STORY TALK TO THE MOON.
KISAH AKU DAN DIA DALAM HIDUP
APA TANDA YG ALLAH BAGI UTK AKU SADAR.
-APA YG BINI KE 2 AKU NAK SEBENARNYE DR SEBELUM KAWIN SAMPAI KE SEKARANG. ?
Dia nak seorg lelaki yg boleh ada teman dia gantikan family n kawan kawan dia waktu dia sakit jatuh semua sebab apa ?sebab penceritaan nya dari kecik begini..Mak kandung dia nurse ,dia tak nak jaga anak nya yg ke 2 ni tak tau sebab apa jadi bini aku diletakkan dgn mak tiri n ayah dia . so live the life lah mcm tu..dia suvive katanya lah.than tak tau apa perangai yg mak kandung dia buat , smpai mak ke2 dia ni buat something utk bapak dia diceraikan mcm tu lah semua . but than dia still stay dgn mak tiri dia . tak lama lepas tu dia duduk dgn atok dia . waktu tu aruah pakwe dia jaga dia ape lah itu lah…tggong dia belajar ape semua.Mlas sebut keje ape semua , yg pasti mmg laki ni pernah ad mcm2 ..Mewah la , while dia jadi pilot dia seorg AP lama.yg aku KP je…haaaaaa..so beza..whole life dia taka da teman hidup..jauh dr family jauh dr mak bapak..dijaga pakwe n atok n bila belajar dkt kl atok hntr itu ini .so dia sunyi, bila dia kawin dgn kenalan aruah atas mcm paksaan katanya ..sebab lepas aruah meninggal excident SBK dgn dia .Aruah pergi dia pecah buku lali n slip disc teruk..So waktu dia ke oversea utk belajar dtg kenalan aruah ni sama2 pilot dlam TUDM ajak dia kawin dgn cara memaksa ..ni aku cerita semula apay g dia smpaikan dkt aku .aku ni pendengar setia pasangan jd aku dgr n lupakan .kalau nk review aku cuba ingtkan balik.Apa yg laki ni nak ajak dia kawin ?laki ni ckp dia nak seorg Perempuan yg mampu berdikari sendiri .Dia ni belajar pandai DCT on something malas nak sebut .Dia keras sangat dgn sakit ANXIETY and DEPRESSION . terlalu kuat sngt..10 tahun dia berkahwin Bersama laki hitam ni apa yg berlaku ?nanti aku cerita kenapa aku ckp kuat n apa yg aku lalui semuanya waktu baru berkawan. So, within 6 tahun berkawin kot dia jadi bini tinggal ad certain kes yg ex dia buat waktu tu.tak apa lah aku talk je terus ape dia buat sebab ni semua asbab aku flow utk exchange my mindset .Laki dia boleh kata mcm sott tapi pilot the shaker laa..kerja pilot n pilot kan adik dia sendiri .Dont know kalua cerita ni tipu means dia tipu aku sebabnya waktu kami bercinta kami share kisah hidup ..tapi aku dh pernah mention sebelum kawin , Kalau aku kawin dgn kau nanti aku hanya perlu cerita kau dan aku shaja. Apa cerita silam org lain aku tak nak ,aku hanya perlukan cerita kita shaja .Cewah cintan sngat jirrr.So , smabung semula story yg pasal laki dia .Ni apa semua cerita yg dia ceritakan dkt aku , asbab aku syg berkenan n minat dgn dia sngt so aku kene eject on tht thing .Dia di dera lelaki tu dgn tak bagi duet utk rumah ape semua laki tu keje dkt Sarawak n then sabah katanya tapi sbnrnye laki tu kaki club n dok life dgn butterfly story .Aku tak tau kenapa dia tak jadikan cerita utk follower dia sedangkan waktu dgn aku talk kecik dijadikan bahan cerita .Ok before sambung [pasal ex dia , aku cerita dulu aku ni siapa .Aku si fulan bin sifulan aka Daus , Sard n a.k.a encik kopi a.k.a saker ,bob , black name hanya aku Sahaja diam