01.

16 5 0
                                    

"NI SEMUA SALAH AWAK LAH NI KALAU AWAK TAK BERANAKKAN DIA, SAYA TAKDE NAK KENA SUSAH-SUSAH FIKIR CAMNE NAK TANGGUNG DIA" jerit Encik Warhan

"APA PULAK SALAH SAYA DULU SAYA CAKAP SAYA TAK BERSEDIA NAK ADA ANAK LAGI SATU AWAK DEGIL!!! NAK ANAK LELAKI TENGOK SEKARANG, SEMUA ORANG DAH PANDANG RENDAH DEKAT KITA SEBAB ADA ANAK TAK DAPAT A MATH, SEDANGKAN MAK PENSYARAH MATH, AYAH ENGINEER IT." Puan Aisha menengking suaminya.

AQRA di dalam bilik hanya mampu menangis tersedu sedan setelah ditampar oleh ayahnya. Ini bukan kali pertama tapi semenjak sekolah rendah dia sudah mendapat habuan begini. Tapi apabila dia diterima masuk ke MRSM, dia terkena kejutan budaya apabila terlepas daripada ibu bapanya.

Peperiksaan pertamanya amat tidak memberangsangkan tetapi dia diantara 5 orang dengan markah tertinggi. Satu batchnya masih dalam keadaan kejutan budaya.

"Penatnya duduk rumah, nak balik asrama," gumam Aqra perlahan.

Sejujurnya Aqra cemburu dengan kakaknya yang disayangi ibunya dan adik bongsunya yang dimanjakan oleh ayahnya. Dia dah penat berusaha untuk menarik perhatian ibu bapanya.

"TOK, TOK, TOK" Pintu bilik Aqra diketuk.

"nak apa?" tanya Aqra sejurus membuka pintu.

"Sedap kena tampar?" tanya kakaknya, Raihana

"Kau dah kenapa sial? Masuk je terus tak bagi salam cakap camtu"

"sedar sikit siapa yang sial eh" Raihana tersenyum sinis

"betul lah aku cakap kau yang sial. Dah ah menyemak je"

"heh, aku datang melawat bilik buruk kau ni pun sebab ibu suruh kau siap. Petang ni kau balik asrama."

"Alhamdulillah kalau boleh memang aku taknak bernafas di bawah lingkungan 2 meter dari kau, rasa busuk. Takut kuman berjangkit."

"Cepatlah turun ibu suruh turun."



My Broken GlassWhere stories live. Discover now