Dag 1: Vandaag begon mijn avontuur als de hobbit. Ik ging lekker buiten even zitten op het bankje, toen er opeens een oude wijze tovenaar naar me toe kwam en zijn naam was Gandalf. Hij vroeg aan mij wil je mee doen aan ons avontuur? Ik vroeg van wie bent u? Gandalf zei ken je me niet meer? Ik zei van oh ja, u bent die ene grote tovenaar van dat vuurwerk. Toen zei Gandalf je herinnert me tenminste wel. Toen vroeg Gandalf nog een keer aan mij van: wil je met ons op avontuur? Ik zei van nee en ging snel naar binnen in mijn hobbit hol en deed de deur dicht. In die tijd maakte Gandalf een teken met zijn staf op de deur van mij. Ik was Gandalf helemaal vergeten. Toen er hard gebeld werd aan mijn voordeur, bedacht ik me pas dat ik sorry moet gaan zeggen tegen Gandalf, omdat ik hem te lang heb laten wachten. Maar toen ik de deur open deed was het Gandalf het helemaal niet. Het was een dwerg, hij stapte naar binnen en hing zijn mantel aan de dichtbij zijnde knop die hij kon vinden. Toen stelde hij zich voor aan mij en zijn naam was Dwalin, aangenaam. Toen zei ik ook aangenaam Dwalin. Ik wist niet hoe ik moest reageren, omdat er opeens een dwerg in mijn huis zat. Dus vroeg ik aan Dwalin, ik ga nu thee zetten, wil je ook? Ik vroeg het wel wat stijfjes, maar bedoelde het wel vriendelijk. Opeens werd er nog harder aangebeld dan de vorige keer. Ik dacht dat het deze keer wel Gandalf zal zijn, maar toen ik de deur open deed was het een oude dwerg met een lange witte baard. Hij kwam ook binnen en zag dat er al iemand binnen was door de mantel die hij zag bij de knop. Hij hing zijn rode mantel ernaast en ging naar binnen en stelde zich voor Balin aangenaam. Toen zei ik ook Bilbo aangenaam. Toen ging Balin naar Dwalin toe en gingen ze met elkaar praten. Ik bood hun iets aan om te eten of te drinken, maar zij pakte vanzelf wel alles. Even later werd er weer aangebeld. Ik ging kijken en toen waren het weer twee dwergen en dat waren Filí en Kilí. Zij stelden zich ook weer voor aan mij. Zij hingen hun mantel ook op naast die van Dwalin en Balin. Toen gingen ze naar Balin en Dwalin en zaten aan tafel. Later werd we weer aangebeld en ik zei tegen mezelf: ik hou wel van bezoek als ik die mensen ken, maar er komen nu allemaal dwergen in mijn huis. Maar ik deed de deur open. Uit verbazing het waren nu meerdere dwergen 7 zelfs. Het waren Dori, Nori, Ori, Óin, Glóin, Bifur, Bofur ,ze stelden zich weer allemaal voor aan mij en hingen hun mantel op. Alle dwergen gingen samen bij de tafel zitten. Ze pakten zelf wat te eten en te drinken. Later werd er weer aangebeld en deze keer dacht ik van het zal Gandalf wel zijn, maar toen ik de deur open deed was het een dwerg en zijn naam was Bombur, hij stelde zich voor aan mijn en hing zijn mantel op. Daarna ging hij lekker bij de andere dwergen aan tafel zitten. De dwergen maakten er wel een chaos van, maar ik dacht van het zal wel fijn zijn als Gandalf hier nu was. Dan had hij mij kunnen helpen, op dat moment hoorde ik dat er weer aangebeld werd en deed de deur open. Deze keer was het wel Gandalf en ik zei wat ben ik blij om jou te zien. Gandalf zei toen ik zie dat je wat bezoek hebt gekregen, ik zei van ja klopt. Daar zijn ze. Gandalf ging ook bij de tafel zitten met al de dwergen. Gandalf vroeg aan mij mag ik wat rode wijn? En ik gaf hem wat rode wijn. Het was best wel druk, want alle dwergen pakte de borden om te eten. En gingen er mee spelen terwijl ze moesten worden schoongemaakt. Ik zei tegen Gandalf help me, ze maken er een chaos van. Gandalf zei toen tegen mij maak je geen zorgen, het komt goed. Even later werd er weer aangebeld bij de deur en toen zei Gandalf tegen mij dat zal wel Thorin Oakenshield zijn. En toen deed ik de deur open en de dwerg kwam binnen. Thorin zei tegen Gandalf, ik was de weg kwijt. Maar door de teken die u op de deur getekend had kon ik het vinden. Toen vroeg ik Teken?, toen zei Gandalf ja. Ik heb een teken getekend op je voordeur zodat iedereen weet waar ze moeten zijn. Daarna zei Gandalf dit is Thorin Oakenshield de leider van de dwergen. Ik zei Bilbo aangenaam. Thorin zei is dit de hobbit die je hebt uitgekozen voor ons avontuur Gandalf? En Gandalf zei ja Thorin. Thorin vroeg paar vragen aan mij en ik gaf daar antwoord op. Toen zei Thorin tegen Gandalf weet je zeker dat je hem wilt hebben voor dit avontuur? En Gandalf zei ja. Ze gingen allemaal aan tafel zitten. En Gandalf gaf toen een contract aan mij van wat ik moet doen/ weten voor het avontuur en hij zei dat ik een handtekening moest zetten om mee te doen aan het avontuur , na alles lezen viel ik flauw. En ik werd wakker in een kamer met een stoel , daar zat Gandalf ook en hij gaf mij een kopje thee. Gandalf vroeg toen aan mij van heb je erover nagedacht? En ik zei toen het spijt me Gandalf, maar ik wil niet aan dit avontuur mee doen. Gandalf zei toen we hebben je nodig voor ons avontuur, maar mijn antwoord bleef nee. Dus ging Gandalf weg om dit te vertellen tegen de dwergen, maar wat hij niet wist dat Thorin Oakenshield en Bombur daar waren. Bombur vroeg aan Thorin van wat moeten we nu doen? We hebben een hobbit nodig. Thorin zei toen we bedenken wel iets anders om het op te lossen. Toen ging iedereen slapen dus ook ik. Toen ik wakker werd waren alle dwergen weg ook Gandalf. Ik zocht en zocht hun, maar kon hun niet vinden. Op dat moment zag ik de contract die Gandalf aan me gaf waar ik mijn handtekening op moet zetten. Ik dacht in mezelf er staat mij een avontuur te wachten, dus ondertekende ik de brief en deed de deur dicht van mijn hobbit hol en rende zo snel mogelijk om Gandalf en de dwergen in te halen. Sommige hobbit vroegen aan mij van waar ga je heen en ik zei er staat mij een avontuur te wachten. En daar eindigde dan mijn eerste dag van het avontuur met de dwergen en Gandalf.
Dag 2: Vandaag begon mijn reis pas echt. Nadat ik het contract had ondertekend ging ik snel rennen naar de dwergen en de tovenaar. Toen ik daar was gaf ik het contract en werd er goed gekeken of ik ondertekend had. Nadat ze het hadden goedgekeurd zei: Thorin tegen Dwalin geef Bilbo(mij) , maar een paard. Ik vond het paard erg mooi en het had een glanzende vacht. Ik had een beetje angst, maar was ook erg opgewonden toen ik op het paard klom. We gingen met onze paarden via bossen en ook op hoge bergen. Het was een lange en vermoeiende reis, maar ik hield het vol en overwon mijn angst. Onderweg vertelde Gandalf me veel over draken, elfen, dwergen en ook over andere bijzondere wezens die er leefden. Zijn verhalen waren zo interessant dat ik nog meer zin had in ons magische avontuur. We gingen ver reizen, toen waren we in het bos. Daar zagen we een dwerg die met dieren kon praten. Toen was de dwerg weg, hij ging naar een hut waar hij leefde. Hij hield heel veel van dieren, dus woonde er ook dieren en opeens begon de hut te bewegen. Net alsof er een aardbeving was. Op dat moment werd een egeltje heel erg ziek, net alsof hij gif in zich had. De dwerg gaf een medicijn aan het egeltje en hij was weer genezen. Daarna begon de hut ook te stoppen met te bewegen. De dwerg kwam snel met een van zijn sommige diertjes naar ons toe en zei er iets iets mis met dit bos, er gaat iets ergs gebeuren. Gandalf vroeg van wat dan? De mysterieuze dwerg zei ik denk dat het bos behekst is, want ons hut begon te bewegen en mijn diertjes worden ziek, ze hadden gif in zich. Gandalf zei toen meteen tegen ons we moeten