kan..sebab nanti jd story lg Panjang.Somebody yg sebelum kawin dgn yg first aku lah manusia yg banyk buat keje jahat .Walaupon aku ni nmpk baik .Act aku tak tau nk describe diri mcm mana sebab aku keliru org ckp aku baik.tapi dalam hati aku lah penjahat nya .Aku dulu man of club , man of party room , seorg dapur man dlam chemical n seorg yg terjerumus dalam cerita Kongsi Kongsi mari bicara smpai dunia .Dark team yg buat certain benda salah 1 kes nya kami dituduh culik org dewasa asbab kami bawak dia ke balai..hahahahahahaha.cilake betol nk cerita pasal bini menangis tapi bila ingt semula semua cerita silam ketawa berdekah jingg..ok sambung ,aku bisnes sendiri dr family n aku take over bila aku masuk lokap fmly take over sendiri .so, aku bangun semula smpai aku pair dgn member utk langgr bab lain tapi tak tau lah nk ckp mcm mana ,dunia perlukan duet n sebab duet manusia putih mata . jadinya aku redha n tawakal .n kalua bersalah biar aku ganti semua yg dh pernah jadi .Walaupon kalua ikut susur mmg aku tak salah sebab langgr perjanjian oleh team tapi ikut surt dorg ckp aku salah tapi undeclare .while aku nk pakai lwyer pon duet tak ckup dh ape semua so aku redha sebb lawyer ckp baik guna duet yg ad tu grow semula .Willing too loose aja sebbnya dorg tetap akan tak bayar n boleh aje aku menang tapi aku dpt claimed ape aje ? nothing .so , aku niseorg yg laju sikit bab bisnes sebbnya waktu aku belayar bapak aku sakit jantung jadinya aku diarahkan utk balik jaga bisnes kecil kecilan tu .Tanpa memikirkan aku seorg pelayar ,seorg master electronic in based seorg electrical technical officer n seorg yg menanti utk naik pangkat .owh lupa aku jurusan marine electrical electronic .so sambung ,memikirkan org tua aku ,jdnya aku balik tgglkan keje kapal aku sebabnya aku syg org tua aku .ape2 jadi tolak tepi Impian ,aku perlukan org tua akau drpd Impian lgpon mostly on tht bisnes akulah dia manusia yg selamanya sebelum ni buat bnda tu .aku cabut sekolah aku g pasar niaga .Dr kecik aku di sepak tampar utk bangun pagi kerja dkt pasar sebb aku kurg mint sikit belajar ni..belajar buat ada2 aje .aku di ajar sepak terajang bangun pagi utk bangun cari rezeki bangun utk jadi manusia n smpai lah aku belajar tahun 2013 aku belajar balik je hujung mggu aku x ckp bnyk jam berapa smpai terus masuk keje semua sebbny otak aku Cuma duet duet duet .siapa nk bg aku duet .family aku x mnjakan aku dgn duet dia nak aku keje dpt duet baru beli ape yg aku nak . since aku pon paham fmly tak seberapa senng jadi aku kurg memintak kalua aku mntk nnt kene hamok dgn ibu ayah . so aku teruskan keje sambil sekolah sambil belajar utk tmpung hidup aku n kemahuan nk beli pakaian branded ape semua.bukan lah nak ckp aku hidup sush dgn org tua . tapi mmg org tua ajar aku kau keje ad duet baru beli so ,aku kene keje keras layan bisnes kecil org tua aku bangunkan n grow2 .aku berbeza dgn adik abg aku .abg aku ni belajar tggi jd disayangi lah keluarga .adik aku mcm biasa lah anak bongsu kan..kita tau ape nye..haahahaha ..dr kecik aku dipukul utk belajar ngaji smpai khatam tak ngaji kene hambat .tak g sekolah kene hambat jadi tak buat