Büyük Kapıdan Girmek...*

2 0 0
                                    

Zülfü'nün yeni romanının konusu, daha doğrusu konuları çok ilginçtir. Pek çok konu bir ana konuya bağlanır, büyük klasikler gibi. Klasikler ana konunun yöresinde, içinde dolanıp dururlar. Zülfü'nün bu romanı da birçok sebepten dolayı klasikler içindedir...

(...) İnce Memed tek tipli bir romandır. Zülfü'nün romanları da tek, yani ana tiplidir. Zülfü Livaneli bir diktatörü yazıyor. O güzelim Türkiye'nin halkları bir demokrasi görmedilerse, durup dururken savaşa girmişlerse diktatörleri yüzündendir. Diktatörler her zaman tek kişi değillerdir. Çok kişi de olabilirler.

(...) Zülfü'nün romanı başka bir roman. Yepyeni. Ben bu romanı okuduğumda şaşırdım kaldım. Zülfü yepyeni bir ustalık, yepyeni bir roman getirmişti. Beklemediğim bir yenilikti Zülfü'nün getirdiği. Zülfü'nün yaptığı yeniliği okuyucuya bırakmak istiyorum ya, yapamıyorum. Önce zalimliği gözükmeyen gizli bir zalim. Gururlu ama gururu hiç belli değil. Böylesi adamda ne bulunursa onda da var ama hiç belli değil ya da davranışlarını saklıyor. Biz bu adamları tanıyoruz. Onları çok iyi tanıyoruz.

(...) Bu romanda insanların hepsi de canlı ve yaşıyorlar. Bir de tilkiler var. Bir de orman var, ormanın çalıları, tilkilerin vatanı, bir de martılar. Hiç bilmediğimiz martılar... insanlardan bile daha güçlü anlatılmış. Zülfüce yaratılmış martılar, başka bir romanda, başka bir yerde olmazdı.

Zülfü bu romanda inanılmaz ölçüler, olanaklar yaratmış. Her şey birbirine uyuyor. Edebiyatta görkemli bir söz vardır, büyük kapıdan girmek. Bu, büyük bir eserin yazarı demek.

Zülfü büyük kapıdan bu romanıyla girmiştir.

Yaşar Kemal















eveet. ilk bolumu burda bitirdimmm. yeni bolum buyuk ihtimalle yarin. gorusmek uzeree!! 💗💓🍓🐽🦑🐖🍒🌸🌷🍑

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 05 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Son Ada'nın ÇocuklarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin