En ferie var jeg i Kongeparken. Det er kjekt i parken der har de mange karuseller, og mange nye ting som kommer i åre nesten hvert år. Og det er mange ferie parker som kommer. Og noen er veldig dyre parkene enn andre. En ferie er en tid som man er med familien, men vi er englelig veldig heldig som får ferie. Det er ikke alle som får den gleden i hjertet som oss. Og prøve å ha det gøy i ferie selsom det ikke alt er som planlagt. At søsteren eller broren gjør dumt, for eksempel å stå for deg når det er bilde tid. Så hjelper det ikke akkurat å ta hevn tilbake, for da for man bare dritt tilbake. Og da kan det henne at man snur fra noe man har så lyst til å være med på, man som står for deg, men ikke kan. Derfor gjør man ikke akkurat hevn. Og prøve ikke være den uvennen mot din egen søkene. Det er familien er en viktig ting i livet. Og det er bare det som er viktig i livet venner også. Og dyr visst du har. Og det er viktig å hjelpe de andre mennesker i verden som ikke har det bra. Og som oftes det folk som bare tenker på seg selv. Ikke på andre hele tiden. Og tenker alt er fint i verden kanskje. Men det er det ikke det er folk som ikke har det bra i verden! Og det er spesielt nyheter på tv som gjømmer informasjon for å skylder på andre og beskytter den som gjør det, for eksempel at noen slipper en bombe i verden et sted. Og da skylder folk som er usynlig, som ikke har gjort noe enn gang! Men det bryr folk seg ingenting om! Fordi de er jo voksen. Det gjør jo ingenting, det er ikke så farlig .Det er bare å bygge et hus og nye bygninger og ny by, mens barn mister tin en familie, venner, dyr visst man har. Og noen voksene ofre barna sine med en bombe på. Og du må bare på andre siden. Og så ferier de voksene var barnet deres. Er Lever ikke det lenger. Det er ikke sånn verden skal være vel?! Og det går masse nyheter om ting som skjer i verden. For eksempel kniv sikking ,mord, dopping, selv mord. Fordi folk sei ting til folk som sårer det gjør sånn at man tar selv mord, men det lønner seg ikke. Og alle er ikke akkurat klokt i hodet viss man gjør det så ikke mobb andre selsom du har blitt mobbet eller ikke. Det hjelper heller ikke å gjøre det for å tøffe deg. Men det var kanskje noe som var sant .Visst gjør noen fint mot andre gjør noen fint tilbake.
Og det er en spesiell person som er med deg der du går hele tid det er Jesus og Gud. Og nå tenker kanskje den som les er en ferie det handler om ikke sant?Skoleoppgave