apa pon kene hambat sebab aku belajar tak pandai ,aku hnya tahap diploma je finishing .so teruskan , aku kawin dgn yg pertama sebelumnya aku master dapor on chemical goyang2 tapi sudh aku matikan cerita hidup tu sebb nya sebelum aku kawin yg pertama aku jnji dgn dia utk berhenti semua bnda tapi aku tak lupa utk benti ddk dlam Kongsi gelap .bahahaha jahanam .gaduh gaduh gaduh .bukan mcm kongsi2 malaysia ni tapi aku disusun sebagai barisan hadapan perang n anjing gila walhal aku tak lah power mana gaduh ..lembik je pon…hahahaha ..tapi kalua nak try boleh dulu .Kita tgok lembik ni beraksi .hahahahaha.ok sambung aku kawin first then aku rasa punca aku bercerai n punca isteri aku main dgn Jantan lain sebbnya aku tak ckup bagi nafkah , n aku failed bisnes yg dgn team aku tu lost not bad tapi aku redha otak aku pkir ni allah balas apa dosa yg pernah aku buat .owh lupa .aku salah sorg ex taxi ayam utara ke Selatan yg ditusagkan secara senyap tnpa diketahui identity ..but trust me ,they all know who I am ..either cam or tak cam aje dgn aku .keh3…so aku faham aku banyak buat keje jaahat seblum kawin .supply ubat ,hntar ayam , drunken master ,so aku mmg tak nafikan akum mmg org jahat sejahat syaitonnnn nurrrojim .tak apa aku Malukan sikit diri aku bukan niat bukak aib .Cuma aku niat bercerita utk pengajaran hidup semua adik2 n sahabat aku .apa buruknya mabuk ?buruknya kau akan rosakkn perut kau.sikit2 dia ubat . bnyk2 dia jadi penyakit .apa buruk nya ubat goyang semua tu ?korg tau.tapi aku lebih tahu kesan dalam sebab apa yg diigunakan n side effect dia nanti .so nk bangga kan diri sikit betul aku dokter ubat tu tapi demi allah aku tak makan dadah..hahahaha..sebab aku otak cari duet bukan utk merosakkn diri .nk enjoy ? bilik goyang bro..aku ad team utk semua tu tapi tak nk cerita lanjut .yg aku nk story adalah ,aku gagal utk didik berhenti semua tu dkt org lain..how to show prove eh ?sebb aku ni tak panda ink simpan gmbr ape2 semua .tapi org Kluang mostly know about green diamon n blue diamond yg selama ni dorg pakai kick ..n that was mine..tapi aku dah berhenti since 2018 ..ada percubaan nak ke sana semula dulu sebab duet tak banyak tapi alhamdulillah ALLAH selamatkan kehidupan aku dr segala bala bencana sedemikian .so aku kawin yg first aku stop MABOK ,BUAT DADAH ,STOP HANTAR AYAM.Tapi aku still cntct dgn supply chain ayam tu sebb mostly kalua aku tgok iklan aku akn kacau siapa pnya barg semua tu smpai aku jmpa tokey dia aku paw dia ..bahahaha..sorry ayam2 ni semua kalua bogel depan aku , mntk maaf aku ketawakan sebab aku tak more utk kongkek je keje..aku more pada duet duet duet .Lagha nya kehidupan aku kan dgn segala semua tu .duet bnyk tapi berkat kah ?while waktu sekolah org tau aku seorg yg more ke agama aku wakil2 negeri utk bab tilawah semua .Tapi malu lah nk cerita sebb tak sajak dgn diri aku .so continue aku failed first marriage sebb aku rasa aku salah .Allah nk hukum aku sebab dosa yg pernah aku buat dulu.Aku tawakal sngt bila berbulan aku dpt tau bini first aku dgn Jantan lain .cuba nk smpai klepet tapi waktu semua aku tgh buat keje kt luar cuba nk bangun semula lepas