PROLOG

114 9 4
                                    

     SUASANA didalam kelas begitu bising dengan bunyi suara orang ramai. Aku yang berada disitu hanya mendiamkan diri dan membuat sedikit ulangkaji dan nota.

Semua murid disini memandang serong kearahku. Ada yang mengumpat. Ada yang menjeling dan menumpang simpati terhadapku apabila dibuli oleh geng "Dream girl ".

Sebuah kumpulan perempuan yang ada 5 orang iaitu Dalinda yang berasal dari Malaysia begitu juga dengan Arlana dan Aria. Manakala Camelia dan juga Sophia yang berasal dari French.

"Hai esya?" tegur kawanku dengan nama panggilanku 'Ayeesya Elzhara'. Elisa Henderson. Nama keunikan dia itu sama cantik dan padan dengan tuannya. Dia sahaja satu-satunya kawan yang ingin berkenalan lebih rapat dengan aku, seperti budak nerd ni.

"Hai, Lisa." sapaku semula.

"Boleh saya duduk dekat sini?" Elisa meminta izin terdahulu. Elisa Henderson ini juga seorang kacukan dari Malaysia dan England. Sebab itu namanya seperti itu.

"Boleh, duduklah." Aku mempelawanya duduk disebelahku. Sementara, ada sekumpulan gadis pula yang datang berhampiran dengan aku.

"Ehem! Excuse me? Boleh tak you ni berambus dari sini? Sebab ni tempat duduk I dengan kawan I." Dalinda mula meletakkan beg berjenama 'Gucci' diatas meja. Begitu juga dengan kawannya yang lain.

Sudah diduga minah kepoh ni selalu sahaja menganggunya tak kira masa.

"Sorry guys? I think she's get this place first, not you all?" bidas Elisa dengan bahasa orang putih.

Kan dah mendapat.

"Can you be quiet? I talk to your stupid friends! Not you digusting girl!" seorang lagi kawan Dalinda. Arlana pula memberi amarah.

"Take care of your damn mouth please?"giliran aku pula yang masuk campur. Cermin mata yang aku pakai mula dinaikkan sedikit.

"It's your mouth that needs to be taken care of! " amarah Dalinda. Beg 'Gucci' yang diletakkan di meja terus dia mencapai lalu beredar.

"Takde masa I nak layan budak hingusan macam ni!"

"Girl, jom pergi." semua para gadis yang berada dihadapan meja aku mula mengikut arahan Dalinda. Orang melayu rupanya.

Siapa yang kacau siapa ni?

Nama cantik tapi itulah perangai boleh berkawan dengan ahli setan. Aku membawa sekumpulan gadis itu dengan lirikan mata sehinggalah mereka semua mengambil tempat dibelakang sana.

"Weh, kau okey tak?" soal Elisa dengan prihatin. Aku hanya menganggukkan kepala tanda 'tiada apa-apa'.

Seketika kemudian Puan Olivia memasuki ke kelas dengan kedatangan jejaka yang tidak dikenali ikut dibelakang. Semua mengambil tempat masing-masing. Kelihatan wajah Puan Olivia begitu ceria sekali.

"Today we have a new student, please introduce yourself to everyone ." sapa Puan Olivia kepada pelajar baru tersebut. Pensyarah kelas sem tahun ini.

"Oh My gosh! His so handsome! " puji Dalinda kepada kawannya.

"Kalau dia jadi boyfriend aku ni.. " percakapannya berhenti apabila Dalinda menutup mulutnya.

DEATHEATER||OGWhere stories live. Discover now