bela kau"

Raysha hanya menunduk sambil meramas hujung baju.  bukan salahnya apa yang terjadi pada dirinya sekarang, dia juga tak mintak semua ini berlaku pada dirinya.

" Raysha tak salah papa kenapa papa salahkan raysha? Apa dosa Raysha pa?

"Sebab kau berkawan baik sangat la dengan anak miskin yang tak tahu dia ada mak bapak ke tak, dari dulu papa cakap jangan berkawan dengan dia"

" Papa! tergamak papa cakap macam tu, dia tak salah pa " Air mata yang ditahan akhirnya mengalir juga hangat di pipi

" Aku tergamak Raysha? Disebabkan dia lah kau jadi macam ni, disebabkan dia jugak lah keluarga kita malu. Aku malu Raysha dengan kau. Aku kecewa dengan kau Raysha" Encik Shahril menepis air matanya dengan meraup muka.

Raysha memandang tepat wajah Ayah kandungnya itu

" Tak apa pa kakak faham, kakak terima tawaran luar negara. Kakak janji kakak tak akan malu kan papa. Kakak akan belajar dekat sana bersungguh-sungguh. Kakak balik bila semua orang dah lupakan perkara ni."

Raysha mengatur langkah naik ke bilik tidurnya tetapi belum sempat kaki melangkah naik ke anak tangga pertama diberhenti kan oleh kata kata Encik Shahril.

" Jangan balik Raysha. bukan orang lain yang akan lupa tapi papa tak akan lupa. Papa tak nak tengok muka kau lagi."

CONTINUE

-ˋˏ✄┈┈┈┈

THE BAD BOY Where stories live. Discover now