drop bisnes yg partner tu .Ok setahun sebelum aku cerai tu lah waktu aku kenal isteri ke 2 .Tak pon bercinta , aku bawak famly n bini aku g Langkawi utk tido dkt resort one of influencer ni So aku tegur dkt fb sebab nya aku berkenan dgn penceritaan dia ,owh lupa , tahun pertama kawin dgn bini pertama aku belajar ilmu alam sebelah ilmu utk pertahan dri dr ilmu2 hitam apa semua ..kalau ikutkan aku x nak cerita ,tapi aku cerita je la hapa side effect n apay g berlaku ..ok so aku ad certain instinct on ad something dkt org tak pastis ama ada sakit sebab apa n ape story tentg dia semua tapi mudahje jgn layan sngt tapi andai kata org tu betul odoh pertemuan dgn kita either utk diubat or utk di bantu .dia akan jumppa kita utk kali ke 2 .So , sambung aku bawak fmly n bini first aku cuti resort seorg Perempuan yg aku selalu tgok story write dia yg buat aku tertarik ni .well bulan raya mana nk bnyk resort so aku berkeras nak g bercuti dekat tmpt dia sebbnya aku berkenan nk bg org tua aku rasa cuti tmpt best sikit ..yup best tapia gak jauh dr Langkawi .Jauh kebelakang .tapi takpe aku smpai sana aku deal dr wssp n fb so aku terus meluru ke tempat beliau .First attemption aku bila Nampak muka dia terus ad smthing ckp dgn aku..she’s got some stories .act aku ni keliru dia kea nak nya sebab motly dia masuk gmbr dlm fb sama dgn muka anak dia .ok so aku x ckp bnyk aku ckp je aku yg deal itu ini ape semua amek kunci c’in kan org tua aku n adik beradik aku .Then aku tnya ada lagi bilik x ?tak muat laa nk kene lagi 1 bilik utk aku n wife .So dia prepare utk bilik ke 2 utk aku .So dia chat ajak dinner la ape la..aku kan layan je lah tapi tak nak le raku pergi,,otak dia bini akua da ape semua ..mak bapak aku ad ape semua..hahahaha tapi aku padam lah chat semua tu ..Tup2 nak cout aku nk serah kunci aku serah n then aku bg duet raya dekat Perempuan yg aku jumpa deal tu yg aku tak cam dia or anak dia tapi melalui adik aku…aku ckp bagi duet raya dekat org yg jaga kunci tu while aku sruh adik aku ngurat dia..hahahha ..ok teruskan ..waktu bini aku tau yg aku deal ni Perempuan dia mencuka .aku terus ape anat ,,aku ni bukan buat ape..aku deal bilik gurau2 gitu je ejek adik aku . so then aku balik esok paginya rupanya owner resort ni update dekat fb dpt duet raya dr seorg follower .So aku teruskan buat x tau Cuma aku share review tmpt dia ngam itu aje .Eh yg dia share tu bini aku komen ckp itu laki org pung pang ape bnda…aku tak tau apa2 aku diam je…aku ad tnya 2 tapi lepas dia update diserang aku diam je lah x chat..kalau nk tegur pon aku tegur dekat komen stts dia ajelah .So, terhenti berhubung disitu .setahun ..means 2023 adalah hari perceraian aku selapas aku tau n kantoi bini aku tido sama2 jantan lain dekat jb aku jumpa resit n ad clip tapi elakkn daripada aibkan org aku simpan sendiri lepas cerai aku buang.N then aku dpt bukti sebenarnya dia dh berkwan n dgn Jantan lain almost 2 tahun ..Ok fine ,yg redha nye aku serah dekat Allah aku Cuma ckp ni semua silap silap aku .sebab silap aku yg lepas Allah nak aku ubah diri aku jadi manusia semula .Nak aku kuat lebiih sebba Allah tak kan uji seseorg dgn terlalu ,tapi Allah akan uji seseorg atas kemampuan n limit yang dia mampu demi peringatan dia aatau org sekeliling supaya dpt improve diri or beringat or pengajaran sebegitu lah ..tak panda ink borak agama sngt sebb aku rasa aku jahil .Allahu ,waktu aku luah dkt org tua aku pasal ape yg bini aku buat sebelum aku decide utk lepaskan tu ,kau tau tak siapa yg ad dengan aku ?kawan aku berapa kerat je , tapi fmly aku ckp ape ?kau tak payah nak tuduh di aitu ini kau takde bukti ape semua…kene maki balik pulak dgn org tua aku ..menangis ler aku ..tapi demi menunjukkn bukti akuckp org tua aku tlg sedia esok org amek kau utk tgok sendiri or tgkp lepas drpd tu aku akn decide sendiri jgn siapa 2 amek tau ape kptsan aku..sebb aku redha aje dgn ape yg berlaku well know aku pasrah sebab aku banyak buat dosa sebelum ni..Aku tak salahkan dia , tapi aku bnyk salahkan diri aku sebab aku bodoh tak duduk selalu dkt rumah tak jaga n tak bag ckup dkt bini ape semua .Aku salahkan diri aku down nya diri aku , aku cari mati dgn ke sabah jalan smbil cuba tembus filipin secara gelap.well aku approve Bersama terrorist .Cuma mals nk ckp bab nis ebb aku amek Tindakan waktu emosi aku menyalahkan diri aku sepenuhnya tntg apa saja yg terjadi .Aku tawakal lah dgn semua bnda niat aku aku cari mati.Kalau balik aku hidup , tak balik aku mati or terus disana .tapi Allah tak bgai aku mati lagi ,allah bagi ku peluang utk ubah diri balik muhasabah diri n keep ontrack jadi lah manusia berguna yg selalu jaga keluarga n tolong keluarga utk semua benda .Aku positive kan lagi semuanya ,aku balik tp while tht aku tgok fb perempuan owner resort tu..Aku terdetik ape sbnrnye story yg tahun lepas nak smpai kt aku ye sebenarnya .Sebab mostly org jumpa aku kalua sekali means dia bukan jodoh aku utktlg or apa2.Tapi kalua kali ke 2 3 4 5 tu insha Allah ad asbab .well ,aku akn guna ayat agamawan sikit ..’Allah akan pertemukan kita dgn setiap manusia yg berjenis agama bangsa ,Tapi Allah tak akn temukan kita dgn seseorg tu sahaja2 .’ada asbab sesuatu yg berlaku dlam hidup kita semua nya ats perancangan Allah SWT .Aku tgok fb dia lama x update so, aku dm sis,sis,sis, aku spam nak sewa resort utk beberapa hari nak ke Langkawi nak release otak sendiri tnpa sesiapa tak memerlukan org ..SENDIRI…dia pon pelik dah kenapa sendiri sebab aku cerai aku x cerita dkt org yg aku tgkp bekas bini aku semua ape itu semua tak ku cerita .Eh tapi aku tegur tu 3 mggu lepas aku lafaz cerai dgn isteri pertama ,tapi aku dalam cubaan muhasabah diri aku cuba mendalami siapa diri aku ketakutan aku sebenarnya apa.Yes aku sunyi sebenarnya walaupon hari2 aku, aku happy dengan semua org aku tnjuk aku happening semua tapi aku sunyi sebab tak difahami begitulah .Sobalik semula utk aku contact owner resort tu while org tua aku tgh pujuk aku supaya balik lah rumah balik Kluang kau jgn murung itu ini apa semua.Aku tak boleh sebabnya aku too much down dengan Sejarah hidup aku .So aku teruskan chat n mntk no fon semula aku chat .First thing aku tnya owner resort ni ,Wei asal tak updae dah.mana hilang ape semua ,Then dia explain on going operation ,dia sakit so taka da