"Ketua Babi! Ketua Babi!" panggil Adwa untuk mengusik rakannya.
Aqra menutup telinganya. Ya. Seminggu ni kena hadap dengan penuh kesabaran. Sejak Aira gelar dia ketua babi hampir satu batch panggil dia ketua babi.
'At least tak kena macam dekat rumah' bisik hatinya.
" Guys ada ketua babi baru, kelas B!"
"Siyeslah"
Sejurus terdengar orang orang itu bercakap Aqra terus sujud syukur.
Alhamdulillah terlepas cengkaman.Tiba-tiba ternampak Aira berlari gaya Naruto ke arah tandas. Comel.
'Aipp. Apa benda aku cakap ni. Yang pompuan ni dah kenapa? sewel agaknya'
"Comel kan?" tanya Rais seorang lagi sahabatnya.
"Apa comel?"
"Aira. Dahlah comel baik pulak tu. Ya Allah."
"Tapi dia gemuk" Sampuk Adwa sambil menggigit choki choki dengan rakus. Boleh dikatakan ibarat cicak tokek jumpa cicak. Haa camnilah ibaratnya. Mengerikan.
"Homeroom kau, bodoh!" serentak Rais dan Aqra menegur.
Bagi Aqra, Aira ni macam academic rival-nya.Yelah Aira tu bijak jugak. Kadang-kadang dia kalah jugak. Waktu form two results Aira 4.00 tu. Gila. Waktu tu dia dapat 3.98 je.
Tetapi bagi Rais pula Aira ibarat cahaya. Kerana Rais baru sahaja berpindah ke maktab ini tahun lalu kerana kes. VAPE. Semua orang taknak tegur dia sebab siapa je nak cakap dengan orang yang hisap vape. Walaupun dia dah berhenti, tiada siapa percaya. 1 bulan jugak lah kemurungan. Sampailah Aira balik daripada cuti sakit patah kaki.
"Eh budak baru ke?" tanya Aira
"Haah dari pasir salak" balas Rais.
Bila extrovert lama tak cakap jumpa dengan extrovert banyak sangat cakap nya
Macam ni lah jadinya.
Sejak tu ramai cuba cakap dengan Rais. Tapi Rais tak rasa diorang ikhlas pun."Petang ni homeroom ke" tanya Adwa menyentak lamunan Rais.
"Haah. Cakap dekat abi (panggilan untuk ayah homeroom Adwa) kau buat dekat cafe tau, kitorang tunggu"
Lupa nak kata Rais dan Aqra satu homeroom."hmm yelah."
YOU ARE READING
My Broken Glass
RomanceAQRA NUREHAN datang dari broken family dan memilih untuk tinggal di asrama sejak berumur 13 tahun. Setiap kali Pulang Bermalam pilihan muka dia ajelah yang tak balik. Dia cuba capai semua benda yang boleh buat orang bagi attention dekat dia. Tinggi...