ini dimana ??
Ren terkejut kerana ia berada di ruangan gelap bercahayakan lilin yg melingkari ruangan itu ..
Liam?!liam? jangan main" tw !! gua takut njirr!!
lo dimana liam!!! woii!!
Sekian lama memanggil liam namun nihil kelibatnya langsung tidak muncul.namun ia tetap berusaha memanggil liam..
liam!!!
liam!!
li-!!
Diam!!
Deg
suara yg tidak pernah dia dengari..takut bercampur bingung..apakah dia diculik?!di kurung?! arhh bingung!!!
siapa lo!!?lo mw nyulik gua hah?!!lepasin guaa!!
sebuah bayangan besar muncul di depannya ..Itu KUCING! kata ren ..sememangnya dia tidak takut namun..yg membuatkan dia takut..adalah saiz kucing yg besar seakan akan sama seperti kuda ditambah pula bermata tiga!! ooh ingin sja dia pengsan sekarang.
hei. bocah.tujuanmu melakukan ritual itu untuk apa?
tanya kucing itu dengan suara yg garau..Ren diam takut untuk bersuara.
Ditanya itu jawab bocah.tujuanmu memanggil iblis itu apa?
i-itu..gua i-ingin bertemu dengan iblis..
hah?memangnya hanya bertemu dengan iblis?! bocah hingusan!Sekarang jika kamu bertemu dengan iblis kam akan lakuin apa bocah?
pacarin.
AHHAHAHAHHAH..bocah hingusan.kamu tahu?yg sedang kamu panggil itu bukan sekadar iblis.
m-maksudnya?
Dasar!Saya tidak akan memberi tahu kamu.Tapi perlahan lahan kmu akn tahu..hmm beribu ribu tahun kini muncullah seseorang yg mempunyai nyali untuk melepaskan sang iblis AHAHAHHAAHA.
Ren diam terpaku..tdk tahu akan maksud dri kata" kucing itu.Yg dahulu nya rasa suka akan iblis membuak buak kini rasa takut akn iblis menguasi..
fevhhhhhh
Ren woi!!!
ren!!
woahh!!anjirr liam!! gua takutt~!!
napa lo??!!
Ren menangis akan mimpinya yg tadi itu..dia takut jika benar" yg ia hadapai nanti iblis yg sebenar!!
liam gua takut liam..hikss..hikss...
napa lo bngun" aja nangis??
gua mimpi bertemu dgn kucing liam..hikss..hikss
hah? kucing?
iya liam..hikss
Ahhahahaha kucing? yg bener kucing aja lo takut tadi malam ga pula takut..
ga..kucingnya besar ada mata tiga liamm...~~
elah kek bocah sih lo ren..
ituh!!bocah dia selalu sebut tdi di mimpi liamm!!gua takutt..
huh...ren itu mimpi mimpi aja..ga ada apa" kok..mungkin ada hantu ngikutin kamu..kan kmu belum mandi..
oh?iyaa liam hehehe..
dah pergi mandi..ini mw kuliah ini..
Liam berdiri mengambil handuk dan berjalan menuju kamar mandi.
ren ren...kan gua udah blg bahaya main kek gitu tpi masi aja keras kepala..kan udah mimpi bukan"..
liam menggelengkan kepala sambil tertawa mengingat apa yg dikatakn ren itu..melihat kucing? bermata tiga? aduh luar nurul gys.liam muai tolong mengemas tilam dan baju" ren itu..sehingga ia mulai membuka gorden yg cerminnya memang sudah terbuka itu..
kita manusia perlu cahaya yg terang untuk meneruskan hidup!!
sambil tersenyum dia membuka gorden dan..
Fushhhh
kamu juga jadi salah satunya liam~~
pegg!!anjirr!! suara sape ituh!!ga ada ribut ga ada hujan tapi angin kenceng!..rosak rambut gua njir..tdi itu suara sape ya?ngeri gua njir..
ceklek
liam lo kenapa?? teriak ga jelas?
oh gaada ren cuma tdi anginnya kenceng kena muka gua ..hehehe
liam menggaru kepalanya yg tidk gatal itu..ren yg melihatnya bingung ni anak kenapa?ada aja tingkah..
. . . . . . . .
kampus
Liam liam..
hmm..
lo rasa ritual kita yg semalam itu berhasil gak ya??
ya ngak kan kita udah nunggu ga ad hasil..
hmm...tpi gua penasaran dgn mimpi gua semalam liam..
nape dgn mimpi lu??
hmm lu tw kan gua blg itu kucing gua mimpi truss kucingnya besar bermata tiga merah lagi!!
oke truss...
dia bilang kek gini.."Akhirnya sekian lama kini ada yg berani
melepaskan sang iblis" katanya liamm!!..takut gua..oh..mimpi aja tuh jgn lu fikir...efek dari kita pergi ke bangunan itu kali..
hmm okehlah liam..
. . . . .
Tuan..saya berhasil menemui manusia yg menyeru anda itu.
Hmm..akhirnya setelah sekian lama..aku akan kembali seperti dahulu dan bebas daripada kutukan ini.
Betul tuan..anda tidak akan lagi diikat dan dipaku seperti ini.Tuan selamat..SELAMAT!!
baiklah kamu boleh pergi aku akn menunggu masa manusia itu ditarik di alam kita.
namun.sebelum itu tuan akan melakukan apa terhadap manusia itu?
hmm..selepas sahaja manusia itu datang dan menginjakkan kaki di kastil ini paku paku dan tali" ini akan terlepas.dan manusia itu akan kujadikan santapan ku.AHAHAHA
. . . . .
seminggu berlalu kini ren sudah tidak melakukan aksi menyeru iblis itu..dia muak alias takut..kini dia hanya menjalankan hari" seperti biasa bersama liam..
kini ren sedang santai menikmati malam yg sepi..dia ingin menenangkn otaknya dari kerja" kuliahnya itu..
huh...seronok di sini..tempatnya adem sunyi sejuk dan pemandangn yg indah..gua akan selalu ke si-..
I- itu apah??
ren kaget dengan apa yg dia lihat itu.pusaran besar yg membentuk bulattan tepat berada didepannya...yg mulanya hanya kecil kini membesar yg membuatkan Ren ditarik ke dalam sana.
heh??!liamm tolongg!!
liamm!!
zupp..
nihil laim yg tidak sempat menarik ren langsung panik..ren dirtarik di dalam sana!!apa yg harus dia lakukan sekrang??!!
Tbc
selamat membaca!!🥰😍
YOU ARE READING
Satan lover's
Action"Bermimpi inginkan satan kini terjebak di alam mereka" #omegaverse #boyxboy