𝐿𝑜𝑣𝑒𝑙𝑦'𝑠 1 - 𝑒𝑣𝑒𝑟𝑦𝑡ℎ𝑖𝑛𝑔 𝑠𝑡𝑎𝑟𝑡𝑠 𝑓𝑟𝑜𝑚 ℎ𝑒𝑟𝑒.

19 4 1
                                    


"𝙾𝚒 𝚑𝚊𝚣𝚎𝚕𝚗𝚞𝚝, 𝚌𝚎𝚙𝚊𝚝 𝚕𝚊 𝚗𝚊𝚗𝚝𝚒 𝚔𝚒𝚝𝚊 𝚝𝚎𝚛𝚕𝚊𝚖𝚋𝚊𝚝!" kata hasya kepada adiknya yang terlewat bangun disebabkan membaca novel sepanjang malam.

"𝙰𝚕𝚊𝚊 𝚜𝚊𝚋𝚊 𝚕𝚊 𝚜𝚎𝚔𝚎𝚓𝚊𝚙, 𝚒𝚜𝚑." kata hazel sambil merengek sebab kakaknya itu ingin bergegas ke sekolah.

Setibanya mereka di sekolah, hasya langsung mengambil tempat duduknya di kelas seperti biasa untuk menunggu guru masuk dan memulakan pelajarannya.

Guru pun datang. Lalu, guru itu memberi salam, semua murid bangun lalu menjawab salam guru. Apabila mereka semua sudah duduk, hasya menanyakan sesuatu kepada adiknya.

"𝙷𝚊𝚣𝚎𝚕𝚗𝚞𝚝, 𝚊𝚍𝚊 𝚊𝚖𝚋𝚒𝚕 𝚋𝚞𝚔𝚞 𝚊𝚔𝚊𝚔 𝚔𝚎 𝚜𝚎𝚖𝚊𝚕𝚊𝚖?" tanya hasya kepada hazel.
Hazel yang terkejut akan pertanyaan kakaknya itu terdiam lalu tersengih seperti kerang busuk.

"𝚄𝚑𝚖..𝚑𝚎𝚑𝚎, 𝚜𝚘𝚛𝚛𝚢 𝚔𝚊𝚔𝚊𝚔. 𝙷𝚊𝚣𝚎𝚕 𝚕𝚞𝚙𝚊 𝚗𝚊𝚔 𝚖𝚊𝚜𝚞𝚔𝚔𝚊𝚗 𝚋𝚞𝚔𝚞 𝚝𝚞 𝚋𝚊𝚕𝚒𝚔 𝚍𝚊𝚕𝚊𝚖 𝚋𝚎𝚐 𝚔𝚊𝚔𝚊𝚔.." kata hazel seolah dia tidak bersalah padahal itu salahnya sendiri.

"𝙷𝚊𝚣𝚎𝚕𝚗𝚞𝚝, 𝚍𝚊𝚑 𝚋𝚎𝚛𝚊𝚙𝚊 𝚔𝚊𝚕𝚒 𝚔𝚊𝚔𝚊𝚔 𝚌𝚊𝚔𝚊𝚙 𝚔𝚊𝚕𝚊𝚞 𝚍𝚊 𝚙𝚒𝚗𝚓𝚊𝚖 𝚋𝚞𝚔𝚞 𝚔𝚊𝚔𝚊𝚔 𝚑𝚊𝚣𝚎𝚕𝚗𝚞𝚝 𝚔𝚎𝚗𝚊 𝚖𝚊𝚜𝚞𝚔𝚔𝚊𝚗 𝚋𝚊𝚕𝚒𝚔 𝚋𝚞𝚔𝚞 𝚝𝚞 𝚍𝚊𝚕𝚊𝚖 𝚋𝚎𝚐 𝚔𝚊𝚔𝚊𝚔, 𝚜𝚊𝚢𝚊𝚗𝚐?" kata hasya kepada adik kesayangannya itu, ingin marah tetapi rasa sayang kepada adiknya lebih banyak berbanding rasa ingin marahnya kepada hazel.

"𝚂𝚘𝚛𝚛𝚢 𝚋𝚞𝚝𝚝𝚎𝚛𝚏𝚕𝚢, 𝚑𝚊𝚣𝚎𝚕 𝚖𝚎𝚖𝚊𝚗𝚐 𝚕𝚞𝚙𝚊 𝚠𝚊𝚔𝚝𝚞 𝚝𝚞𝚞. 𝙷𝚊𝚣𝚎𝚕 𝚍𝚊 𝚒𝚗𝚐𝚊𝚝 𝚝𝚊𝚞, 𝚜𝚞𝚍𝚍𝚎𝚗𝚕𝚢 𝚒𝚗𝚐𝚊𝚝𝚊𝚗 𝚑𝚊𝚣𝚎𝚕 𝚑𝚒𝚕𝚊𝚗𝚐 𝚠𝚊𝚔𝚝𝚞 𝚝𝚞..!" kata hazel yang rasa bersalah kerana dia tahu, kakaknya itu sangat tidak sanggup untuk memarahinya.

Hasya ialah seorang yang sangat penyabar dengan adiknya, walaupun dia mempunyai adik yang ada short term memory. Tetapi salah satu alasannya tidak pernah memarahi hazel juga kerana hazel adalah satu-satunya adik dia dan adik kesayangan dia. Kehilangan Hazel boleh membuatkan dia kehilangan separuh nyawanya, dia tidak mampu hidup tanpa seorang Hazel marissa. Kerana, Hasya Narissa always need her Hazel Marissa and same too like Hazel Marissa always need her Hasya Narissa too.

Cerita ini masih jauh dari akhirnya. Jadi, jangan risau jika segala sesuatunya berjalan sangat lambat.

When i'm with her, my twins.Where stories live. Discover now