Koulu

20 3 3
                                    

!!TW: haukkuminen&kiroilu!!

Selvennyksenä tarinaan, koulu on ihan olemassa oleva oikea koulu mutta hahmot keksin itse ja myös oppiaineet kun en yhtään tiedä mitä kaikkea Mikkelin Rantakylän yhtenäiskoulussa opetetaan

----------------------------

Aarni:  

"Ich bin Aarni Pohjanpalo und 15 Jahre alt. Ich werde am 9. März 16 Jahre alt. Ich habe zwei kleine Schwestern Amelia und Aava und einen kleinen Bruder Aleksanteri. Ich studiere an der Einheitsschule Rantakylä.Ich habe blonde Haare und spiele gerne Gitarre." Lausun saksanopettajalleni Marjutille.

"Sehr gut, Aarni!" Marjut vastaa.

Pääsin läpi, jesh! Mietin iloisena kävellessäni takaisin saksanluokkaan.

"Siis oikeesti toi koe oli vaikee" Emmy sanoo kaverilleen luokan takaosassa.

"Niimpä" Nella, Emmyn paras kaveri komppaa

"Vitu hikke toi Aarni kyl on, tästäki kokeesta saa tyyliin kympin" luokkani Jonas sanoo kavereilleen 

"Jep " muut Jonaksen kaverit vastaavat

En kuuntele heitä enää, koska Marjut palaa luokkaan.

"Emmy Varpula, Jonas Carlson, Aarni Pohjanpalo, Nella Kantola, Alexandra Westerholm, tulkaa hakemaan kokeenne."

Emmy, Jonas ,Nella, Alexandra ja minä kävelemme yhdessä isossa kasassa Marjutin luokse. 

"Kiitos" Emmy sanoo kun Marjut antaa kokeen.

"Kiitti" Minä vastaan.

"Kiitti"Nella kiittää ja kävelee paikalleen.

"Kiitos" Alexandra sanoo

"Thänks" Jonas sanoo rehvakkaasti samalla kun käytävällä hurrataan Jonakselle.

"Nonnii, menkää jo ulkovälkälle hopihopi, eikä jäädä sisälle" Marjut käskee

"Joojoo mutsi" Jonas sanoo tylsistynee

Kävelen pihalle samalla kun kaivan taskustani nappikuulokkeet ja painan ne päähäni.

Kuulokkeistani kuuluu Juice Leskisen "Viidestoista yö"

Alan naputtelemaan käsilläni rumpukomppia jalkoihini. 

En huomioi henkilöä joka kävelee ohitseni ja lauleskelee myöskin "Viidestoista yö" kappaletta.

"𝘀𝞾𝗻 𝙠𝞪𝗻𝘀𝘀𝞪𝘀 𝙠𝞪𝐭𝘀𝗼𝗻 𝙢𝞪𝞪𝐢𝐥𝙢𝞪𝞪

𝗷𝞪 𝘀𝞪𝙢𝞪𝞪 𝞾𝗻𝐭𝞪 𝗻ää𝗻

𝗸𝖚𝐢𝗻 𝐡𝖚𝐥𝐥𝖚 𝐡𝖚𝖚𝗱𝞪𝗻 𝗿𝞪𝙠𝙠𝞪𝞾𝐭𝙚𝗻𝐢 𝗽𝙚𝗿ää𝗻!

𝘀𝞾𝗻 𝙠𝞪𝐢𝗻𝞪𝐥𝗼𝗼𝘀𝐢 𝙠ä𝗽𝙚𝗿𝗿𝘆𝗻

𝗷𝞪 𝗷𝗼𝘀 𝘀𝞪𝐥𝐥𝐢𝖙 𝘆ö𝙠𝘀𝐢 𝗷ää𝗻

𝗷𝞪 𝙠𝞾𝗻 𝞪𝞪𝙢𝞾 𝗼𝗻 𝙚𝗻 𝐭𝐢𝙚𝗱ä 𝙢𝐢𝘀𝘀ä 𝐡𝙚𝗿ää𝗻" 

Silloin en vielä tiennyt että tuo henkilö tulee muuttamaan elämääni merkittävästi.

Kellot soivat ja lähden kävelemään takaisin tuohon rakennukseen jota kouluksikin kutsutaan.

"Vittuh" Jonas sanoo.

"Mitä jätkä? Mikael, yksi Jonaksen kavereista kysyy.

"Matikkaa, Nooran tunti ja ei läksyi tehtyn." Jonas toteaa selvästi vittuuntuneena

"Kysy tekiks Nella tai Pohjanpalo" Mikael toteaa ja kävelee köksäntunnilleen

Noora kävelee ohitseni luokkaan

"Jaaha, Carlsonilla ei ole läksyt tehtynä, jää luokkaan tunnin jälkeen" Noora sanoo

"Aloittakaa lukemalla kertaamaan koealuetta ja sitten kun saa luettua menee lukemaan lukukirjaa."

"Vittuuh ei taas lukemista!" Jonas toteaa ja liukuu penkillään melkein lattialle asti.

"Carlson, kielenkäyttö." Noora muistuttaa.

"Aarni, mennääks cittariin koulun jälkee? " Nella kysyy minulta hiljaa kuiskaten

"Mä voin heittää sut cittarille" vastaan pienesti hymyillen 

"Jaahas tunti olikin sitten tässä." Noora sanoo.

"Jes! Vihdoin viikonloppu!" Jonas tuulettaa

Kävelemme Nellan kanssa samaa matkaa Polarikseni luokse. 

"Kiitti Aarni kun ehit heittään mut cittarille,multa unohtu ostaa Emmylle redbulli" Nella selventää

"Eipä mittää" vastaan.

Nella paukauttaa Polariksen oven kiinni ja juoksee kauppaan.

Hurautan kotiin ja haen Amelian kotoo ja vien hänet uimahalliin.

Päädyn muutaman mutkan ja yhden kylmän persikkaredbullin jälkeen takaisin kotiin ja heittäydyn sänkyyni meritähtiasentoon.

" Aavniii sywiiin" Aava pyytää.

"Syliin?" Kysyn Aavalta.

"Too" Aava sanoo söpösti

Otan Aavan syliin ja Aava hipelöi hiuksiani.

Hetken leikittyämme kysyn Aavalta haluaako hän mennä syömään ja Aava vastaa "Tooo!" 

Menemme syömään päärynää muumilautaselta joka on kolhiintunut todella paljon jo mutta silti kukaan ei heitä sitä pois.

Laitan ruuan jälkeen Aavan nukkumaan ja jätän pöydälle viestin joka sanoo näin: laitoin Aavan nukkumaan, meen itekkin jo nukkuun, hyvää yötä *piirretty sydän*.

Kipitän suihkuun ja annan lämpimän veden hivellä kehoani. 

Kuivaan itseni pyyhkeeseen ja laitan ananaskuvioiset pörrösukkani jalkaan ja ruudulliset mustat flanellihousuni sekä t-paitani jossa on kukkia 

Kipitän yläkertaan ja kääriydyn pehmeisiin muumilakanoihini. Muumilakanoissa saa parhaat unet.

-----------------

Mitä mieltä te olette onko tälläset vähän lyhyen nopeemmalla julkasutahdilla parempi vai pitempiä lukuja ja hitaampi julkasutahti?

Vaikuttaako tää oudolta kirjalta?

Onko tää liian sekava?

Words: 525




Sä ja mä, ikuisesti?Where stories live. Discover now