voorzichtig zijn, er kan van alles gebeuren. Alle dwergen en ik zeiden oke Gandalf we zullen voorzichtig zijn. We zeiden dankjewel tegen de mysterieuze dwerg, omdat hij ons heeft gewaarschuwd. Daarna gingen we verder met de reis. We reisden en reisden. Ik had van Gandalf een kleine zwaard gekregen, eerst vroeg ik me af waarom heb ik zo'n kleine zwaard en de andere dwergen iets groots. Gandalf zei: Dit is geen normale zwaard, het is een speciale zwaard. Ik zei: Speciaal? Wat is er dan zo speciaal aan deze zwaard? Gandalf zei toen als er orks komen dan gaat de zwaard blauw gloeien. Ik zei toen oh oke, het was de eerste keer dat ik een zwaard heb dus daar moest ik nog wel aan wennen. Dus gingen we weer verder met reis, we moesten een plek vinden om te overnachten. Dus gingen we overnachten onder een grot. Er was genoeg plek voor iedereen. Later die dag begon mijn zwaard te gloeien, dus vertelde ik het snel aan Gandalf en hij zei oh nee en maakte snel de dwergen wakker om hun te waarschuwen. De dwergen werden wakker en vroegen wat is er Gandalf? Hij liet mijn gloeiende zwaard zien aan u en ze waren helemaal in shock, want de oorlog van de orks begonnen. Dus ze pakte al hun spullen en ze waren helemaal voorbereid als de orks zouden aanvallen. Ze gingen weer op pad en kwamen veel orks tegen. Ze vochten en vochten, ze versloegen de orks wel, maar ze kwamen steeds terug. Dus we vochten zo hard als we konden. Dit was mijn eerste keer, maar ik deed het best wel goed voor de eerste keer dan wel. Wanneer de orks weg. Na dagen reizen waren we uiteindelijk bij de eenzame berg. De plek waar de draak Smaug zich verschuilde en de schatten van de dwergen bewaakte. Thorin leidde ons naar de geheime ingang van de berg, die alleen kon worden geopend met de juiste sleutel en op het juiste moment van de dag. Alle dwergen waren heel opgewonden, omdat ze dan eindelijk de schatten van hun voorouders zouden terug winnen. Toen de zon onderging en de maan hoog aan de hemel stond, opende Thorin de deur met de sleutel die hij altijd bij zich had gedragen. Maar toen hij het probeerde deed de deur het niet, hij ging niet open. Thorin probeerde het keer op keer, maar het lukte niet dus hij gaf op en ging weg met de dwergen en gooide de sleutel weg. Ik had de sleutel snel gepakt voordat hij helemaal beneden was gevallen en zei tegen alle dwergen, we geven het niet op, we proberen het nog eens. Ik pakte de sleutel en probeerde het hele tijd op nieuw en het werkte. Ik riep snel de dwergen en Gandalf. Iedereen was heel blij en ze gingen naar binnen. Gandalf legde uit dat ik naar binnen moest om de arkensteen te pakken, want de draak Smaug kan dwergen ruiken, maar geen hobbit. Ik was eerst heel bang, maar ik moest wel gaan, omdat ik het contract ondertekend heb. Dus ging ik naar binnen. Ik had een speciale ring bij me, dus als ik die om deed was ik onzichtbaar. Smaug kon me dus niet zien of ruiken. Hij hoorde wel geluid en ging er snel op af. Na een lange tijd had ik de arkensteen gevonden, maar Smaug had me gezien en ik rende zo snel mogelijk weg. Later kwamen de dwergen en vochten ook met Smaug. Na een lange tijd waren we ontsnapt. Thorin vroeg toen aan mij van: heb je de arkensteen? En ik zei nee, sorry. Thorin geloofde mij meteen. Later die tijd ging ik en alle dwergen naar buiten en we zagen dat Smaug op het dorp af ging waar alle mensen wonen. Ik vroeg aan de dwergen waar is Thorin? De dwergen zeiden hij is binnen. Dus gingen we naar binnen, toen we binnen waren zagen we Thorin zitten. Hij gedraagde zich vreemd. En toen zei een van de dwergen dat hij de drakenziekte heeft. En daar eindigde dan mijn tweede dag van het avontuur met de dwergen en Gandalf.
Vervolgd...