siapa2 dlm life dia sebelum ni even ex dia tak amek tau fmly .n waktu dia opr pon taka da siapa..strt then dia update lari dr hosp apa semua aku nasihat je aik kau nip on x reti jaga Kesihatan eh sakit ape semua pung pang..lelaki kan..waktu tu takde niat nk ngurat pon..Cuma niat nak ad teman borak sebb aku matkan chat dgn semua org .Aku Cuma sedia di Kluang utk tau berita dia aku Cuma ckp semoga selamat op raku mntk nama penuh utk aku buat tahlil ringkas sikit semoga sipermudahkan urusan dia .dia bg gmbr dia ape semua aku Cuma bg kekuatan sebb dia mmg takde sape2 kan teman aku ckpo be strong girl….dia opr dkt berejam aku tertggu chat dr dia..sebb aku tnya boleh aku nk ke kedah tak teman ? kesian pulak takde sape teman..yes dia vvip suite ape semua boleh aje act .ramai lelaki minat dia ,aku Cuma minat nak tau kisah dia je ,so aku teman itu ini semua sebb otak aku fkir 1 benda je..patut aku teman dia n amek tau sikit cerita dia , mana tau ad rezeki aku tolong dia ,so aku nekad teman n spam chat dia sruh bangun sebb aku nak dia kuat .Waktu tu tak tau dia ad pakwe .ahh lantak lah , aku fighter kendang peduli sana .Ape2 jadi aku langar ..Sampai lah dia bangun dr opr dia mcm terharu aku tggu stdby ape semua n dia ckp dgn aku ..aku ahh sudh jem mat ni hahah so,layan kana je lah Perempuan sebab aku trauma dgn Perempuan within 2-3 minggu aku lafaz cerai ad je klua minum dgn Perempuan lain tapi as kawan lah..no touched no apa2 no feels on apa2 sebbnya aku TRAUMA dengan Perempuan aku takot aku x bawak n x boleh bagi kesenngan dekat Perempuan .Tapi aku keep ontrack dgn dia ni smpai aku terkucil hati ashelameeeettttt cilake kau Jantan boleh terkucil hati dkt Perempuan semula ..Dia berumur ,cantik , business minded ,seorg yg ligan jugak yes pada side dia , dia grow woman yg tak jatuh ahh lantaklah siapa org tu semua yg pntg aku nak cerita kisah hidup aku.Tapi aku lelaki yg trauma dengan Perempuan ni aku boleh terpijak kulit pisang smpai terjatuh hati dgn seorg Perempuan TUA .Alahai kenapa perlu begini ,dalam takut2 aku itu ini aku cuba nk hadam ape cerita disebalik alam yg terjadi dekat dia tapi at last terkucil kt hati…Dasar Jantan keparat sush nak syg Perempuan tapi sekali dh syg mcm babi menyondol je teruss langgr nak jd ape pon .Ok first meet aku dgn dia waktu dia nak ke KL utk kerja sana lepas down opr takde teman ape semua .Dia nk move to KL so on flight dia naik flight je tak naik bas sebab tak biasa .Dia ad depression n anxiety yg teruk sngt .Nanti aku cerita apa yg aku lalui waktu depress n anx dia tu ya .Aku focus utk story talk rapat dgn dia..chat aku evrryday dgn dia manis je setiap minit aku tertggu utk chat dia aku tak tau kenapa secara tiba2 .Mungkin sebab aku kurg kasih syg kot..bahahahahahahahaa hanat punya Jantan .Dia lewat sikit aku dh risau ahhh then dia nak ke kl tido kedai member dia aku pon ad laa sikit urusan malas nk ckp urusan apa aku tido dekt tmpt berdekatan ..smbil2 chat aku smpai malam tu aku ke IOI cari baju dgn harapan kalua jmpa org ni tak kan aku nak selekeh eh ..serabai murung smpai nk selekeh2 jibaukk pnya Jantan..hahahahahhaaha..ok so terus lanjut !!!! dia sidai aku malam tu ,aku tak jumpa dia aku rehat tido utk sediakan mental adakah aku ni betul akan berjumpa seorg Perempuan setelah aku benci nama nya Perempuan..Sorry hilg hormat aku dkt Perempuan sebb bagi aku semua nak something tapi aku tenangkan diri pkir tak semua org sama jadi aku kene positive .Walaupon kita ni dipergunakan seumur hidup ..tak apa..sedekah akhirat .Aku amek dia dekat UPM naik ford ranger kerja ..yg mmg ayah letak dkt aku utk buat keje n apa saja urusan keje n kehidupan aku sebb nk aku jaga bisnes semula totally walaupon aku down sngt2 lepas cerai. Aku dah taka da apa2 aset ..duet tak ramai lost mcm2 .n then aku baru lepas cerai baru nk bangun kan diri kenderaan ? taka da sebab adik beradik aku bunyi buat apa bagi aku kenderaan kalua tak nak duduk jaga bisnes itu ini…Ah mati lah sana , tak mau amek port lagi .sebb waktu aku jatuh bisnes fmly tak tolong aku..wktu aku cerai taka da siapa dgn aku ..jadi aku sendiri mmg hidup aku sush pon cari sendiri jadi nak peduli apa dgn ape yg org ckp kan ..So mati lah kalian …sambung lagi aku amek dia dkt UKM takot nak sentuh or ape2 jd aku bwak dia pergi makan…dia ajak mkn dkt alamanda kot kedai ayam ape ntah dia mcm pelik first aku Tarik dia bila first aku jumpa dia sebbnya dia tak tau nk makan mana ape semua aku Tarik je masuk enth ape nama kedai makan laa smbil borak kehidupan sikit,,,tp agak boring sebb dia main fon wktu talk dgn aku Cuma aku tak expresikan aku first date kot dgn dia buat apa nk tnjuk buruk ,Then kami jalan2 ke tasik Putrajaya duduk tepi dlam kereta n parking tepi borak laa pung pang sementara nk tggu waktu dia masuk dlam UPM semula .selfie dengan dia..while aku sebenarnya pemalu nak selfie dengan Perempuan ..Biasanya aku sembunyi muka sebb akum alu duduk dgn Perempuan jenis kaki mesin jahit tahap 7 ..hahahahaahahair pon boleh pecah .Takpe aku make steady turun level mesin jahit ke 3 smbil borak2 ..Then hntr dia balik UPM utk masuk belajar aku hntr smpai depan pintu tapi TIBA2 waktu nak keluar dia salam aku n tiba2 aku tertarik dagu dia utk aku kucup dahi dia .i am speechless apa benda setan laaa yg aku terjebak buat ni ? aku kenapa tiba 2 jd berani dgn Perempuan pulak ni lahhhh ainooooooooo mati lah aku dah jadi ape syaitonnn dia hug aku aku just remind carefull jaga diri..wssp sy anytime ready for u ..tp waktu borak dkt alamanda tu dia ad bg keychain yg pernah aku mntk dekat dia sebelum ni bahagian laut sebb dia bertugas dekat LIMA ..dia bg aku nk bayr dia tak nak sebb dia ckp aku sorg pelik mintk diver n agensi laut pnya keychaing..org lain semua mintak udara punya aku je bongok mintak laut .Sebabnya aku kan seorg pelayarrrn akum mg minat sngt jd org laut Cuma dikuburkan sebba bapak aku sakit jantung aku paksa utk lupa Hasrat ..lepas dr tu segala jenis pengangkutan laut aku taknak sentuh sebab aku sedih .adik beradik aku yg lain tak boleh harap..hahahahahahahahaa..so aku lepas hantr dia aku gerak balik Kluang then aku dpt tau dia nak ke kedah balik kedai ..aku teros pelawa why not aku teman soerg Perempuan ni dr biar dia balik kedah itu ini ,baik aku teman dia n tgok apa boleh bantu .Owh lupa nk bgtau waktu ni dia dh strt sakit semula slip disc baru sikit yer syiling dia keluar dr landasan ..Kau tau tak sbnrnye aku salah kan diri aku lagi kenapa ? Jantan bodoh wuhuuu dah down sekali nak berkwaan dgn Perempuan sakit kau dah lah tak kaya susah kenapa nk tggong sakit diri kau .kau tak boleh bawak yg lepas skrg kau nk bawak yg ni ? bullshiiittt punya Jantan x sedar drii ..hahahahahahah…Dia tu siapa ?influencer yg berumur ..org cantik..ramai org kenal ..Kau siapa ? Kau org kampung , org takde ape2 nak owner resort nak kawan dgn org sakit ..dia punya perbelanjaan pon ko tak mampu tggong ..hahahahahahahhaaha…disebabkan jiwa fighter ,aku langgr dulu nanti ad rezeki Allah nak bagi..waktu aku balik tido kt umah sendiri lepas amek brg niaga hntr pasar aku balik siap g keje then pagi tu tggu dia chat while tgh niaga..excited dooooo..entah hantu apa aku hari2 VC dia hah rindu nya ..Hari2 aku tggu chat dia tak ingt ni sebenarnya aku reject Perempuan depan mata mcm2 asbab pdhal aku tak suka insan bernam Perempuan.biarlah aku menduda sampai mati..bahahahahahahaha..anjin ..mana nye sempat nak benci insan Bernama Perempuan sepenuhnya Allah dekatkan hati dgn seorg Perempuan bekerjaya hebat.Aku ni kepala otak dh pkir ok aku kene keluar dr Kluang bangun kan diri aku dulu biar aku boleh cari diri aku utk tggung perepmpuan.Yes aku ad income tapi tak bnyk mcm sebelum ni .Aku punya pasrah smpai apa saja perbelanjaan aku hari2 aku Cuma makan comm dr apa saja sale yg keluar dr tgn aku tak bnyk tapi utk stkt dapat setiang seminggu tu insha Allah ada la..Cuma aku promote kene banyak .Aku senng marah tapi aku senang memafkan aku tak boleh tak maaf kan org sbb prinsip aku Cuma 1 kalau jd ape2 mest sebab ad benda tuhan nk tegur hamba dia..tak tegur aku ,tegur org lain.then sambung ,aku ckp dgn dia nak teman ke kedah ke kedai nk tgok kedai di aitu ini sebab sewaktu aku baru kenal di vc rapat waktu dia dan anak2 dia dekat kedai ada ular masuk kedai .ular daun ok lets masuk mistik2 sikit apa asbab ular masuk .Ular ni adalah sejenis Binatang jelmaad utk apa Sahaja perkara either santau imlu hitam ,pengenalan diri pertemuan semua .Then ular tu masuk kedai n dia jerit nak pitam dia bg gmbr kt aku ular tu terbang ..Aku x ckp lagi kenapa ..Aku ckp takpe tak bahaya pon..itu tanda2 saja .nnt dia keluar dia sesat tusdg melihat memerhati..then si DIA ni hntr gmbr kt org berilmu laa sikit ,tau apa org tu ckp ?awak tgh kenal seseorg yaa?kung kang kung kang tapi more pada tanda baik lah . Aku yg tahu bnda tu aku senyum aja lah..niat2 baik semoga tak ape2 kene dekt dia..Aku nk tgok dia senyum sebab dia cantik sangat walaupon dh tua..demi Allah dia canti dr gmbr tp depan2 Cuma pendek laaa mcm smurf…hahahah comel …insan hebat yg kuat mental semua bnda…”silakak sengih sorg2 aku sebb kenangkan”.
YOU ARE READING
PEREMPUAN RENDAH YG BUAT AKU JATUH HATI
Romancewanita yg aku banggakan aku agong sangat lebih Dr KELUARGA .terinspirasi sampai sakit jeratan cinta .tak Tau mgkin silap aku tak pandai jaga perempuan...Cerita tentang aku Dan dia . Aku HANYA insan yg sakit bila dipermainkan insan yg tak Tau apa seb...